LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ring beschadigd bij reparatie

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Uwat

Ring beschadigd bij reparatie

Ongelezen bericht door Uwat »

Ik heb een zilveren ring naar een goudsmid gebracht waarvan de achterkant open was. Hierdoor bleef er vocht achter de ring zitten na het handen wassen. De opdracht was om de binnenkant van de ring op te vullen met zilver, dit zou geen probleem zijn. Ik zou worden gebeld na het weekend zodat ik de ring weer kon ophalen.

Na het weekend geen telefoon gehad dus zelf contact opgenomen. Bij de reparatie was de onyx steen kapot gegaan door de hitte van het solderen. Er moet een nieuwe steen worden besteld. Door de vakantieperiode duurt dit minimaal 3 weken. Mijn vraag of de reparatie verder was geslaagd werd beantwoord met de boodschap dat er 5 a 6 “putjes” in de ring waren gekomen die er niet meer uit te krijgen zijn.

De ring heeft mij 60 euro gekost bij een juwelier. De reparatie bij de goudsmit zou mij 65 euro kosten.

Eigenlijk wil ik geen 3 weken wachten en ik wil ook geen “putjes” in de ring.

Helaas heb ik geen offerte of overeenkomst, dit is mondeling gegaan.

Iemand advies?

NeoDutchio

Re: Ring beschadigd bij reparatie

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Uwat schreef:Ik heb een zilveren ring naar een goudsmid gebracht waarvan de achterkant open was. Hierdoor bleef er vocht achter de ring zitten na het handen wassen. De opdracht was om de binnenkant van de ring op te vullen met zilver, dit zou geen probleem zijn. Ik zou worden gebeld na het weekend zodat ik de ring weer kon ophalen.

Na het weekend geen telefoon gehad dus zelf contact opgenomen. Bij de reparatie was de onyx steen kapot gegaan door de hitte van het solderen. Er moet een nieuwe steen worden besteld. Door de vakantieperiode duurt dit minimaal 3 weken. Mijn vraag of de reparatie verder was geslaagd werd beantwoord met de boodschap dat er 5 a 6 “putjes” in de ring waren gekomen die er niet meer uit te krijgen zijn.

De ring heeft mij 60 euro gekost bij een juwelier. De reparatie bij de goudsmit zou mij 65 euro kosten.

Eigenlijk wil ik geen 3 weken wachten en ik wil ook geen “putjes” in de ring.

Helaas heb ik geen offerte of overeenkomst, dit is mondeling gegaan.

Iemand advies?
Eenzelfde Onyxsteen krijgen zal niet van vandaag op morgen zijn. Op zich netjes dat de goudsmid het oplost voor u. Er zijn zat voorbeelden te vinden hier dat ondernemers niet hun verantwoording nemen.
Of putjes onvermijdelijk zijn kunt u het beste bij een expert gaan navragen. Door de hitte kan het zilver gaan smelten.

Uwat

Even ter vergelijking:

Je brengt je auto naar de garage voor een reparatie aan het carosserie en hierbij gaat je vooruit stuk. Tevens komen er wat krassen bij op het portier. Dat dit kon gebeuren is van te voren niet aangegeven.

Je zou oorspronkelijk je auto na 3 dagen kunnen ophalen, maar door de fout van de garage en omdat het vakantie is wordt het nu 3 weken of langer. De krassen op het portier worden niet weggehaald.

Ik heb net geinformeerd bij een edelsteenslijperij en deze kan een onyxsteen op maat overigens binnen enkele dagen leveren.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Is de ring nog leverbaar, bv via de juwelier waar u hem gekocht heeft? Laat dan die niet zo goede goudsmit gratis een nieuwe ring leveren. Dan bent u weliwaar terug bij af, maar u heeft een onbeschadigde ring terug.
Daarna kunt u nog beslissen of u de holte wilt laten opvullen door een (andere) edelsmit.
De niet-zo-goede goudsmit kan de beschdigde ring behouden en als reparatiemateriaal gebruiken.

Uwat

Dat is een goeie! Ik ga zometeen de ring bekijken zoals ie nu is. Als het me niet aanstaat dan zal ik dit voorstellen want de ring is inderdaad nog te leveren door de juwelier.

Uwat

Opgelost. De goudsmid heeft mij de ring vergoed dus ik kan een nieuwe kopen.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Mooi dat het zo is opgelost.

Willemzelf

Ongelezen bericht door Willemzelf »

Die goudsmid is absoluut geen vakman.
Hij/zij heeft kokend heet vloeibaar zilver in de ring gegoten waardoor de steen barstte.
Het is een goedkoop gefabriceerde ring, die van binnen hol is.
Als de ring van massief zilver was gemaakt konden er geen deukjes inkomen.
U had het probleem overigens zelf ook op kunnen lossen.
Gewoon met een tubetje plasticlijm de ring opvullen.

Gesloten