LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] pursential afslank pillen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ursdevries

pursential afslank pillen

Ongelezen bericht door ursdevries »

Weet iemand hier iets van?
Ik had een proefpakketje ontvangen,dit kostte rond de 4 euro.
Leek me wel eens leuk om te proberen.
Helaas niet goed de kleine letters gelezen en wordt er ineens 49,50 van mijn rekening geschreven omdat ik dan een nieuw pakket ontvang.
Dit is dus niet de bedoeling!!!
Ze hebben dus via automatisch incasso dat afgeschreven en heb nog geen pakket gezien.niet dat ik dat wil.
Weet iemand hier iets van en is er een manier om mijn geld terug te krijgen???
En hoe zit dit rechtsgeldig?
Laatst gewijzigd door ursdevries op 01 mar 2011 17:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Re: pursential afslank pillen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Je kan het bedrag toch laten storneren.

ursdevries

heb het terug laten vorderen maar weet dus niet hoe ik rechtsgeldig sta...

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Waarschijnlijk heeft u de kleine lettertjes die op de aanvraag van de proefverpakking stonden niet gelezen.
Hier staat waarschijnlijk in dat u een soort abonnement op deze pillen heeft genomen en dat u er voor bepaalde tijd aan vast zit.
Probeer het 'abonnement' alvast op te zeggen voor de volgende termijn.
Lees de regeltjes goed door.
Ik heb even gekeken of ik die online kon vinden, maar nog 'Pursential' of 'Pure Essential afslankpillen' gaf enige hits.
Staat in die regels dat u met het afnemen van een proefpakket akkoord gaat met een regelmatige levering, tenzij u binnen een x aantal dagen opzegt, wat u niet gedaan heeft, dan gaat u nat en zit u er aan vast.
U heeft immers de voorwaarden niet goed gelezen.
Gelijk doen en redden wat er te redden valt, maar waarschijnlijk zult u moeten betalen.

djoyz

Ongelezen bericht door djoyz »

ik heb ook dat proefzakje van €3,95 besteld en opeens een volle zak gekregen waar ik even 49euro50 voor moet betalen ik heb naar hun gemaild en dan krijg je steeds een vaag mailtje terug, ik heb alles meteen teruggestuurd, en ik heb geprobeerd te bellen maar dan krijg ik te horen dit nummer is niet in gebruik, nu heb ik net een brief gekregen dat ik moet betalen anders komt er ook nog 5 euro overheen.. dit is gewoon pure oplichting! kan dit niet in het programma besproken worden want als ik het intyp op google dan lijk ik de enigste niet te zijn? maar als ik nu niet ga betalen wat zal er dan gebeuren ???

VioletPrue

Als u niet gaat betalen en het is duidelijk dat er bij de proeflevering een brief zat dat u een abonnement heeft afgesloten kan het bedrag aardig oplopen.
Er kan zelfs een deurwaarder bij gehaald worden.
Kijk goed alle spullen/brieven na die u nog heeft van dit bedrijf.
Zeg het abonnement aangetekend op en maak in uw brief duidelijk dat u enkel een proefverpakking wilde en geen abonnement.

djoyz

nou ik heb de politie gebeld maar die kunnen er niks aan doen (wat ik niet begrijp?) want dit is gewoon pure oplichting... maar goed ik wilde dus netjes gaan betalen maar nu krijg ik de acceptgiro retour omdat het niet mogelijk is om de begunstigde te betalen staat er op.. tsja wat nu?? maar wachten tot de deurwaarder komt ofzo ?? :mrgreen:

VioletPrue

Reken u nog maar even niet rijk, als die deurwaarder komt, komen er namelijk aardig wat kosten bij.

djoyz

nou ik reken me ook niet rijk maar ik heb puresential geprobeert te bellen maar dan krijg ik te horen dat het nummer niet in gebruik is, als ik mail krijg ik gewoon een doorstuur mail terug of helemaal geen antwoord dus nu heb ik betaalt en krijg ik de accepgiro terug de politie kan er niets aan doen dus ja wat kan ik nu nog doen dan ??

VioletPrue

Niks, maar ik doelde meer op de smiley die u geplaatst had.

djoyz

ja dat was voor de grap maar ik weet gewoon niet wat ik hiermee moet en straks krijg ik een dikke rekening waar ik niks aan kan doen

ursdevries

ik las op een andere site dat er veel meer mensen moeilijkheden hebben met deze pillen en hun betaling.
ik heb ook nog niets betaald,ze zeggen steeds dat ik moet betalen voor een pakket wat ik zou hebben gekregen,maar ik heb niets gehad en ik ga niet betalen voor iets wat ik niet heb gekregen en ook niet hoef te krijgen.
ik krijg ook acceptgiro's en dreigementen van een deurwaarder,maar ik ga toch niet betalen voor iets wat ik niet heb gekregen??
aangifte doen helpt dus niet? ze hebben me wel eens teruggemaild maar ook daar wordt ik niets wijzer van...weet ook even niet hoe nu verder,maar ga heit betalen
voor iets wat ik niet heb gekregen....

djoyz

nou ik zou maar gewoon betalen heb ik ook gedaan maar ik kan er ook niet tegen dat mensen zo aan hun geld komen heb politie en al gebeld maar die kunnen er niets aan doen
het is gewoon pure oplichting allemaal ik heb ze ook flink de waar heid gezegd maar geen ractie op gehad
je kan het beste maar gewoon betalen voor je verder in de problemen komt!
succes

Liavo

Ongelezen bericht door Liavo »

Pure essential green tea padge, proefpakketje "gratis" alleen verzendkosten €3,99
krijg nu ineens voor een kwartaal van die plakpleisters...

Hallo,

Heb de hele mikmak teruggestuurd,....die kleine lettertjes op een heel A4 aan de achterkant...pfff...is niet te lezen. Mooiste is nog dat 't mail-adres wat ze opgeven om af te zeggen niet bestaat....duidelijkheid over een "eventueel kwartaal-aanbod" is er niet..en weet je wat 't mooiste is.... ik kreeg gisteren van hun weer een aanbod voor de "gratis" proefjes.....en vandaag komt dat hele pakket binnen en wordt er € 59,85 af geschreven... nou mooi niet!!
Misselijke praktijken!!

Laila van Laarhoven

Ongelezen bericht door Laila van Laarhoven »

Hallo, mijn naam is Laila en ook ik ben erin getrapt. Eerst een proefpakketje Green Teapads voor alleen de verzendkosten van 3,99. Keurig ontvangen en afsgeschreven want had een éénmalige machtiging verstrekt. Twee weken later wéér proefpakketje Green Teapads. Niet besteld, dacht nog vergissing of erg vriendelijk. Ik had wel een proefkappekje Acai besteld tegen slechts de éénmalige erzendkosten van 2.99. Die zijn afgeschreven maar heb ik nooit ontvangen.
Toen kwam het kwartaalpakket van de Green Teapads. Had ik niet om gevraagd maar op de achterkant van het in héél kleine lettertjes, die ik zelfs mèt leesbril niet kon lezen, schijnt te staan, dat je binnen 7 dagen de vervolgzending moest opzeggen. Het kwartaalbedrag was al afgeschreven (zonder toestemming) en ik had iets van eigen schuld maar dat gebeurt me niet nog een keer. Ik dus wachten op die Acai waarvoor wel de verzendkosten al waren afgeschreven van 2,99. Nooit ontvangen. Wel ineens vorige week een hele kwartaalzending plus een afschrijving van 49,50, die ik meteen heb teruggehaald. Nu krijg ik standaardmails en die worden steeds dreigender. Heb al drie keer teruggemaild en gezegd dat ik alles terug wil sturen (de Acai) want nooit uitgeprobeerd dus ook geen verplichting om iets op te zeggen (maar wel voor de veiligheid gedaan!) Ze blijven me met mails bestoken. En ik ga nog naar de bank om persoonlijk de nummers te laten blokkeren. Het is meer dan schandalig en is er iemand die met me door wil knokken desnoods met juridische hulp? Ze maakten nog een grappig foutje, Ik zou op 4/7 een proefpakket hebben aangevraagd dat op 21/4 geleverd is. Nu snap ik wel dat ze het omgekeerde bedoelen, maar ik bewaar de mail toch maar erg goed! Iedereen succes. Ik stuur het pakket retourafzender. De brief zit heel slim onder het plastic, dus dat moet je erafhalen en dan is het pakket dus geopend!
Boeven zijn het!

Jolijn

Ongelezen bericht door Jolijn »

Was het eigen schuld?
Stond ergens bij het bestellen van het proefpakketje dat daar een brief bij zou zitten om vervolg leveringen stop te kunnen zetten?
Als dat niet zo is kun jij dat toch niet weten?
Dat is dan tijdens het 'spel' éénzijdig de spelregels veranderen.

Laila van Laarhoven

Hallo Jolijn,

Je hebt gelijk, volgens mij zat dat er niet bij en werd dat ook niet tijdens het telefoongesprek vermeld. Ze doen alsof je de hoofdprijs in een loterij hebt gewonnen, omdat je gewoon en geheel vrijblijvend en gratis, behalve de verzendkosten dan, hun fantastische product mag uitproberen!
Ik ga doorvechten totdat ik mijn gelijk krijg!
Gelukkig een goede rechtsbijstandverzekering en ik heb Puresentials al gemaild, dat ik stappen ga ondernemen en dat ik een reactie op het Radarforum heb geplaatst en dat ze me alle deurwaarders in de buurt kunnen sturen, maar dat we elkaar dan wel voor de rechter treffen!

Nog geen reactie mogen ontvangen en volgens mij hebben ze die ook niet! Alleen standaard briefjes met hun voorwaarden etc.
Dank voor je reactie!

VioletPrue

Beste Laila, ik raad je aan om even het item van Kassa! terug te zoeken over Pure Essential.
Er zijn je velen voorgegaan met dit probleem en lang niet iedereen wint het bij de rechtbank.
Er is namelijk wel degelijk aangegeven dat het een abonnement betreft, dit staat in de algemene voorwaarden.
Helaas lezen veel mensen die niet, en dan zijn ze de klos.
Wat Pure Essential doet vind ik echt niet netjes, begrijp me niet verkeerd, maar ook consumenten hebben zich aan regels te houden.

Laila van Laarhoven

Hallo Violet, Dat is natuurlijk ook zo en daarom heb ik ook keurig de Green Tea Pads af laten schrijven. Maar in dit geval gaat het om iets waarvan ik geen proefzending heb ontvangen en daar dus ook geen abonnement kan hebben gehad, noch tijd om het op te zeggen. In ieder geval heb ik ze een kaartje gestuurd om mijn, volgens hun, doorlopende machtiging in te trekken en ik ga zo nog even langs de bank. Verder stuur ik het hele pakket naar het Postbusnummer terug, aangezien het een brievenbuszending is, zal dat best wel passen denk ik!
Hun postbus zit vast vol met geretourneerde pakketjes!
Dank voor je advies,
Groet,
Laila

tmossink

Ongelezen bericht door tmossink »

ik heb eergisteren een proef pakket besteld en daarna :( helaas jullie berichten gelezen ben benieuwd hou mn rek. goed in de gaten en een deurwaarder kan me niet voostellen dat ze die sturen want dat kost hun ook geld en ze profiteren van de mensen die niets doen, ik hou jullie op de hoogte. ps als je rek. leeg is kunnen ze toch ook niet inc.? ik heb trouwens green tea padges besteld en geen pillen.

Gesloten