Begin van het afgelopen schooljaar heeft de school zonder onze toestemming een tweetal boeken voor mijn dochter besteld. Omdat wij deze ook al bij Van Dijk hadden besteld heeft mijn dochter de boeken geweigerd. Vervolgens is het onduidelijk wat de school met deze boeken heeft gedaan. Van Dijk legt de bal bij ons neer middels een schaderapport.
Wij proberen Van Dijk duidelijk te maken dat wij geen partij zijn in deze verbintenis want de school huurt namelijk de boeken voor mijn dochter en aangezien wij nog hier toestemming voor hebben gegeven nog de boeken hebben geaccepteerd.
Tenslotte: Art. 6:213 BW bepaalt dat een overeenkomst een meerzijdige rechtshandeling is,
waarbij één of meer partijen jegens één of meer andere een verbintenis aangaan. Aangezien wij geen partij waren bij deze verbintenis, is er nooit een overeenkomst ontstaan tussen VDE en ons. Het betreft hier een huurovereenkomst tussen VDE mét, alsmede een bestelling dóór de school. De vordering die VDE dus meent te hebben op ons is dan ook onrechtmatig.
Probeer dat maar eens aan VDE duidelijk te maken....
- Zes verschillende calls worden er aangemaakt
- Iedere keer antwoord er weer iemand anders.
- Totaal geen juridische achtergrond
- Het enige antwoord wat er uit komt is: Wij kunnen niets voor u doen u krijgt een schadefactuur en misschien kunt u voor 8 augustus nog contact opnemen met de school om de boeken op te halen.... Maar de school is dicht tot 1 september.
We gaan dit volhouden tot het bittere einde. Ik vraag me af of VDE wel een jurist in dienst heeft. Kijk maar eens naar de algemene voorwaarden die ze hebben. Helemaal toegespitst op kopen en niet op boeken huren... Kraakt aan alle kanten. Want de school gaat namelijk een huurcontract aan met VDE en niet de individuele leerling/hun ouders.
Iemand anders soortgelijke ervaringen?
Bernard
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Slechte klantenservice Van Dijk Educatie
-
sir_bernardo
Re: Slechte klantenservice Van Dijk Educatie
Nee maar het is dan ook niet erg duidelijk, dit verhaal.
Re: Slechte klantenservice Van Dijk Educatie
en wat zegt de school er over?
is er niet ergens bij het inschrijven bepaald, dat de school voor de boeken zal zorgen?
het lijkt me trouwens inderdaad dat u niet direct iets met van dijk te maken hebt.
de school huurt voor u, dus van dijk kan bij de school claimen en de school eventueel bij u.
is er niet ergens bij het inschrijven bepaald, dat de school voor de boeken zal zorgen?
het lijkt me trouwens inderdaad dat u niet direct iets met van dijk te maken hebt.
de school huurt voor u, dus van dijk kan bij de school claimen en de school eventueel bij u.