| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Router gekocht bij BCC blijkt 2de hands
-
Tamara marantika
Router gekocht bij BCC blijkt 2de hands
Vandaag router gekocht bij BCC. Kom thuis product uit de verpakking bezig met instaleren en het boekje erbij gepakt. Staat erbij dat je het beste de instellingen van de router kunt noteren.
Vreemd dat er al gegevens staan ingevuld door ene Chantal&Yke. Het is dus duidelijk dat BCC een 2dehands apparaat verkoopt alsof het een nieuw apparaat is en voor de volle prijs.
Gebeld met BCC. Je kunt de vestiging niet bellen alleen het hoofdkantoor. Die slecht bereikbaar is. De verbinding wordt eerst verbroken omdat ze het te druk hebben je wordt verwezen naar fracebook.
Daar bereicht acterh gelaten op messenger. Zou ik ooit een antwoord krijgen.
Later nog maar eens een paar keer gebeld.
Op de vraag of ze ook 2de hands producten verkopen ja soms als iets beschadigd is wordt het goedkoper verkocht. Maar dan wordt het toch wel vermeld. Ja dan wordt het wel vermeld geeft de person aan de telefoon aan.
Vreemd dat ik een product koop dat wordt verkocht als nieuw product dat het product niet nieuw blijkt te zijn. Dat ik dat kan zie omdat er in het boekje is geschreven.
De man aan de telefoon geeft aan. We kunnen niet alle boekjes controleren. (pardon?)
ALs je in de winkel een product koopt moet je ervan uit kunnen gaan dat het product nieuw is. Ik wil geen tweedehands tenzij ik er bewust voor kies en er een aangepaste prijs voor betaal.
Vreemd dat er al gegevens staan ingevuld door ene Chantal&Yke. Het is dus duidelijk dat BCC een 2dehands apparaat verkoopt alsof het een nieuw apparaat is en voor de volle prijs.
Gebeld met BCC. Je kunt de vestiging niet bellen alleen het hoofdkantoor. Die slecht bereikbaar is. De verbinding wordt eerst verbroken omdat ze het te druk hebben je wordt verwezen naar fracebook.
Daar bereicht acterh gelaten op messenger. Zou ik ooit een antwoord krijgen.
Later nog maar eens een paar keer gebeld.
Op de vraag of ze ook 2de hands producten verkopen ja soms als iets beschadigd is wordt het goedkoper verkocht. Maar dan wordt het toch wel vermeld. Ja dan wordt het wel vermeld geeft de person aan de telefoon aan.
Vreemd dat ik een product koop dat wordt verkocht als nieuw product dat het product niet nieuw blijkt te zijn. Dat ik dat kan zie omdat er in het boekje is geschreven.
De man aan de telefoon geeft aan. We kunnen niet alle boekjes controleren. (pardon?)
ALs je in de winkel een product koopt moet je ervan uit kunnen gaan dat het product nieuw is. Ik wil geen tweedehands tenzij ik er bewust voor kies en er een aangepaste prijs voor betaal.
Re: Router gekocht bij BCC blijkt 2de hands
Waarom breng je hem niet terug naar de winkel?
Dat mag je inderdaad verwachten, tenzij inderdaad aangegeven wordt dat het om een tweedehands of gebruikt artikel gaat of in een winkel is gekocht dat uitsluitend gebruikte artikelen verkoopt. In andere gevallen is er spraken van oneerlijke handelspraktijkenTamara marantika schreef:Als je in de winkel een product koopt moet je ervan uit kunnen gaan dat het product nieuw is. Ik wil geen tweedehands tenzij ik er bewust voor kies en er een aangepaste prijs voor betaal.
Het is overigens vrij normaal dat verkopers geretourneerde artikelen herpakken en als nieuw verkopen. En blijkbaar gaat dat wel eens mis als de verkoper - zoals hier het geval - iets over het hoofd ziet wat weggeeft dat het artikel al in gebruik is genomen.Artikel 6:193d schreef: 1 Een handelspraktijk is bovendien misleidend indien er sprake is van een misleidende omissie.
2 Een misleidende omissie is iedere handelspraktijk waarbij essentiële informatie welke de gemiddelde consument nodig heeft om een geïnformeerd besluit over een transactie te nemen, wordt weggelaten, waardoor de gemiddelde consument een besluit over een overeenkomst neemt of kan nemen, dat hij anders niet had genomen.
De vraag blijft dan een beetje wat jij wil. Als de router verder geen schade heeft, zou ik er niet zoveel mee doen. Hoogstens is het artikel 2 weken gebruikt en dat lijkt mij niet echt de moeite waard om de moeite te nemen deze terug te brengen en om te ruilen of er een elders te halen. Kost je veel vrije tijd.
-
webshopeigenaar14
Edit: JmetdeW was me voor. Dat dus.
J vande W de laatste alinea is een aanname en geen zekerheid. Je weet niet waarom de router is teruggegaan naar BCC. Als ts was verteld dat het een gebruikte c.q. retour gekomen router was zou ze hem vast niet gekocht hebben. Het is naar mijn mening een misleiding geweest. Gewoon teruggeven dat ding.
Die mening deel ik zeker met je, maar zoals ik al zei, zou ik er geen moeite in steken als er geen schade zichtbaar is. En als blijkt dat het apparaat defect is, kan de TS zich nog altijd beroepen op Artikel 6:193d BW en teruggaan naar de winkel. Dan zal er ook wel meer mis zijn gegaan waardoor het apparaat een weg terug de winkel in heeft kunnen vinden.gewicht schreef:J vande W de laatste alinea is een aanname en geen zekerheid. Je weet niet waarom de router is teruggegaan naar BCC. Als ts was verteld dat het een gebruikte c.q. retour gekomen router was zou ze hem vast niet gekocht hebben. Het is naar mijn mening een misleiding geweest. Gewoon teruggeven dat ding.
Zo niet, lijkt het mij sterk dat het apparaat langer dan twee weken gebruikt zal zijn.
-
witte angora
Je gaat je afvragen waarom iemand zo'n ding retour stuurt. Ik kan me indenken dat 'Chantal en Yke' het ding maar niet aangesloten kregen en hem dan maar terug hebben gestuurd. Dan is het niet vanwege schade, maar vanwege het eigen onvermogen om het ding in gebruik te nemen.
Ik had laatst een beveiligingscamera gekocht, duidelijk aangegeven wat ik wil, volgens de verkoper was dit wat ik zocht, koop het ding, knip de verzegeling er af, maak je de doos open en hoppa... verkeerd voorgelicht, dus het ding ging weer terug naar de Mediamarkt (die er geen probleem van maakten, want: verkeerd voorgelicht).
De volgende koper zal beslist geen schade aantreffen. Maar de doos is inderdaad open geweest, ook al is het ding ongetwijfeld inmiddels weer opnieuw verzegeld.
Dus ik bedoel maar, is deze router echt gebruikt, of lijkt het maar zo? Wat eerder al aan is gegeven, hoeveel moeite wil je doen om een exemplaar in een ongeopende verpakking te bemachtigen?
Ik had laatst een beveiligingscamera gekocht, duidelijk aangegeven wat ik wil, volgens de verkoper was dit wat ik zocht, koop het ding, knip de verzegeling er af, maak je de doos open en hoppa... verkeerd voorgelicht, dus het ding ging weer terug naar de Mediamarkt (die er geen probleem van maakten, want: verkeerd voorgelicht).
De volgende koper zal beslist geen schade aantreffen. Maar de doos is inderdaad open geweest, ook al is het ding ongetwijfeld inmiddels weer opnieuw verzegeld.
Dus ik bedoel maar, is deze router echt gebruikt, of lijkt het maar zo? Wat eerder al aan is gegeven, hoeveel moeite wil je doen om een exemplaar in een ongeopende verpakking te bemachtigen?
-
webshopeigenaar14
Bij een router denk je natuurlijk al snel aan de dekking. Met de betonnen muren en vloeren worden de verwachtingen van de meeste routers bij lange na niet gehaald. Dat was bij ons in het bedrijf ook een ramp. Een kapitaal aan Apple 'aan elkaar geknoopt' om uiteindelijk zeer tevreden te belanden bij een dure Netgear Orbi setup. Zo goed dat ik het ook voor thuis aangeschaft heb. Maar dat is off topic.
Ontopic, veel routers gaan terug omdat deze geen betere dekking blijken te geven dan het huidige systeem. Ondanks de beloftes van de verkopers en wat er op de doos staat.
Ontopic, veel routers gaan terug omdat deze geen betere dekking blijken te geven dan het huidige systeem. Ondanks de beloftes van de verkopers en wat er op de doos staat.
Herkenbaar, het 'probleem' van ondoordringbare betonnen muren en vloeren. Bij een bekende van mij die in zo'n huis woont, bracht een wifi repeater van de Action (€ 19.95) uitkomst.webshopeigenaar14 schreef:Bij een router denk je natuurlijk al snel aan de dekking. Met de betonnen muren en vloeren worden de verwachtingen van de meeste routers bij lange na niet gehaald. Dat was bij ons in het bedrijf ook een ramp. Een kapitaal aan Apple 'aan elkaar geknoopt' om uiteindelijk zeer tevreden te belanden bij een dure Netgear Orbi setup. Zo goed dat ik het ook voor thuis aangeschaft heb. Maar dat is off topic.
Ik begrijp het probleem van TS niet zo. Breng het ding terug en ga ergens anders naar toe.webshopeigenaar14 schreef: ontopic, veel routers gaan terug omdat deze geen betere dekking blijken te geven dan het huidige systeem. Ondanks de beloftes van de verkopers en wat er op de doos staat.
Gewoon of terugbrengen of houden en verder niet zo moeilijk over doen. Het is maar een router, geen kleding of voedsel. Als de router verder schoon en compleet is, zie ik geen probleem. Je hebt gewoon garantie en een router doet het of hij doet het niet. Dus als hij werkt, hoef je ook geen latere problemen te verwachten.
Het is zoals webshopeigenaar14 al meldde, veel mensen kopen een router omdat ze problemen met de Wifi hebben om er vervolgens achter te komen dat de router net zo slechte Wifi heeft als de apparatuur die door de provider geleverd is. Als je echt betere apparatuur wilt, dan gaat je dat een hoop meer kosten. Een goede Wifi Mesh kost je al gauw 250-350 euro. Vaak is een goedkope repeater, zoals gemeldt door Berteman, van twee tientje een prima oplossing.
Het is zoals webshopeigenaar14 al meldde, veel mensen kopen een router omdat ze problemen met de Wifi hebben om er vervolgens achter te komen dat de router net zo slechte Wifi heeft als de apparatuur die door de provider geleverd is. Als je echt betere apparatuur wilt, dan gaat je dat een hoop meer kosten. Een goede Wifi Mesh kost je al gauw 250-350 euro. Vaak is een goedkope repeater, zoals gemeldt door Berteman, van twee tientje een prima oplossing.
Zoals gewoonlijk kwakt ts, in dit geval Tamara, haar frustraties op een klachtenforum om daarna nooit meer op de reacties In te gaan...
-
webshopeigenaar14
Vermoedelijk kan ze niet meer reageren omdat ze momenteel geen wifi heeft.crazyme schreef:Zoals gewoonlijk kwakt ts, in dit geval Tamara, haar frustraties op een klachtenforum om daarna nooit meer op de reacties In te gaan...