LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] PHILIPS PLASMA 42PF9955 E-BOX (RECEIVER)

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
DRW

PHILIPS PLASMA 42PF9955 E-BOX (RECEIVER)

Ongelezen bericht door DRW »

Na inbraak is ons plasma scherm met ontvangskast (e-box) gestolen. De politie heeft echter het scherm teruggevonden, maar niet de e-box.
Dacht dus naar de leverancier te gaan en een nieuwe e-box te kopen, maar nee... leverancier kreeg bericht van PHILIPS dat de e-box niet los werd geleverd. Ik heb toen zelf een nette brief aan PHILIPS geschreven met daarin het verhaal over de inbraak en de mededeling dat wij politierapport, aankoopnota,gebruiksaanwijzingen,kabels en afstandbediening in ons bezit hadden en het vriendelijke verzoek of wij een nieuwe e-box konden kopen. Kreeg een brief met daarin de mededeling dat ze geen losse e-box verkopen. Met ander woorden " U kunt uw PHILIPS plasmascherm van €.5007,00 weggooien,nadat er iets met uw e-box gebeurt"Heeft nog iemand dit meegemaakt of weet iemand hoe ik wel aan een nieuwe e-box kan komen, want de functies van het plasmacherm zitten n.l.allemaal in de e-box. Philips let's make things easier???. help!!!

gasttt

Re: PHILIPS PLASMA 42PF9955 E-BOX (RECEIVER)

Ongelezen bericht door gasttt »

Geloof ik niks van. Al onderdelen van philips zijn los te krijgen!!
1000% procent zeker

DRW

Nou probeer u het maar bij Philips dan, je kan echt geen losse e-box kopen.
Ik heb het via de leverancier geprobeerd bij wie ik het plasmascherm heb gekocht en een brief geschreven aan Philips.
We kregen allebei zelfde antwoord "dat ze geen losse e-boxen verkopen".

DRW

Nog even aan gastt: dit is de tekst uit de e-mail welke ik van Philips heb ontvangen:

"Na aandachtig uw brief te hebben gelezen moet Philips u toch helaas mededelen dat de ontvangstkast niet los kan en zal worden geleverd. "

Ik dacht dus ook dat ik even een nieuwe e-box kon kopen, maar het schijnt nogal een probleem te zijn voor Philips.

gasttt

Ongelezen bericht door gasttt »

ga eens naar een philips service center en wie is die firma die zegt dat ze er niet zijn behalve philips

DRW

Ik neem aan dat als ik naar Philips consumentenservice belt en een brieven schrijft naar Philips Klantenservice en naar Philips Consumentenbelangen schrijft en zij allen zeggen dat dit niet mogelijk is het ook niet kan, vandaar m'n vraag of iemand het wel weet.
En weet u een Philips Servicecenter? Als ik naar Philips klantenservice belt krijg ik als dichtbijzijnde service center het telefoonnummer van de Handy Man. Ik begrijp dat het allemaal een beetje raar overkomt, maar ik heb echt m'n uiterste best gedaan om aan een e-box te komen en de leverancier van het scherm ook.

tim

Ongelezen bericht door tim »

Geachte lezer

Als dit inderdaad het geval is en u kunt dit middels een schrijven van Philips aantonen dan moet uw verzekeraar een complete nieuwe set leveren . vrgr Tim

DRW

Met de verzekering zijn we er wel uitgekomen, maar het gaat om het feit dat ik nu gewoon m'n plasmascherm weg kan doen, omdat ik geen losse e-box kan kopen. Ik kan hier met me pet niet bij, want het is gewoon absurd dat die dingen niet los te koop zijn. Inmiddels ben ik er wel achter dat je de e-box in America gewoon kan kopen, maar zijn hier niet te gebruiken ivm wij PAL systeem hebben en USA NTSC systeem, dus daar heb ik ook niets aan.
Nou ja, ik denk dat ik m'n zoektocht maar moet opgeven.

tim

Geachte lezer

wat is er dan aan de hand als de verzekeraar de set vergoed.
kan het niet zo zijn dat niet elk scherm compatible is met de e-box, en dat philips dit doet vanwege produktbescherming met deze high tech ligt het niet zo eenvoudig, en kunnen scherm en box 1 malig matchen , als de verzekeraar tekort schiet kan ik het begrijpen maar anders begrijp ik uw probleem niet vrgr Tim

DRW

Het gaat erom dat ik nu een duur plasmascherm heb staan waar ik niks mee kan, omdat ik geen e-box heb.En dat het raar is dat als er wat met de e-box gebeurt om welke reden dan ook je deze niet los kan kopen.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

E box en scherm zijn op elkaar afgestemd. Een wildvreemde e /box zal op een bestaand scherm niet goed werken. Vanaf het moment dat scherm en e /box de fabriek verlaten vormen deze samen een eenheid. Dat is de reden dat er geen losse boxen worden geleverd. Of het mogelijk is weet ik niet, maar de enige mogelijkheid zou zijn dat het scherm naar de fabrkant retour gaat en dat men daar er weer een matchet pair van maakt.

Vr. Gr. Hans.

DRW

Beste Hans, bedankt voor de uitleg van plasma/box, want niemand heeft de moeite genomen om dit uit te leggen, alleen zou het nu nog fijn zijn dat Philips zegt van "u kunt een box kopen, alleen dient het scherm terug te komen, zodat de box afgesteld kan worden op het scherm" of iets dergelijks.

tim

Is dit niet hetzelfde antwoord als ik al eerder heb gegeven??
Hans weet in iedergeval ook waar hij het over heeft

DRW

ja, ja Tim nu zie ik pas dat jij ook zoiets had vermeld en sorry dat alleen Hans weet waar ie het over heeft, maar ik ben niet zo technisch.
Het enige wat ik gevraagd heb is of iemand wist hoe ik aan zo'n e-box kon komen.

Gesloten