LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Snowboard bindingen; verkeerde maat, verkeerd voorgelicht

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Herman.P

Snowboard bindingen; verkeerde maat, verkeerd voorgelicht

Ongelezen bericht door Herman.P »

In april van het vorige jaar heb ik bij x-bedrijf een snowboard gekocht en daarbij passende bindingen. De betreffende winkel was niet bepaald in de buurt, dus ik heb ongeveer 2,5 uur met de auto gereden naar de winkel om deze prachtige aanbieding te kopen.

Het snowboard en de bindingen zijn van uitmuntende kwaliteit, en dat tegen een scherp tarief. Enkel... in de winkel is mij de verkeerde maat bindingen verkocht. Daar kwam ik recentelijk achter, toen ik van het merk Burton een 'matentabel' tegen kwam. Hierin staat vermeldt welke maat schoen, bij welke maat binding past. In mijn geval is er een Burton binding maat Large verkocht, terwijl ik een 'Medium' nodig heb. Nu ben ik met dit snowboard in het voorjaar op vakantie geweest en heb inderdaad last ondervonden van een niet correct werkende binding. Enkel gezien mijn onervarenheid legde ik de twijfel bij mijzelf en blaamde dit als onkunde en 'ik moet nog wennen met mijn eigen spullen te snowboarden'.

Problemen; schuiven in de binding, waardoor ik geen genot heb van mijn snowboard. De 'straps' waarin ik mijn schoen vastzet moeten op het uiterste gaatje om enigszins vastig komen te zitten.

Mijn vraag is... in hoeverre kan ik de winkel aansprakelijk stellen voor het verkopen van de verkeerde maat. De spullen zijn in april 2010 gekocht (eind seizoens verkoop), en in maart 2011 voor het eerst gebruikt, recentelijk (eind november 2011) ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn 'geworstel' met de binding niet aan mij maar aan de binding ligt.

Grt.

Pindakaaspotje

Re: Snowboard bindingen; verkeerde maat, verkeerd voorgelicht

Ongelezen bericht door Pindakaaspotje »

p***CENSUUR! TROS RADAR

Gesloten