LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Swarovski

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Joella10

Swarovski

Ongelezen bericht door Joella10 »

Sinds 22 jaar ben ik de beestjes van Swarovski aan het verzamelen. Ik heb ondertussen 101 stukjes die ik met verjaardagen, feestdagen etc. heb gekocht of gekregen. Allemaal netjes gekocht bij de dealer van Swarovski op Kijkduin. Aangezien ik ook jaren lid ben geweest heb ik in mijn verzameling ook een hoop jaarstukken. Buiten het feit om dat ik het gewoon erg mooi vind heb ik dit ook altijd gezien als een goede investering want Swarovski wordt alleen maar meer waard. Nu blijkt dat mijn hele verzameling verkleurd is en ik weet niet waarom. Ik ben met 1 stukje naar de dealer teruggegaan en die begreep hier ook niks van. Swarovski in Den Helder gebeld (die hadden er ook nog nooit van gehoord) en die zeiden dat we het stukje naar hun toe moesten sturen. Ze gingen het onderzoeken. Het is zelfs doorgestuurd naar Oostenrijk en nu, 4 maanden later, had ik nog niks gehoord. Ik zelf gebeld en krijg te horen dat blijkt dat de oudere stukjes (die dus zogenaamd het meeste waard zouden zijn) met de verkeerde lijm gelijmd zijn en dus niet tegen zonlicht zouden kunnen. Ze kunnen niks voor mij doen. Helaas pindakaas verhaal dus! In mijn kwaadheid ben ik vergeten te melden dat het ook het geval is bij de recentere stukjes. Eigenlijk heb ik dus voor duizenden euro's aan Swarovski in de kast staan maar ik heb fette pech omdat toevallig mijn collectie verkleurd is. Woest ben ik hierom!!! Wat kan ik hiertegen doen want ik kan het hier niet bij laten zitten. Ik vind dit zeeeeeeer klantonvriendelijk en had dit niet verwacht van dit bedrijf!

stofzuigertje

Re: Swarovski

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Voor kunst en ook simpel behang wat niet geel mag worden, net zoals de lijm die niet UV bestendig is kunt U speciaal glas kopen.
Dus nadere ramen met UV filters dus zonlicht wel maar UV niet doorlatende.
Als je dit wilt testen, 1 krant voor normaal en 1 krant voor UV filter glas en na een week zie je het verschil.

Dat U dit in volle daglicht zette hadden ze voor kunnen waarschuwen maar geen enkele lijm is blijvend doorzichtig tot nu toe.
Allen vergelen voor zover ik weet.

Joella10

Bedankt voor de reactie. Ik wilde er nog even bij melden dat mijn Swarovski altijd in een gesloten kast heeft gestaan gewoon midden in de kamer (dus niet in de vensterbank ofzo). Maar al zou je dat wel doen, er staat niks in de boekjes dat dit niet mag.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Op een rol echte TESA plakband staat ook niet dat het geel word, dus ga je daar ook voor claimen?

De stof dichte kast is leuk maar UV bestendig is jou huis en/of kast dus niet.
Postzegels en zo zijn vaak ook achter UV glas omdat ze niet in waarde mogen dalen.

Voor kostbare dingen moet je net als in Museum soms dingen aanpassen die niet of nauwelijks zichtbaar zijn.
Directe zon zal meer schade geven maar daglicht is ook niet geheel onschadelijk.
Een kast op het noorden is dus beste plek helaas als je geen duur speciaal te bestellen glas wilt kopen.

Joella10

Wat een onzin, claimt TESA ook dat hun rollen plakband ieder jaar meer waard worden? Honderden mensen hebben dit kristal gewoon in het licht staan en hebben nergens last van, ook vervente rokers niet dus dit mag gewoon niet gebeuren.

Klachtenafhandeling van Swarovski is ronduit schandalig.
Als je als bedrijf stelt dat je niet de juiste lijm hebt gebruikt moet je zorgen dat er iets mee gebeurt en niet een klacht afdoen met het geijkte "jammer dan".
Daar komt nog bij dat aanvankelijk de toezegging is gedaan dat het gerepareerd zou worden totdat bekend werd dat het in totaal om 101 stukken gaat.

Je kan een rol plakband van 10 cent niet vergelijken met wat als producent wordt gebracht als "belegging"

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Hier een antwoord op een mailtje van mij, gestuurd naar een Swarowski bedrijf:

Goedenavond,

Allereerst willen wij u laten weten dat wij niets met de Swarovski organisatie te maken hebben en een zelfstandige onderneming zijn.

Het verkleuren van de lijm kan inderdaad door zonlicht veroorzaakt worden.
Ook sigaretten rook kan de lijm doen verkleuren. Bij de recentere stukken kan de lijm ook verkleuren maar dan alleen de lijm die naast de gelijmde vlakken zit. Deze stukken zijn nog wel in orde te krijgen maar dat is veel werk. Wij leggen het stuk dan gedurende een bepaalde tijd in een speciaal middel waardoor wij de (verkleurde)lijm die naast de gelijmde vlakken zit kunnen verwijderen. Bij de oudere stukken is dit een stuk lastiger omdat vaak veel lijm naast de gelijmde vlakken zit. Om alle stukken weer in orde te maken wordt waarschijnlijk wel een dure aangelegenheid. Het verkleuren heeft dus niet zo zeer met oude of nieuwe stukken te maken.

U mag ons eventueel 1 stuk opsturen zodat wij kunnen kijken wat wij er aan kunnen doen.

Met vriendelijke groeten,

XXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXX
XXXXXXXXXXXXX
tel:XXXXXXXXXX
fax:XXXXXXXXXXX
mail:infoXXXXXXXXXXX
website: www.XXXXXXXXXX
kvk: XXXXXXXXXXX

@Joella10

Als je de gegevens wilt hebben, stuur mij een PB!

sajaaa

Ongelezen bericht door sajaaa »

p 31 augustus 2009 heb ik een ring gekregen, deze is gekocht op 5 augustus 2009. Na een halfjaar werd de ring al lelijk, ik dacht eerst dat het een vuiltje was maar de ring bladert af. Ik ben toen terug gegaan naar de Bijenkorf en naar de Swarosvki winkel. Daar vertelde zij mij dat het niet binnen de garantie viel, dit maakte mij niet uit: Ik wilde dat de ring gerepareerd werd maar zij vertelde mij dat ze dit niet konden doen vanwege de verschillende materialen.

Dit vind ik erg belachelijk, wie verkoopt er nou een ring die na een halfjaar al lelijk wordt. En het ergste nog: er kan niks aan worden gedaan?!!!! Daarbij moet ik u vertellen dat ik bij het handen wassen altijd mijn ring af doe en nooit handcreme of wat dan ook gebruik.

In juli is er een steentje uitgegaan, ik ben terug gegaan naar Swarovski winkel in Rotterdam. Daar ben ik slecht behandelt. Dit heb ik gedaan op 25 juli 2010. De mevrouw legde mij uit dat zij wel de ring kon opsturen voor het steentje, daarna kaarte ik het probleem aan dat de ring bladert en gewoon een andere kleur wordt dan de oorspronkelijke kleur. Zij vertelde mij dat het gebruikersschade was, waarop ik vertelde en dit is gebruikelijk dat het na een halfjaar gebeurt?? Ik weet dat je bij een zilveren ring ook krasjes krijgt maar geen verkleuring!!! Was het maar zo dat er krasjes op mijn ring zaten, dat vind ik niet erg maar verkleuring is gewoon lelijk. Zij vertelde mij ook dat zij ook een Swavorski ring had en dat het daar ook bij gebeurt. Ik accepteer dit niet, alsof ik het dan heel normaal moet vinden dat het bij mijn ring gebeurt. Ik vertelde dat ik wel een oplossing had geen sieraden meer van Swarvoski kopen. Waarop de mevrouw mij daar geen gelijk in gaf. Ik zou wel gek zijn als ik er geld aan uit zou geven: ik weet dat de sieraden na een zeer korte tijd lelijk worden en er niks aan wordt gedaan. Ik snap niet zo goed waar die ''goede'' naam vandaan komt. Na een halfjaar al gebruikersschade op een ring en na een jaar ziet de ring er al niet uit. Ik moest een formulier invullen en vroeg aan haar of ik dan een nieuwe ring zou krijgen omdat ik de beschadiging niet mooi vind, en er niks aan kan worden gedaan zelfs niet als ik ervoor wil betalen. Waarop de mevrouw lachend zei: ''Nee dat doen wij niet''. Ik snap niet dat je zo lachend met klanten kan omgaan alsof het je niks intereseerd. Verder had ik nog een aantal vragen en die beantwoordde de mevrouw niet meer. Waarom weet ik niet.

Daarna belde ik naar de ''klantenservice'', ik belde om 16.55. Ik weet dat het een beetje laat is maar waarom staat er dan geen bandje aan dat het kantoor is gesloten? Er werd opgenomen en ik vertelde dat ik een klacht had, de mevrouw aan de andere kant van lijn antwoordde daarop: ''Kunt u morgen terugbellen''. Waarop ik haar vertelde dat ik al ontevreden was en niet even naar mijn verhaal wilde luisteren. Dit is toch geen klantenservice???

Mijn ring heeft een emotionele waarde en daar baal ik zo erg van. Verder heb ik heel het setje compleet. Dit vind ik nog eens jammer dat de ring dan zo lelijk wordt.

Ik heb veel e-mail contact gehad en zij boden mij een oplossing: of helemaal niks doen en het steentje terugplaatsen. Of ik kreeg een tegoed bon en dan moest ik mijn ring inleveren. Mijn ring inleveren wil ik al helemaal niet omdat de ring zoveel voor mij betekent. Ik vind de oplossing niet goed genoeg voor de beschadigde laag, zij bieden mij eigenlijk oplossing voor.

Na heel wat e-mail contact te hebben gehad, heb ik het steentje laten terugplaatsen omdat ik totaal machteloos stond:

Ik heb heel wat e-mailtjes waarin staat omschreven dat het volgens het bedrijf heel anders is dan dat ik het vertel, de klant is koning, is bij Swarovski totaal niet belangrijk. Verder heeft Swarovski in de e-mail aangegeven dat de oplossing al buiten de regels waren maar een Nederlandse medewerker heeft weer verteld dat het de normale procedure is die zij volgen. Ik snap er helemaal niks meer van. Het lijkt mij niet meer dan normaal als een product niet deugt dat er dan een goede oplossing wordt aangeboden.

Ik heb met de Nederlandse klantenservice contact gehad maar daar kwam ik niet ver bij. Toen ben ik maar e-mailadressen gaan zoeken op internet en heb ik met een hogere tak contact gehad in het Engels.

Ik heb zelf een oplossing aangeboden aan Swarovski namelijk: Ik hou mijn oude ring en het steentje wordt teruggeplaats en ik krijg de helft van het aankoopbedrag, hier waren zij het niet mee eens. Ze kijken alleen naar hun eigen regels en wijken er niet van af, zelfs als een klant zoveel moeite doet om contact te leggen met ze.

Na heel dit gedoe had ik me er bij neergelegd, ik had er geen zin meer in en besloot het steentje terug te laten plaatsen en nooit meer wat bij Swarovski te kopen. En ja hoor, vorige week had ik een speciale gelegenheid en ha dik mijn ring omgedaan. Ik keek plotseling naar mijn ring en het steentje was eruit..Gelukkig lag het nog wel op de tafel, ik heb het meegenomen. Toen heb ik weer e-mail contact gezocht met Swarovski en heb ik ze vriendelijk verzocht om me een oplossing aan te bieden. Dit deden ze niet want volgens hen valt het buiten de garantie maar in het garantie boekje staat dat je 2 jaar garantie hebt.
Best belachelijk..

Ja zeer slecht service allemaal..erg dat ik niet de enige ben met een klacht...slechte zaak voor Swarovski

Biscuit

Ongelezen bericht door Biscuit »

stofzuigertje schreef:Op een rol echte TESA plakband staat ook niet dat het geel word, dus ga je daar ook voor claimen?

De stof dichte kast is leuk maar UV bestendig is jou huis en/of kast dus niet.
Postzegels en zo zijn vaak ook achter UV glas omdat ze niet in waarde mogen dalen.

Voor kostbare dingen moet je net als in Museum soms dingen aanpassen die niet of nauwelijks zichtbaar zijn.
Directe zon zal meer schade geven maar daglicht is ook niet geheel onschadelijk.
Een kast op het noorden is dus beste plek helaas als je geen duur speciaal te bestellen glas wilt kopen.
Gelukkig ben ik niet de enige die na lange tijd op dit topic reageert :oops: , maar ik wilde even inhaken op hetgeen gezegd is over het plaatsen van een kast op het noorden. Als er één lichtkant funest is voor spullen (ongeacht wat), dan is het wel noorderlicht. Nooit doen dus! :wink:

Leo The Emperor

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Swarovski kristal is gewoon een beetje glas met extra lood bijgelegeert.Het is een erg goedkoop product, en nogal bling-bling. De kostprijs is niet veel hoger dan normaal vensterglas

Net zoals gewoon glas kan het verkleuren, breken en dof worden door aanslag.

Als je het koopt dan doe je dat omdat je het mooi vindt (sic) , maar niet omdat het een goede belegging is.

Probeer het eens in de vaatwasser op 75 graden. Het resultaat zal je verbazen

tennis

Leo The Emperor schreef:Swarovski kristal is gewoon een beetje glas met extra lood bijgelegeert.Het is een erg goedkoop product, en nogal bling-bling. De kostprijs is niet veel hoger dan normaal vensterglas

Net zoals gewoon glas kan het verkleuren, breken en dof worden door aanslag.

Als je het koopt dan doe je dat omdat je het mooi vindt (sic) , maar niet omdat het een goede belegging is.

Probeer het eens in de vaatwasser op 75 graden. Het resultaat zal je verbazen

Dan wordt wel het glas schoon, maar de lijmresten welke geel gekleurd zijn, zie je vermoedelijk nog meer!

Leo The Emperor

Dan wordt wel het glas schoon, maar de lijmresten welke geel gekleurd zijn, zie je vermoedelijk nog meer!
Het resultaat zal je verbazen en het is meteen duidelijk wat je het beste met deze verzameling kunt doen.

tennis

Leo The Emperor schreef:
Het resultaat zal je verbazen en het is meteen duidelijk wat je het beste met deze verzameling kunt doen.

Laat het mij weten! :wink:

Leo The Emperor

@prins der Leuten

Nee dat heb ik zo niet bedoeld, dan zadel je anderen op met je problemen. ( Het toilet is hier immers niet voor bedoeld )
In Holland hebben we hiervoor nette oplossingen. Dat heet een glasbak ( wel die voor blank-glas gebruiken en niet voor gekleurd glas)

tennis

De prins is al weer vertrokken, en onder de steen gekropen.
Sommige mensen betalen veel geld voor een Swarowski, zonder te weten, dat het in feite heel goedkoop is!
Glas met ijzer, meer niet!

Leo The Emperor

Nee, 18% loodoxide, maar nog steeds goedkoop

tennis

Leo The Emperor schreef:
Nee, 18% loodoxide, maar nog steeds goedkoop

Waar is deze specificatie na te lezen?

Leo The Emperor

@Tennis,

Oops ik heb wel een foutje gemaakt, het is pas Swaroski kristal bij 32% loodoxide.

Ziehier de normen, kun je makkelijk terugvinden door te googlen op kristal en loodoxide
Normen ofwel wanneer is het glas en wanneer is het kristal
De norm van de EU:

Benaming Loodgehalte
Glas minder dan 4%
Kristal meer dan 10%
Loodkristal minstens 24%
Hoog loodkristal meer dan 30%

De Verenigde Staten gaan er iets gemakkelijker mee om: kristal vanaf 1% lood.

Enkele soorten kristal
•Swarovski - 32%
•Oostenrijks Riedel kristal - 24%
•Iers Waterford kristal - 32%
•Franse Baccarat kristal - 34%
•Het strass kristal heeft een loodoxide gehalte van 30 %

De naam berg-kristal is afgeleid van het Griekse woord "Krustallos" dat ijs betekent. Men geloofde dat bergkristal door de goden vormgegeven ijs was.

tennis

@ Leo
bedankt voor deze informatie !

nikitat

Ongelezen bericht door nikitat »

Nog nooit zulke slechte service meegemaakt!!! NIETS HIERVAN AANSCHAFFEN

Een kleine 2 jaar geleden ontving ik de Edith armring t.w.v. €105 van mijn ouders nadat ik deze 7 jaar geleden kwijt was geraakt - er zat dus veel emotionele waarde aan deze armband.

Swarovski biedt, zoals in het boekje staat, 2 jaar garantie op haar producten. Hier is NIKS van waar!! De sluiting van de armband brak een kleine 2 jaar na aankoop volledig af. In de winkel werd gezegd dat het te wijden is aan een fabrieksfout maar dat hier geen garantie op geboden wordt en dus niet vervangen of gerepareerd kan worden, terwijl de 2 jaar garantie geldt op productie -en materiaal fouten.

Na twee aangetekende brieven richting het hoofdkantoor, had ik nog geen antwoord op mijn klacht gekregen. Ik heb er vandaag achteraan gebeld. Het hoofdkantoor heeft mij gemeld dat de sluiting hoogstwaarschijnlijk stuk is gegaan door invloeden van buitenaf en dat hier dus geen garantie op zit. Tevens kunnen de producten van Swarovski niet gerepareerd worden door de manier van coaten - zij zijn ergens anders ook niet te repareren.

Het komt er dus op neer, dat wanneer een product binnen het garantietermijn stuk gaat, je geen vervangend product krijgt of nog erger - geen reparatie mogelijk is!

Ik ben laaiend, het gaat me niet eens om die €105 maar om de emotionele waarde die de armband had - Volgens de medewerkster aan de telefoon hoef ik de armband niet weg te gooien maar kan hij niet meer dicht dus is hij in de toekomst niet meer te dragen.

Een tip voor IEDEREEN die overweegt een sieraad bij Swarovski te kopen - DOE HET NIET! Mocht er ooit iets mee zijn, vergoeden ze niets of komen je als consument niet tegemoet. Het ergste is nog dat ze gewoon hun gierige centen in hun zak steken en niet in staat zijn hun klanten tevreden te houden.

Dit was de laatste keer ooit dat ik of iemand in mijn omgeving wat bij Swarovski heb gekocht.

Lala D

Ongelezen bericht door Lala D »

Ik ook een negatieve ervaring met Swarovski. Via de website had ik afgelopen zomer een aantal dingen besteld. Levering e.d. ging op zich wel goed. Na een paar keer dragen, was de ketting die ik besteld had kapot gegaan. Ik met aankoopbewijs en ketting naar de winkel, in de Bijenkorf, daar een verkoopster: 'ja we geven alleen garantie op de stenen, overige swarovski producten daar zit geen garantie op'. Ik moest maar bellen met het hoofdkantoor, afschuivers. Hallo, wettelijk gezien heb je gewoon garantie. Ik had geïnformeerd bij de Consumentenbond en als een product binnen 6 maanden stuk gaat, althans volgens CB, gaat de wetgever ervan uit dat het product vanaf het begin niet deugdelijk was. Gebeld met hoofdkantoor, verhaal van CB verteld, nou toen moest ik het maar via de winkel naar hun opsturen zodat ze schade konden onderzoeken. Ik weer naar de winkel, hadden ze ketting ingenomen en ik zou dan wel gebeld worden. Na 2 maanden had ik nog niks gehoord. Weer naar de winkel toegegaan, komen ze weer met het verhaal aan 'ja daar zit geen garantie op'. En dat ze me hadden geprobeerd te bellen, maar niet konden bereiken. Klopt niet, ze hebben mij niet gebeld. Ze hebben me gewoon 2 maanden aan het lijntje gehouden. Kortom, ik vind het een rot bedrijf. Ze nemen hun klanten en de NL'se wetgeving niet serieus. Ik koop in ieder geval nooit meer wat bij Swarovski.

Gesloten