LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SPEEDO zwembril gebroken

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
bqcblom

Re: SPEEDO zwembril gebroken

Ongelezen bericht door bqcblom »

witte angora schreef:Neem de consumentenbond in de arm, of het juridisch loket. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
ach dat vind ik het allemaal niet waard...mijn punt ging om de half jaar garantie, dat ik dat belachelijk vind en naar mijn idee ook niet kan, maar daar zijn de meningen over verdeeld.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

bqcblom schreef:
witte angora schreef:Neem de consumentenbond in de arm, of het juridisch loket. Heb je geen rechtsbijstandsverzekering?
ach dat vind ik het allemaal niet waard...mijn punt ging om de half jaar garantie, dat ik dat belachelijk vind en naar mijn idee ook niet kan, maar daar zijn de meningen over verdeeld.
Nee hoor, niet verdeeld. Sommigen weten gewoon niet hoe het consumentenrecht in elkaar zit in NL.

bqcblom

angel1978 schreef:
bqcblom schreef:
Nee hoor, niet verdeeld. Sommigen weten gewoon niet hoe het consumentenrecht in elkaar zit in NL.
dan weet jij zeker ook wel dat in Europa twee jaar garantie verplicht is!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

bqcblom schreef:Nog geen jaar geleden hebben wij een mooie SPEEDO zwembril van ongeveer 26 euro gekocht voor onze zoon die aan wedstrijdzwemmen doet. Dit was bij een winkel bij een zwemtoernooi in Duitsland. Echter is afgelopen weekend het brilletje in tweeën gebroken. Helemaal niks geks mee gedaan, hij wilde 'm opzetten en hij breekt in tweeën. Gelijk de SPEEDO gemaild. Kreeg vandaag antwoord terug dat ze niks voor mij kunnen betekenen, omdat er maar een half jaar garantie op zit en deze dus allang verstreken is. Ik was eigenlijk best verbaast...een half jaar garantie op een wedstrijd zwembril van €26?! Is dat niet een beetje weinig?!

Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
U kunt wel gaan stampvoeten nu , een half jaar is idd niet zo lang , maar ik ben bang dat u bakzeil moet halen nu met deze bril. Dit was domme pech . Soms zit het mee, soms zit het tegen....Koop een nieuwe, online, met minimaal een jaar garantie , zsm , zodat uw zoon weer met brilletje kan gaan zwemmen en geniet ervan!

PS: helaas krijg je niet altijd dat waar je recht op hebt , en om nu een eindeloze procedure te gaan starten, ach....
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 mar 2015 12:11, 1 keer totaal gewijzigd.

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

bqcblom schreef:
dhc schreef:En verder moet u in Duitsland bij de winkel zijn en niet bij de fabrikant....
tuurlijk moet ik bij de fabrikant zijn, als mijn strijkbout van philips kapot is, stuur ik m ook op naar de fabrikant. Deze geeft de garantie en niet de winkel.

Juist...U snapt het helemaal....niet!
Da's nou trekken aan een dood paard, succes met je bril.

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

bqcblom schreef:
angel1978 schreef:
dan weet jij zeker ook wel dat in Europa twee jaar garantie verplicht is!
Als je dat weet, dan weet je zeker ook wel dat in nederland deze garantie door de VERKOPER geregeld is en niet door de fabrikant. Tenzij dus expliciet middels een garantiebewijs afgegeven door de fabrikant heeft deze NIETS met u te maken.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

bqcblom schreef:
Wat wil je dan bereiken via dit forum? Je kunt je ongenoegen uiten, prima, maar welke oplossing heb je voor ogen?

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

witte angora schreef:
bqcblom schreef:
Wat wil je dan bereiken via dit forum? Je kunt je ongenoegen uiten, prima, maar welke oplossing heb je voor ogen?
Hij wil een nieuwe bril, en gaat net zo lang stapvoeten en SPEEDO roepen tot hij van de webcare een nieuwe krijgt.

HOPE NOT. Dan kunnen fabrikanten net zo goed alle claims toewijzen.

Teunbosseman
Contacteer:

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

bqcblom schreef:
Teunbosseman schreef: Euuhhh, zou toch eens verdiepen hoe garantie regels werken. Blijkbaar ben jij niet bekend ermee.
Je moet inderdaad bij de winkel zijn waar je hebt gekocht.

Om verder te gaan met jouw Philips strijkbout. Kans is zeer groot dat je even hard weer retour gestuurd krijgt.
dacht het niet, toevallig onlangs aan de hand gehad, daarom heb ik het als voorbeeld genomen, keurig netjes door PHILIPS gerepareerd en terug gestuurd gekregen.

Nou, dan heb je dit keer mazzel gehad want standaard wordt dit niet geaccepteerd door een fabrikant.

Maar je hebt ondertussen genoeg tegenwind gehad dat je toch echt bij de verkopende partij moet zijn. Deze handelt OOK een eventuele garantie af.

Weet niet welk model je had maar als hier in NL had gekocht had je 2 jaar garantie gehad.

http://www.decathlon.nl/zwembril-rift-r ... 18407.html

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Teunbosseman schreef: Weet niet welk model je had maar als hier in NL had gekocht had je 2 jaar garantie gehad.

http://www.decathlon.nl/zwembril-rift-r ... 18407.html
Had TS toch ook nog even moeten aantonen dat er sprake is van een fabricagefout. Tot 6 maanden na aankoop ligt de bewijslast bij de verkoper. Daarna bij de koper.

Zo'n ding kan natuurlijk door van alles stukgaan.

bqcblom

moederslink schreef:
bqcblom schreef:Nog geen jaar geleden hebben wij een mooie SPEEDO zwembril van ongeveer 26 euro gekocht voor onze zoon die aan wedstrijdzwemmen doet. Dit was bij een winkel bij een zwemtoernooi in Duitsland. Echter is afgelopen weekend het brilletje in tweeën gebroken. Helemaal niks geks mee gedaan, hij wilde 'm opzetten en hij breekt in tweeën. Gelijk de SPEEDO gemaild. Kreeg vandaag antwoord terug dat ze niks voor mij kunnen betekenen, omdat er maar een half jaar garantie op zit en deze dus allang verstreken is. Ik was eigenlijk best verbaast...een half jaar garantie op een wedstrijd zwembril van €26?! Is dat niet een beetje weinig?!

Ik wens een nieuwe bril! zie op verschillende sites waar je brilletjes kan kopen 2 jaar garantie.
U kunt wel gaan stampvoeten nu , een half jaar is idd niet zo lang , maar ik ben bang dat u bakzeil moet halen nu met deze bril. Dit was domme pech . Soms zit het mee, soms zit het tegen....Koop een nieuwe, online, met minimaal een jaar garantie , zsm , zodat uw zoon weer met brilletje kan gaan zwemmen en geniet ervan!

PS: helaas krijg je niet altijd dat waar je recht op hebt , en om nu een eindeloze procedure te gaan starten, ach....
Dat was ik ook helemaal niet van plan, het ging mij om de half jaar garantie, dat dit bar weinig is, mag op zijn minst verwachten dat er een jaar garantie op zit, tuurlijk kan zoiets kapot gaan, dat kan ook met andere dingen gebeuren, daar gaat het niet om, maar ik vind het geen reclame voor zo'n product dat het binnen een jaar kapot gaat en dat je dan te horen krijgt dat je "pech" hebt.

bqcblom

witte angora schreef:
bqcblom schreef:
ik wil alleen een punt maken dat ik een half jaar voor zo'n product erg weinig vind en dat als het dan stuk gaat dat je te horen krijgt dan je "pech" hebt en dat er totaal geen tegemoet koming is. De oplossing die ik graag voor ogen wil is dat je gewoon minimaal een jaar garantie hebt, dat is toch niet meer dan normaal en als je niet bij je verkoper terecht kan dat op zijn minst de fabrikant je tegemoet kan komen, maar helaas is de fabrikant SPEEDO niet zo!! Bij andere merken zoals PHILIPS heb ik wel eens anders meegemaakt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Jawel, maar wat kan het forum dan voor je betekenen? Hier komen alleen consumenten. Speedo komt hier niet, en al zouden ze hier komen, dan zullen ze hun beleid niet aanpassen. Wat verwacht je van je medeconsumenten?

sweet-devil

Ongelezen bericht door sweet-devil »

bqcblom schreef:
sweet-devil schreef:Vind het eigenlijk nog best veel! Wordt zo'n ding niet wekelijks gedragen?
een koffiezetapparaat gebruik je dagelijks, zit toch 2 jaar garantie op! Naar mijn idee is een jaar garantie verplicht.
Nee op een koffiezetapparaat zit ook geen twee jaar garantie, tenzij expliciet vermeld voor marketingdoeleinden. En daarnaast, electronica of een brilletje voor het zwemmen zit nogal niet verschil in qua prijs en product.
Succes met het stalken van Speedo, voor de garantie moet u bij de winkel zijn. Daar heeft u het gekocht, uw overeenkomst is met hen. ZIj kunnen dan op hun beurt naar Speedo. Dat Philips dit wel een keer voor u gedaan heeft is een gelukje. Goede service blijkbaar. Zij hebben geen verplichtingen naar u toe.
Daarnaast bent u akkoord gegaan met de garantieperiode toen u het kocht. Als u het er niet mee eens was dan had u er 'zo een met 2 jaar garantie moeten kopen' die u ergens anders gevonden had.

Gesloten