Hoi,
Een paar maanden geleden heb ik het Playstation 4 spel 'Star Wars Battlefront' (originele spel, €49,99) gekocht in de Playstation Store. Vandaag zag ik een interessante aanbieding; Star Wars Battlefront Ultimate Edition voor maar €15,99. Dan heb je het originele spel (waar ik toen €49.99 voor betaald had) én alle uitbreidingen (DLC's) voor maar zestien euro. Prima deal, de basisgame heb ik al maar die DLC's wil ik wel hebben voor dat geld.
Helaas kan ik 'Star Wars Battlefront Ultimate Edition' niet kopen in de Playstation Store, omdat ik het originele spel al heb. Ik zou de DLC's dan apart moeten kopen, wat me €29,99 euro kost.
Omdat dit heel tegenstrijdig klinkt, meer betalen voor minder content, heb ik zowel Playstation als EA (uitgevers van de Star Wars Battlefront series) gebeld. Playstation zei dat het niet mogelijk is om het originele spel uit mijn aankopenbibliotheek te verwijderen zodat ik de Ultimate Edition kan kopen. Ik heb even nader onderzoek gedaan en verschillende fora zeggen dat dat inderdaad niet mogelijk is. EA zei dat ze niks voor me konden doen.
Door deze situatie voel ik me als trouwe klant benadeeld. EA laat fans die de game op dag 1 in huis hebben in de kou staan, door de aanbiedingen niet voor hun beschikbaar te stellen, terwijl ze wel nieuwkomers een spotgoedkope deal aanbieden.
Weet iemand een oplossing voor dit probleem? Ik maak liever niet een extra Playstation Plus account aan, dat kost namelijk meer geld.
Alvast bedankt,
Max
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Playstation 4: Star Wars Battlefront
-
max.achterweust
- Contacteer:
Re: Playstation 4: Star Wars Battlefront
Zowel Sony als EA zeggen dat er geen oplossing is, wat verwacht je nu van dit forum?max.achterweust schreef: Weet iemand een oplossing voor dit probleem?
Max
-
NeoDutchio
Oplossing voor welk probleem? Nieuwe spellen kosten altijd meer geld en als iets al langer uit is wordt het goedkoper. U besluit direct te spelen en ja, daarvoor mag u betalen.Een hobby kost altijd geld, dus als u besluit het spel uit te breiden moet dat met de onderdelen die ze daarvoor aanbieden.
Dit gaat om de digitale variant (gedownload), daar kan er maar één game actief zijn per account. Het staat TS vrij om dit spel zo vaak te kopen als hij zelf wil.breien schreef:Hier snap ik werkelijk niets van. TS heeft een spel gekocht dus is het zijn eigendom. Waarom mag hij/ zij (er zullen ook vrouwelijke fans zijn van Star Wars, neem ik aan, denk ik) dan niet nog een keer het spel kopen. Stel dat TS nou zegt dat er koffie is geknoeid over het eerste spel, dan moet het spel toch vervangen kunnen worden.. Ik heb de CD Pyr...mid al jaren (in de jaren tachtig gekocht) in bezit, maar ik mocht echt wel de expanded version er van kopen.
Breien, de playstation store is een online winkel, waarbij het spel direct naar de playstation wordt gedownload.
Overigens is EA hier helemaal geen partij in, aangezien de aanbieding wordt aangeboden door Sony. Sony heeft mogelijk niet de mogelijkheden om dit te doen, of de aanbieding is gedaan zodat er meer mensen het spel gaan spelen (en dan heb je dus het originele spel nodig).
Overigens is EA hier helemaal geen partij in, aangezien de aanbieding wordt aangeboden door Sony. Sony heeft mogelijk niet de mogelijkheden om dit te doen, of de aanbieding is gedaan zodat er meer mensen het spel gaan spelen (en dan heb je dus het originele spel nodig).