LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Philips breedbeeld TV

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
miss_yoki21

Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door miss_yoki21 »

We hebben een vrij nieuwe (plm 1-1,5 jaar) Philips breedbeeld tv. Sinds kort hebben we het volgende probleem: de tv gaat plotseling spontaan op de stand-by mode en springt daarna gelijk weer aan. Dit gebeurt heel regelmatig: soms wel 5-6 keer per avond! :?:
Wie heeft soortgelijke problemen? Wie weet wat het probleem is?

Gast

Re: Philips breedbeeld TV

Ongelezen bericht door Gast »

Dan wil de TV een poosje spelletjes doen. Het beste is hem voor het 8-uur Journaal even uit te laten.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dit is geen vraag welke zo zonder meer is te beantwoorden. De moderne televiesie toestellen hebben zg. circuit bewakings schakelingen, welke weer gekoppeld zijn aan het zg. protectie circuit. Gaat er ergens iets fout, dan wordt hiermee de hooftvoeding afgeschakeld. Hierdoor gaat het toestel uit, maar de processor heeft nog geen opdracht gekregen om te stoppen, waardoor het toestel weer aan gaat. Er zijn zoveel mogelijkheden waarop het toestel uit kan vallen, dat het vaak erg moeilijk, en tijdrovend is om de juiste oorzaak te vinden, vooral als het een verlopen condensator betreft. Verder is het mogelijk dat er een soldeerfout aanwezig is waardoor er ergens een component los zit, of gewoon het stopcontakt waar het toestel op is aangesloten dat een los contakt heeft. Kortom er is geen zinnig antwoord op te geven zonder dat het toestel is bekeken. In de zaak heb ik heel wat mensen gehad welke zeiden voordat het toestel was onderzocht, maar U weet toch wel wat er aan mankeert, waarop ik altijd het antwoord gaf, ja dat weet ik als U mij kan vertellen hoe hoog een flatgebouw is, en dan was het meestal een stuk duidelijker.

Vr. Gr. Hans.

Anton

Ongelezen bericht door Anton »

Beste Miss Yoki21 Uw probleem heb ik al vaker meegemaakt bij TV's. is het mogelijk dat het knoppie van de standby blijft hangen op uw afstandsbediening. Of dat er iemand met een afstandsbediening in een andere aangrenzende ruimte aan het spelen is welke dan het infrarood licht via muren of ramen naar de tv toekaatst. Dan kan deze ook op standby springen. Het meest voor de hand liggende is het toetsje op Uw afstandsbediening, kijk eens of die soms half ingedrukt blijft zitten. ik heb dit al eens meegemaakt dat mijn buurman daarvoor om raad vroeg. zijn tv sprong ook telkens op standby. bleek dit toetsje te blijven hangen. Alleen ik wil van dat merk niets meer in huis hebben.

Test dit uit, zet de TV aan en verberg de afstandsbediening even in een doos zodat die geen licht kan uitstralen naar de tv.

Groetjes
Anton

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Dit is inderdaad een redelijke suggestie, dit heb ik ook wel mee gemaakt, maar dan gaat hij niet meer vanzelf weer aan.

Vr. Gr. Hans.

tammie

Ongelezen bericht door tammie »

Nou wij hadden dat dus ook.De tv is 3 x terug geweest voor reparatie en ik moet zeggen hij doet het nu redelijk.Nu bromt hij alleen nog zachtjes als er teveel van 1 kleur op beeld komt

Gast

het kan ook aan de software of het flash rom geheugen liggen. Vaak wordt er door philips een nieuwe ROM-versie geladen waardoor het probleem vaak verholpen is.
Vooral met de eerste pixel-plus types was dit een groot probleem.
Kijk hier voor enkele gebruikerservaringen:http://www.kieskeurig.nl/nl/review.nsf/ ... 35546F.htm

frida

Ongelezen bericht door frida »

Om welke types gaat het nu exact; honderden reacties...daar kun je toch op z'n minst een lijst van veel vookomende tpes van maken?!

frida

Ongelezen bericht door frida »

Ik heb het natuurlijk over de kapotte beeldbuizen; uitzending: dd 02-02-04

A. Schoordijk

Ongelezen bericht door A. Schoordijk »

Ook onze beeldbuis was net voor de 4e verjaardag van onze breedbeeld-tv kapot. Het is een Philips breedbeeld (70 cm) 28PW9615. Onder coulance heeft reparatie ons 422 euro gekost (de tv zelf 4 jaar terug kostte destijds 1452 euro. Ik heb geklaagd bij leverancier; die kwam met het coulanceverhaal. Philips verwijst naar leverancier maar ik weet niet wat de reparatie zonder coulance kost en daar geeft Philips geen antwoord op.

Gast

Wij hebben een loewe televisie 57 cm daar ging kort na de garantieperiode de beeldbuis van kapot ,Loewe heeft geen kosten in rekening gebracht, maar de firma Correct in Rotterdam wel de voorrijkosten.

bert2

Ongelezen bericht door bert2 »

Ook mijn breedbeeld tv van philips vertoont rode strepen door het beeld,kan ik er van uitgaan dat het hetzelfde probleem is als wat vanavond bij radar aan de orde was? :cry:
tv is ong 4 jaar oud.
wat kan ik het beste doen nu?

mvd

Ongelezen bericht door mvd »

En wat nu leuk aan het verhaal is,nou ja leuk
als je philips belt komt deze klacht namelijk zelden voor.
is ons niets van bekend,of valt onder de tolerantie grens
ja hoor een tv die spontaan aan en uit gaat (g.. zijn ze)
hoe komen ze erbij,ben blij dat er nu eindelijk
goed aandacht aan word beteed.
ik hoop dat rader de televisies met pixel plus is gaat behandelen.
daar zijn ook nog vehalen over te vertellen.die niet echt leuk zijn.
lusten de honden geen brood van.
nee philips heeft voor mij echt afgedaan,erg jammer allemaal.
bij philips denken ze geloof ik,dat elke consument uit een ei komt.
m.v.g
wim

fokke en celien

Ongelezen bericht door fokke en celien »

Wij hebben net onze tv naar de reparateur gebracht.
Eerst werd het scherm gedurende een bepaalde periode naar ischakelen blauw. Herinschakelen gaf goed beeld....
Tot een zeker moment...
Toen was de tv alleen nog groen met een aantal horizontale witte strepen.
:(

Technicus

Ongelezen bericht door Technicus »

Ik ben zelf TV-technicus en heb zelf al een aantal van die beruchtte beeldbuizen vervangen.

Het is gewoon schandalig dat een beeldbuis na zo'n korte levensduur al defect raakt.
Een beeldbuis hoort niet defect te raken maar te slijten, dat wil zeggen dat deze in de loop der jaren wat minder licht geeft.
Al die TV's van Philips zijn een drama, is het een keer geen beeldbuis, dan is het wel een snel verouderde software of een verbrande netschakelaar (wat ook bij Radar aan de orde is geweest) die vervangen moet worden.
Het is gewoon bocht, al die zooi van Philips.

Een goed merk zoals JVC, die voorheen ook Philips beeldbuizen gebruikte krijgt hier ook een slechte naam door.
In hun nieuwe toestellen zitten geen Philips beeldbuizen meer maar beeldbuizen van Samsung.

Paul M

Ongelezen bericht door Paul M »

Moest vanavond helaas ook constateren dat mijn JVC televisie exact dezelfde klachten heeft als de getoonde beelden tijdens de uitzending vandaag.

b-boy

Ongelezen bericht door b-boy »

ik heb sinds 2 maanden een philips lcd tv gekocht. zo een flat line pixel plus. hoe zit het met deze televisies? zijn hier al veel klachten over?

ik heb al een aantal keer meegemaakt dat wanneer ik de tv aanzet, ik wel geluid hoor maar geen beeld krijg. als ik de tv dan uitzet en opnieuw probeer is het meestal wel ok.

verder ben ik wel tevreden van dit toestel, maar ik vind dat het beeld wel beter kan voor zo een dure televisie. het is mooi beeld, maar ik zie teveel onscherpheden.

André de verkoper

Ongelezen bericht door André de verkoper »

B-boy,

Een lcd tv heeft geen beeldbuis die kapot kan gaan, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Ook je opmerking over de scherpte van zo`n duur toestel gaat nergens over. Een lcd tv hoeft, omdat hij duurder is dan een gewone tv toch niet per definitie beter en scherper te zijn. Een lcd tv benaderd de beeldkwaliteit van een gewone tv, maar qua scherpte kun je nog steeds het beste een normale beeldbuis tv kopen.
Het voordeel van een lcd tv is natuurlijk de compactheid, maar de lcd panelen zijn nog erg kostbaar, en dat maakt hem duur. Niet de beeldkwaliteit.

Gesloten