Beste lezers,
Omdat ik zeer goede ervaring had met een Onky reciever (tx38), nu inmiddels 15 jaar oud en nog steeds prima, besloot ik in 1997 een complete geluidsinstallatie te kopen van dit merk. Omdat ik regelmatig in duitsland kom, kwam ik er achter dat de apparatuur van dit merk hier veel goedkoper was dan in nederland. Ik heb 5 apparaten (componenten) gekocht. Met 3 componenten heb ik veel storingen en reparaties gehad. Zoals een cd speler dx6870 die ik met hoge korting kocht voor 1000 duitse mark. Bij bepaalde tonen hoorde ik een vreemde vervorming die ik op mijn oude sony cd speler niet hoorde. Ook deed de speler soms helemaal niks, dus terug naar de winkel waar ik deze had gekocht. Deze heeft de cd speler opgestuurd naar de importeur waar er een nieuwe laser in is gezet. Toen ik hem ophaalde deed de speler het weer prima, alleen niet zo heel lang, na een half jaar kwamen dezelfde klachten weer terug. Weer terug naar de leverancier, weer nieuwe laser, klaar. Dit verhaal heeft zich een paar keer herhaald. De speler is in totaal 6x terug geweest en is inmiddels nu weer kapot. De speler is zeer weinig gebruikt (ong. 100 uur vanaf aanschaf) Ik heb er maar een "goedkope" sony cd speler bij gekocht om toch mijn cd's te kunnen beluisteren.
Verder heb ik problemen met receiver tx 727, deze kostte destijds meer dan 2000 duitse mark. De schakelrelais voor de luidsprekergroepen slijten wel erg snel, deze zijn nu 3x vervangen. Tijdens het gebruik valt dan 1 of 2 speakers uit, heel vervelend tijdens een film.
Zijn er meer gebruikers van Onkyo apparatuur met dergelijke problemen ? (al dan niet in duitsland gekocht)
Graag zie ik de reacties van andere forumlezers.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] slechte ervaringen met onkyo app. uit duitsland.
Re: slechte ervaringen met onkyo app. uit duitsland.
Hoi,
ik heb nu mijn tweede Onkyo set, en heb nog nooit problemen gehad. Heb hem destijds bij een vriend van me gekocht (dealer) en die heeft ook weinig klachten over dit merk.
Groeten
ik heb nu mijn tweede Onkyo set, en heb nog nooit problemen gehad. Heb hem destijds bij een vriend van me gekocht (dealer) en die heeft ook weinig klachten over dit merk.
Groeten