LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Prijsverhogingen van biologische producten

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Wim Setz

Prijsverhogingen van biologische producten

Ongelezen bericht door Wim Setz »

Het is al eerder een onderwerp bij radar geweest. producten in de supermarkt krijgen een ander jasje, een andere inhoud en een andere prijs. Vaak wordt dit gebruikt om in een aantal gevallen de prijzen drastisch te verhogen. Soms komt er ineens 20% bovenop. Vooral bij biologische producten vind ik dit een kwalijke zaak. Ik ben bereid om voor biologische producten meer te betalen dan voor de reguliere producten, maar het zou nog mooier zijn als deze producten minder hard in prijs zouden stijgen dan "normale producten".
Na mailverkeer met o.a. de Jumbo kom je uiteindelijk niet verder dan de klantenservice. Je krijgt dan te horen dat de concurrentie in de gaten wordt gehouden en dat Jumbo de prijzen daar op aanpast. A.H. reageert helemaal niet. Hoe zouden we dit bij de juiste instantie aanhangig kunnen maken?

angel1978

Re: Prijsverhogingen van biologische producten

Ongelezen bericht door angel1978 »

en wat zou die 'instantie' precies moeten doen dan?
Supermarkten mogen hun eigen prijzen bepalen, ook die van biologische produkten. Elke instantie is kansloos op dit punt.
Als aardappelen een slechte oogst hebben ( bijvoorbeeld door het weer ), dan zullen biologische aardappelen daar minstens net zoveel last van hebben ( of zelfs meer ) dan niet biologische.. Waarom zou het prijspeil daar dan niet op worden aangepast?

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Hoe zou het toch komen dat de salarissen omhoog gaan ?

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wim Setz schreef:Het is al eerder een onderwerp bij radar geweest. producten in de supermarkt krijgen een ander jasje, een andere inhoud en een andere prijs. Vaak wordt dit gebruikt om in een aantal gevallen de prijzen drastisch te verhogen. Soms komt er ineens 20% bovenop. Vooral bij biologische producten vind ik dit een kwalijke zaak. Ik ben bereid om voor biologische producten meer te betalen dan voor de reguliere producten, maar het zou nog mooier zijn als deze producten minder hard in prijs zouden stijgen dan "normale producten".
Na mailverkeer met o.a. de Jumbo kom je uiteindelijk niet verder dan de klantenservice. Je krijgt dan te horen dat de concurrentie in de gaten wordt gehouden en dat Jumbo de prijzen daar op aanpast. A.H. reageert helemaal niet. Hoe zouden we dit bij de juiste instantie aanhangig kunnen maken?
Ik vind Jumbo maar duur, eerlijk gezegd.

Als ik kijk naar de prijsverhogingen in het bodemsigment zijn dieprocentueel toch vele malen hoger dan die van de "betere" producten.

Als je relatief goedkoop biologisch bij een supermarkt wil kopen kun je 's ochtends vroeg biovlees halen met 35% stickers. Zo sla ik (als ik niet naar de bioslager ga) ook wel biologisch vlees in. Ook bij verschillende boeren/boerenwinkels kun je relatief goedkoop verse Bioproducten halen. Ik haal de eieren rechtstreeks bij de boer (vrije uitloop voor €1,50 per doosje van 10).

Biologische yoghurt en melk haal ik bij Lidl, evenals bio volkorenpasta. Biologische volkorenpasta is overigens ook bij AH goedkoper dan a-merk niet-biologische witte pasta en ongeveer even duur als het huismerk normale witte pasta. Valt dus reuze mee.

Gesloten