| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Product onderzoek
-
MechDesign
Product onderzoek
Hallo, wij zullen ons even voorstellen: Wij, Koen, Danny, Marthijn en Matthew zijn studenten aan de Saxion Hogeschool Enschede. Wij doen de studie Werktuigbouw Industriële Product Ontwikkeling.
Voor een opdracht moeten wij een consumenten product verbeteren. Hij hebben hiervoor gekozen voor de blikopener. Ondanks dat er veel blikken tegenwoordig worden voorzien van een snelopening, zijn er nog genoeg blikken waar nog een blikopener voor nodig is.
Vaak zijn deze blikopeners een punt van ergenis door slechte werking, zwaar in gebruik, onhandig in gebruik enz.
Wij proberen de problemen en ergenissen rondom blikopeners in kaart te brengen en hier verbeterpunten aan te brengen. Maar daar hebben wij us hulp voor nodig.
Geef in een reactie kort weer wat uw ervaringen, ergenissen of wensen zijn. Indien mogelijk zouden wij ook graag willen weten van welke fabrikant uw blik opener is en of het hier een mechanische of elektrische blikopener betreft.
Wij danken u voor uw medewerking.
Vriendelijke groeten van;
Koen,
Danny,
Marthijn,
Matthew.
Voor een opdracht moeten wij een consumenten product verbeteren. Hij hebben hiervoor gekozen voor de blikopener. Ondanks dat er veel blikken tegenwoordig worden voorzien van een snelopening, zijn er nog genoeg blikken waar nog een blikopener voor nodig is.
Vaak zijn deze blikopeners een punt van ergenis door slechte werking, zwaar in gebruik, onhandig in gebruik enz.
Wij proberen de problemen en ergenissen rondom blikopeners in kaart te brengen en hier verbeterpunten aan te brengen. Maar daar hebben wij us hulp voor nodig.
Geef in een reactie kort weer wat uw ervaringen, ergenissen of wensen zijn. Indien mogelijk zouden wij ook graag willen weten van welke fabrikant uw blik opener is en of het hier een mechanische of elektrische blikopener betreft.
Wij danken u voor uw medewerking.
Vriendelijke groeten van;
Koen,
Danny,
Marthijn,
Matthew.
-
Captain Pervert
Re: Product onderzoek
Ik heb een witte van Brabantia, al jaren, nooit problemen mee gehad. Ik vermoed dat een dergelijk basaal gebruiksvoorwerp niet voor verbetering vatbaar is, anders was het allang gedaan.
Het is ook niet zo dat iedereen er problemen mee heeft, hooguit mensen die motorisch minder bedeeld zijn, maar dan heb je het echt over hoogbejaarden of mensen met spastische spiertrekkingen, maar echt een interessante (grote) doelgroep is dat ook niet.
Het is ook niet zo dat iedereen er problemen mee heeft, hooguit mensen die motorisch minder bedeeld zijn, maar dan heb je het echt over hoogbejaarden of mensen met spastische spiertrekkingen, maar echt een interessante (grote) doelgroep is dat ook niet.
Ik heb ook geen problemen met de blikken en blikopeners.
Dat is nou net de verpakking die wel makkelijk opengaat, met de hand open draaien of elektrisch als het niet meer met de hand gaat.
Lastig onderwerp hoor om daar nog wat van te bakken...
Dat is nou net de verpakking die wel makkelijk opengaat, met de hand open draaien of elektrisch als het niet meer met de hand gaat.
Lastig onderwerp hoor om daar nog wat van te bakken...
Geplaatst op 23 Nov 2006 13:20 door MechDesign
--------------------------------------------------------------------------------
Hallo, wij zullen ons even voorstellen: Wij, Koen, Danny, Marthijn en Matthew zijn studenten aan de Saxion Hogeschool Enschede. Wij doen de studie Werktuigbouw Industriële Product Ontwikkeling.
Volgens mij kun je beter overstappen op de
kurkentrekker die geeft nog wel een problemen.
Zoals kurk die er in gaat inplaats van uit kurk die
afbreekt etc-etc
(weet niet of het goed is met die n ertussen heb geen groen boekje)
Wij hebben al jaren een blikopener die het blik dermate opensnijdt, dat het deksel weer op het blik geplaatst kan worden!,
Het is natuurlijk een lapmiddel, maar handig is het wel,
Het ding kostte toen des tijds een paar knaken in het gulden tijdperk,
Het apparaat voldoet prima!.
Het is natuurlijk een lapmiddel, maar handig is het wel,
Het ding kostte toen des tijds een paar knaken in het gulden tijdperk,
Het apparaat voldoet prima!.
-
MechDesign
Hallo allemaal,
Wij zitten te denken aan problemen met links/rechtshandig. Voor ouderen of gehandicapten kan ik me voorstellen dat het vasthouden/samenknijpen/draaien zwaar of moeilijk gaat.
Voor veel mensen zal de huidige blikopener voldoen, maar misschien dat u iemand in uw omgeving kent die hier anders over denkt?
Koen, Marthijn, Danny, Matthew.
Wij zitten te denken aan problemen met links/rechtshandig. Voor ouderen of gehandicapten kan ik me voorstellen dat het vasthouden/samenknijpen/draaien zwaar of moeilijk gaat.
Voor veel mensen zal de huidige blikopener voldoen, maar misschien dat u iemand in uw omgeving kent die hier anders over denkt?
Koen, Marthijn, Danny, Matthew.
-
MAXIEM
@bot321,
kurkentrekker
kur·ken·trek·ker
de (m.)
eerste editie 1864
1
·
werktuig (metalen schroefdraad met handvat) om flessen enz. te ontkurken
2
·
(bij vergelijking) iets dat spiraalvormig gewonden is, m.n. zodanig gekrulde lok of krul
3
·
gebocheld, kromgegroeid mens
Gewoon even de nieuwe van dale op je computer zetten is erg gemakkelijk.
Groetjes, Paula.
kurkentrekker
kur·ken·trek·ker
de (m.)
eerste editie 1864
1
·
werktuig (metalen schroefdraad met handvat) om flessen enz. te ontkurken
2
·
(bij vergelijking) iets dat spiraalvormig gewonden is, m.n. zodanig gekrulde lok of krul
3
·
gebocheld, kromgegroeid mens
Gewoon even de nieuwe van dale op je computer zetten is erg gemakkelijk.
Groetjes, Paula.
Dus in 1864 werd het met een m geschreven begrijp ik.Geplaatst op: 24 Nov 2006 12:31 Onderwerp:
@bot321,
kurkentrekker
kur·ken·trek·ker
de (m.)
eerste editie 1864
Volgende keer als ik een kurkentrekker nodig heb zal ik
om een bocheltje vragen.
Wat een toestand zeg had het toch goed geschreven?
Wat me irriteert aan m'n Brabantia (met witte plastic handgrepen) is dat de draaiende delen in aanraking komen met de inhoud van het blik. Het gevolg van dit alles is dat er productresten komen op de draaiende delen van het draaimechanisme. Omdat je daarna (uiteraard) de opener moet afwassen ontstaat er op het draaimechanisme roestvorming. Verder zou een handgreep die zich vormt naar je hand erg leuk zijn. Dit bij voorkeur op een manier dat het minder kracht kost op de blikopener op het blik te plaatsen en het eenvoudiger wordt om druk uit te blijven oefenen op het snijmechanisme van de opener.
-
Toolboy
Dat is wel een opgave zeg om dit verder te ontwikkelen.
Zelf zou ik m multifunktioneel maken en er een bv een gas aansteker in intergreren .
Het ding ligt toch in de lade en het lijkt me heel gemakkelijk om een blikopener te hebben die ook m`n gas pitten kan ontsteken
Zelf zou ik m multifunktioneel maken en er een bv een gas aansteker in intergreren .
Het ding ligt toch in de lade en het lijkt me heel gemakkelijk om een blikopener te hebben die ook m`n gas pitten kan ontsteken
-
bodejosm43
Ik heb een Tomado-blikopener, en die voldoet al vele jaren. Daarnaast, voor het geval ie problemen heeft met sommige blikken, heb ik zo'n compleet metalen ding, dat me (nog in het guldentijdperk)
Hfl 1.75 heeft gekost. De elektrische heb ik geen ervaring mee. Mijn ervaring is dat de goedkoopste exemplaren net zo voldoen als de duurdere (Tomado, Brabantia....).
Hfl 1.75 heeft gekost. De elektrische heb ik geen ervaring mee. Mijn ervaring is dat de goedkoopste exemplaren net zo voldoen als de duurdere (Tomado, Brabantia....).
-
IkBenJan
Blikopeners hebben nu 2 poten waarmee je het mes door het deksel heen drukt en een knop waar je hem vervolgens mee rond draait.
Kan je niet een systeem bedenken waarbij je die 2 poten met een soort knipbeweging (alleen knijpen, en terug veren) gebruikt voor het ronddraaien waarmee je je andere hand vrij hebt om het blik vast te houden en te begeleiden zodat er geen schokkende bewegingen de soep over het aanrecht gooien? Je hebt dan ook een grotere hefboom zodat mensen met minder kracht in hun vingers het blik open krijgen. En je maakt het ontwerp natuurlijk symmetrisch zodat het met de andere poot boven met je andere hand te gebruiken is.
Ik maak me ook altijd zorgen over het slijpsel van het blik als het mes door het deksel snijdt. Aan de bovenkant kan je dat nog wel opvangen en wegvegen, maar hoe zit dat aan de onderkant?
Kan je niet een systeem bedenken waarbij je die 2 poten met een soort knipbeweging (alleen knijpen, en terug veren) gebruikt voor het ronddraaien waarmee je je andere hand vrij hebt om het blik vast te houden en te begeleiden zodat er geen schokkende bewegingen de soep over het aanrecht gooien? Je hebt dan ook een grotere hefboom zodat mensen met minder kracht in hun vingers het blik open krijgen. En je maakt het ontwerp natuurlijk symmetrisch zodat het met de andere poot boven met je andere hand te gebruiken is.
Ik maak me ook altijd zorgen over het slijpsel van het blik als het mes door het deksel snijdt. Aan de bovenkant kan je dat nog wel opvangen en wegvegen, maar hoe zit dat aan de onderkant?