| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Pas op met Waimea waterschoenen
Pas op met Waimea waterschoenen
afgelopen donderdag is mijn zoon van 14 jaar bijna verdronken omdat hij waimea waterschoenen aan had !! mijn man en 2 zoons van 16 en 14 jaar gingen met een groep kanovaren op de rivier de Allier in Frankrijk. Op een rustplaats langs de rivier gingen mijn zoons zwemmen (met zwemvest aan) maar toen bleef mijn zoon vastzitten aan een tak in het water met het lusje aan de achterkant van zijn waterschoen, daardoor zat hij vast en kon hij niet meer weg omdat de waterschoen alleen maar strakker rond zijn voet kwam te zitten, hij ging een paar keer onderwater door de stroming in het water, door zijn zwemvest kwam hij steeds weer boven toen heeft zijn vader hem omhoog gehouden wat niet makkelijk ging ivm de stroming en heeft een andere groepsgenoot onderwater zijn voet uit de schoen getrokken !! Dit was voor alle mensen die erbij waren een traumatische ervaring !!
Daarom deze waarschuwing pas op met waterschoenen zoals de Waimea waterschoen !!
Daarom deze waarschuwing pas op met waterschoenen zoals de Waimea waterschoen !!
Laatst gewijzigd door Wilan op 12 aug 2014 11:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Pas op met Waimea waterschoenen
Dat dit is gebeurd is natuurlijk niet zo'n mooie ervaring, maar welk merk waterschroeven heeft GEEN lusjes aan de achterkant?
Dus heeft niets met het merk te doen, maar gewoon een ongelukje in een klein hoek.
Het bedrijf heeft er geen schuld.
Dus heeft niets met het merk te doen, maar gewoon een ongelukje in een klein hoek.
aan deze zit een koord met knoop waar je de schoen strakker rond je voet kan trekken daardoor ontstaat er een grote lus van koord, bij andere waterschoenen is dit niet zo zie bv urban beach of air of speedo waterschoeneneleven schreef:Dat dit is gebeurd is natuurlijk niet zo'n mooie ervaring, maar welk merk waterschroeven heeft GEEN lusjes aan de achterkant?
Wilan schreef:aan deze zit een koord met knoop waar je de schoen strakker rond je voet kan trekken daardoor ontstaat er een grote lus van koord, bij andere waterschoenen is dit niet zo zie bv urban beach of air of speedo waterschoeneneleven schreef:Dat dit is gebeurd is natuurlijk niet zo'n mooie ervaring, maar welk merk waterschroeven heeft GEEN lusjes aan de achterkant?
Het is misschien een financieele kwestie.
De andere merkschoentjes hebben misschien een ander systeem, dat geen water kan indringen.
Jullie hebben toch voor dit systeem gekozen.
-
Leo The Emperor
Ik kan me de schrik en frustratie goed voorstellen.
Je kunt deze ervaring ook melden aan de importeur van Waimea, Schreuders Sport International BV (SSI).
Misschien kunnen ze het ontwerp iets laten aanpassen zodat deze situatie niet meer kan voorkomen
Je kunt deze ervaring ook melden aan de importeur van Waimea, Schreuders Sport International BV (SSI).
Misschien kunnen ze het ontwerp iets laten aanpassen zodat deze situatie niet meer kan voorkomen
Waarom een lus aan de achterkant ipv gewoon 2 losse touwtjes?
niets financiële kwestie het gaat om veiligheid !eleven schreef:Wilan schreef:aan deze zit een koord met knoop waar je de schoen strakker rond je voet kan trekken daardoor ontstaat er een grote lus van koord, bij andere waterschoenen is dit niet zo zie bv urban beach of air of speedo waterschoeneneleven schreef:Dat dit is gebeurd is natuurlijk niet zo'n mooie ervaring, maar welk merk waterschroeven heeft GEEN lusjes aan de achterkant?
Het is misschien een financieele kwestie.
De andere merkschoentjes hebben misschien een ander systeem, dat geen water kan indringen.
Jullie hebben toch voor dit systeem gekozen.
Als we dit geweten hadden had ik ze zeker NIET gekocht !!!!
Laatst gewijzigd door Wilan op 10 aug 2014 12:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Bedankt voor het adres, ik kon hetzelf niet vinden.Leo The Emperor schreef:Ik kan me de schrik en frustratie goed voorstellen.
ik ga zeker een melding hierover maken.
ja als ik dit van te voren had geweten had ik dat zeker gedaan.vogels schreef:Dan had je die moeten kopen.bij andere waterschoenen is dit niet zo zie bv urban beach of air of speedo waterschoenen
Niet voor niets is er het spreekwoord: een ongeluk zit in een klein hoekje. Je kan niet alles voorzien en/of voorkomen in het leven.
Daarom deze waarschuwing voor andere mensen, denk goed na voor je zulke waterschoenen koopt !
Moet een fabrikant van waterschoenen ook al rekening gaan houden met takken in een snelstromend water?
Verschrikkelijk om mee te maken maar dit zijn van die dingen die je haast niet kan uitsluiten. Je kan toch niet verwachten van een fabrikant dat hij rekening gaat houden met takjes in het water waar je aan kan blijven hangen. Dan had hij net zo goed aan zn zwemvest of zwembroek kunnen blijven hangen, daar zitten ook lusjes aan.
Foute constatering : pas op met het zwemmen in de rivier de ALLIER , want in deze snelstromende rivierWilan schreef:Daarom deze waarschuwing pas op met waterschoenen zoals de Waimea waterschoen !!
bevinden zich takken welke serieus gevaar kunnen opleveren voor de zwemmer.