LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slijtage fauteuils

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ingrid1976

Slijtage fauteuils

Ongelezen bericht door Ingrid1976 »

Opgelost
Laatst gewijzigd door Ingrid1976 op 11 mei 2018 13:07, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio

Re: Slijtage fauteuils

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u Profijt wil bewegen om alles kosteloos op te lossen zou u moeten bewijzen dat de stof niet goed is. Bij u ligt immers na 6 maanden de bewijslast.
Als wij alle waarschuwingen ter harte moeten nemen kunnen wij nergens meer kopen. Bij elk bedrijf zijn klachten te vinden, maar ook positieve ervaringen.

Ingrid1976

Ongelezen bericht door Ingrid1976 »

En hoe kan ik dan bewijzen dat de stof niet goed is? Op de rekening staat dat de stoelen bekleed zijn met eco line leder.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Ingrid1976 schreef:En hoe kan ik dan bewijzen dat de stof niet goed is? Op de rekening staat dat de stoelen bekleed zijn met eco line leder.
Als je dat niet kunt, houdt het op.

grun

Ongelezen bericht door grun »

Ingrid1976 schreef:Wij hebben hier in januari 2014 2 relaxfeauteuils gekocht voor 1000 euro. Er was toen een actie van de 2e stoel gratis. Dus eigenlijk waren de stoelen 1000 euro per stuk. Voor die prijs mag je toch wel kwaliteit verwachten.
Gratis is een modewoord om klanten te trekken, u denkt hopelijk niet dat de verkoper de tweede stoel helemaal voor niets weggeeft? U hebt voor twee stoelen 1000 euro betaald, dat is 500 euro per stuk. Dat is niet veel voor een stoel en dat is aan de kwaliteit te merken.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Ingrid1976 schreef:Dus eigenlijk waren de stoelen 1000 euro per stuk.
Ingrid1976 schreef:De stoelen bij hun, die in dezelfde kwaliteitsrange zouden vallen, gaan vanaf ongeveer 650 euro.
Gaat lekker in de stoelenbranche, waar bij alles de prijs stijgt daalt in 4 jaar de prijs met 45%. Je zou eerder verwachten (inflatie e.d.) dat de prijs nu € 1100-1200 zou zijn voor dezelfde kwaliteitsrage.

Ik vind het heel netjes dat de winkel uw een korting van € 300,00 aanbiedt (30%) na 4 jaar. U geeft al aan een plaid te gebruiken, hoe weten zij van uw medicijn gebruik.

gosewijn

Ongelezen bericht door gosewijn »

Blaasjes in echt leder ,nog nooit gezien . Dit moet gewoon skay zijn .

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Niet helemaal. Skai is/was volgens mij 100% kunststof. Op sommige, goedkopere, soorten splitleer wordt een toplaag aangebracht, zodat het weer op de huid van het dier lijkt. In een ander topic over leren bekleding staat een link naar een duidelijke uitleg hierover. Zoeken maar!

Edit: Gevonden!
Edit2: spelfout (skay/skai) aangepast.
Laatst gewijzigd door Erthanax op 07 mei 2018 17:11, 2 keer totaal gewijzigd.

gosewijn

Uh, ??? wat is skay . Volgens mij plastic op een drager. :wink:

Erthanax

Maar bij skai is ook die drager kunststof. Bij sommige soorten leer is de drager dus wel degelijk leer (splitleer), met daarop een PU-coating om het gewenste "duurdere" uiterlijk van nerfleer te krijgen.
Ik vermoed dat bij TS sprake is van PU-leer, waarvan de coating plaatselijk loslaat, zodat er blaasjes ontstaan.

gosewijn

Maar de toplaag blijft plastic , skai :wink:

Erthanax

Ach, het is in ieder geval geen nerfleer -- en dat is precies het probleem waar TS nu tegenaan loopt. Het is nog een geluk bij een ongeluk dat zij niet de volle prijs voor de stoelen betaald hebben. Ik vermoed dat er een goedkopere bekleding van mindere kwaliteit is gebruikt.
Als het gaat om relaxfauteuils met een verstelmogelijkheid, is 500 euro een wel heel scherpe prijs. Helaas voor TS blijkt goedkoop zo toch weer duurkoop.

Gesloten