Ik kocht half januari 2017 een snore killer via internet (facebook advertentie) van de firma Lux Style in Denemarken met de garantie dat ik het binnen 30 dagen mocht terugzenden als het niet zou werken. Het product zou 29,95 kosten, echter ik kreeg een rekening van 39,85 omdat er onverwacht 4,95 factuurkosten en 4,95 verzendkosten bijkwamen. Dit schoot me al zeer in het verkeerde keelgat.
Ik wilde het terugsturen na twee weken omdat het product mijn snurken niet verminderde, echter toen bleek dat Lux de portokosten niet wilde vergoeden, sterker nog dat ik het product retour afzender kon zenden, voor eigen risico of aangetekend op eigen kosten. Ik heb het direct teruggestuurd, niet aangetekend omdat ik daarmee nog de dupe zou worden van hun praktijken, maar wel met foto's van het product en de envelop incl postzegels als getuigenis.
Nu blijft ik aanmaningen krijgen, terwijl ik dit alles al een aantal keer heb laten weten aan Lux, waarin Lux dreigt met een deurwaarder en beslaglegging op mijn rekening. Zij zeggen overigens niet dat ze het product niet retour hebben ontvangen, ze blijven alleen herhalen dat ik moet betalen. Ik neem aan dat veel van hun klanten hierdoor worden geïntimideerd en alsnog tot betaling overgaan, echter dat wil ik niet laten gebeuren. Ik vind deze verkooppraktijk dermate fout, dat door te betalen ik mee zou werken aan de instandhouding van deze werkwijze. Inmiddels is de rekening al 80,-!
Overigens zie ik dat Lux de verkoopvoorwaarden heeft aangepast op internet; toen ik het product kocht stond er iets heel anders! Daarvan kan ik nu helaas niet getuigen wegens het vluchtige karakter van het medium. Men kan alles zo maar veranderen, en je hebt geen poot meer om op te staan. Dat kan en mag toch niet zo zijn? Wat kan ik hier tegen doen?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Snore killer van Lux Style
Snore killer van Lux Style
Laatst gewijzigd door Radar op 04 apr 2017 22:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Topictitel aangepast
Reden: Topictitel aangepast
Re: Snore killer van Lux Style
Zolang het bedrijf niet aangeeft het product retour te hebben ontvangen blijf je als verzender verantwoordelijk voor de verzending. Een foto van pakketje zegt natuurlijk niet dat het ook daadwerkelijk verzonden is, postzegels nog minder.
Dta zijn één van de nadelen van het kopen via het vluchtige medium Internet bij een onbekend bedrijf in het buitenland.
Schat zo in dat het gewoon betalen wordt, of wilde u voor E 80 een rechtzaak opstarten.
Dta zijn één van de nadelen van het kopen via het vluchtige medium Internet bij een onbekend bedrijf in het buitenland.
Schat zo in dat het gewoon betalen wordt, of wilde u voor E 80 een rechtzaak opstarten.
-
hänschen klein
Met de voorliggende bestelling en de tussentijds veranderde voorwaarden (?) kunt u even niets meer wanneer er geen kopie van de voorwaarden gemaakt is. De huidige voorwaarden zijn overduidelijk geformuleerd: https://nugevonden.nl/webshops/artikel/ ... tourneren/
Het is echter niet zo dat u rechtenloos bent, maar rechtsbijstand kunt halen indien het bedrijf niet wil meewerken, bij voorbeeld via uw rechtsbijstandsverzekering die moet gaan uitzoeken wat er in de voorwaarden stond terwijl u bestelde ...
LES: Toekomstig dus de voorwaarden mee opslaan!
Het is echter niet zo dat u rechtenloos bent, maar rechtsbijstand kunt halen indien het bedrijf niet wil meewerken, bij voorbeeld via uw rechtsbijstandsverzekering die moet gaan uitzoeken wat er in de voorwaarden stond terwijl u bestelde ...
LES: Toekomstig dus de voorwaarden mee opslaan!
Er is heldere (Europese) regelgeving voor webwinkels, waaronder dat zij in een bevestigingemail een en ander moeten opnemen. Ik heb inmiddels een klacht ingediend bij https://www.eccnederland.nl/nl/ik-heb-e ... t-indienen.
Door te betalen houd ik deze praktijken in stand, ik probeer zo lang mogelijk de rug recht te houden.
Door te betalen houd ik deze praktijken in stand, ik probeer zo lang mogelijk de rug recht te houden.
-
taxikemperman
Er is maar een goede oplossing tegen snurken: kussen over het hoofd in plaats van onder het hoofd en dan goed aandrukken.
Er wordt gegarandeerd niet meer gesnurkt.
Alle overige oplossingen werken niet
Er wordt gegarandeerd niet meer gesnurkt.
Alle overige oplossingen werken niet