LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Post.nl duur en onduidelijk

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PJ 66

Post.nl duur en onduidelijk

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Laatst heb ik een pakketje opgestuurd naar Australie. Uiteraard aangetekend, maar de prijzen zijn schrikbarend duur geworden bij Post.nl. voorheen PTT/TNT en wat voor namen nog meer. Een aangetekend stuk dat niet door de brievenbus past (tekenen ze dan door de brievenbus heen :? ) kost ruim 25 EURO! Dan heb je nog geen track and trace want dan ben je nog meer kwijt. Niet aantekenen kost je ook al bijna 18 euro. Pakketjes tot 600 gram standaard standaard 25.60 :evil: De inhoud is vaak zelfs minder.

Dan gaan er weken voorbij en is het pakket nog niet aangekomen. Opzoeken kan alleen via track and trace wat ik niet heb gedaan. Dus even een belletje naar TNT expres ehmm ja nee u moet bij Post.nl zijn. Kost u wel 0,10 ct per minuut. Ja ehm vervelend dat alles nog op TNT biljetten zijn kreeg ik als antwoord. Afijn bel dat nummer 0900-0990 en na een bandje moet ik weer een ander nummer bellen a 0,45 ct per minuut.

TNT ehmmmmm Post.nl is duur en geeft hele slechte service. Daarnaast heb ik met dit gebel ook nog geen antwoord op mijn vraag gekregen.

Ps tip voor iedereen die verstuurd zet een zo'n hoog mogelijk bedrag a inhoud op, want de verzendkosten betalen die geldwolven van post.nl ook niet!

GJvdZ

Re: Post.nl duur en onduidelijk

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Dit soort bedragen lijkt me eerlijk gezegd niet zo heel gek om een pakketje naar Australie te sturen.

En dat de inhoud minder waard is maakt de kosten voor bezorging niet minder natuurlijk. En goeie tip die je op het laatst geeft: dan kunnen de ontvangers ten minste lekker veel invoerrechten betalen....

PJ 66

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Dat heb ik nog nooit meegemaakt. Bovendien heeft dat er niks mee te maken. Gaat vooral om de inhoudt. Maar Post.nl is wel een stuk duurder geworden. Vorig jaar waren die bedragen rond de 18 euro dus is het een stuk prijziger geworden zonder extra service waar je nog meer voor moet betalen. En dan heb ik het nog niet over hun 0900 nummers.

Tytulaer

Ongelezen bericht door Tytulaer »

Je hebt gelijk PJ 66. Het is nu wel erg duur om pakjes te versturen vanuit Nederland. In landen als Nieuw Zeeland, Australie en de VS, waar veel minder mensen wonen per vierkante km, is het veel goedkoper om post te versturen. Zowel nationaal als internationaal. In NZ betaalde ik voor een pakje van het noorder naar het zuider eiland met 24 uurs koerier zo'n 3,50 euro.
Een aangetekende brief van de VS naar NL is zo'n 10 euro, maar andersom moeten we 16,15 euro betalen.
En het startbedrag voor pakjes binnen de NL, 6,75 onafhankelijk van het gewicht!, is natuurlijk idioot.

ps Invoerrechten zit NL bovenop (12 euro verwerkingskosten!), maar buiten Europa zien ze dat voor particulieren vaak door de vingers. In de VS moet men het zelf aangeven na ontvangst, en NZ doen ze helemaal niet aan invoerrechten.

Gesloten