LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Teruggave abonnementsgeld

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Lana00

Teruggave abonnementsgeld

Ongelezen bericht door Lana00 »

Ik ben lid geweest van een tvgids en heb deze in oktober 2016 opgezegd.
Ik had per kwartaal betaald en het resterende abonnementsgeld zou ik terugkrijgen. Dit zou binnen 56 dagen gebeuren. Dit is echter niet gebeurt.
Ik heb contact met ze opgenomen en toen zei ze dat er wat was misgegaan en ze zou het doorgeven en vragen of ze het zo snel mogelijk willen terugstorten.
5 Weken later had ik nog niks gekregen en heb ik opnieuw contact opgenomen. Toen kreeg ik te horen dat de opdracht voor het terugstorten is aangemaakt en ik het nog kan verwachten. De reden is dat dit 56 dagen duurt.
Een tijdje later werd ik door hun gebeld met een aanbieding. Ik heb aangegeven nog abonnementsgeld terug te krijgen en op deze manier geen abonnement meer bij hun hoef. Hij gaf aan dit door te geven.
Maar die 56 dagen zijn inmiddels ook al voorbij. Ik heb niks meer van ze gehoord en nog steeds niks ontvangen.
Ik kan nu wel opnieuw contact opnemen, maar ik ben bang opnieuw te horen te krijgen dat ik 56 dagen moet gaan wachten.
Wat kan ik in deze situatie het beste doen? Zijn er bepaalde rentes waarmee ik kan dreigen als ze mij steeds niet betalen?

berndv

Re: Teruggave abonnementsgeld

Ongelezen bericht door berndv »

Lana00 schreef:Zijn er bepaalde rentes waarmee ik kan dreigen als ze mij steeds niet betalen?
Ja hoor, uiteindelijk kunt u er zelf wel beter aan worden, maar dan zult u eerst meer actie moeten ondernemen dan alleen van tijd tot tijd een telefoontje. U zult ze eerst moeten aanmanen, dan kunt u ze in gebreke stellen en dan kunt u inderdaad rente gaan rekenen. Maar ik zou er nog geen nieuwe auto voor bestellen. Ik geloof namelijk dat ze momenteel tussen 1 en 2 % zit.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

berndv schreef:
Lana00 schreef:Zijn er bepaalde rentes waarmee ik kan dreigen als ze mij steeds niet betalen?
Ja hoor, uiteindelijk kunt u er zelf wel beter aan worden, maar dan zult u eerst meer actie moeten ondernemen dan alleen van tijd tot tijd een telefoontje. U zult ze eerst moeten aanmanen, dan kunt u ze in gebreke stellen en dan kunt u inderdaad rente gaan rekenen. Maar ik zou er nog geen nieuwe auto voor bestellen. Ik geloof namelijk dat ze momenteel tussen 1 en 2 % zit.
Wat een belachelijke reactie Berndv. Dit is gewoon het klassieke verhaal als we lang genoeg treuzelen laat de klant het wel zitten. NOU niet dus.

TS, stuur een boze brief waarin je aangeeft dat ze nog 14 dagen hebben om het bedrag over te maken. Als ze dat niet doen dan zul je aanmaningskosten en rente gaan rekenen en zul je de vordering overdragen aan een incasso bureau.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

olaf79 schreef: Wat een belachelijke reactie Berndv. Dit is gewoon het klassieke verhaal als we lang genoeg treuzelen laat de klant het wel zitten. NOU niet dus.
sorry voor mijn sarcasme. Als de vraag van ts was geweest hoe ze haar geld terug kreeg, had ik dat deel ook volledig buiten beschouwing gelaten. Maar wel blij dat je dus eigenlijk nagenoeg hetzelfde advies geeft. Actie ondernemen en het niet alleen bij telefoontjes laten.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

De reactie was alles behalve belachelijk, want het was gewoon het goede antwoord op de vraag van TS.

Lana00

Ongelezen bericht door Lana00 »

olaf79 schreef: TS, stuur een boze brief waarin je aangeeft dat ze nog 14 dagen hebben om het bedrag over te maken. Als ze dat niet doen dan zul je aanmaningskosten en rente gaan rekenen en zul je de vordering overdragen aan een incasso bureau.
Zijn er ook minimum bedragen waarvoor ik een incassobureau kan inschakelen? Ik verwacht nog twee maand aan abonnementsgeld terug. Dit gaat dan dus wel om een klein bedrag.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

Lana00 schreef:
olaf79 schreef: TS, stuur een boze brief waarin je aangeeft dat ze nog 14 dagen hebben om het bedrag over te maken. Als ze dat niet doen dan zul je aanmaningskosten en rente gaan rekenen en zul je de vordering overdragen aan een incasso bureau.
Zijn er ook minimum bedragen waarvoor ik een incassobureau kan inschakelen? Ik verwacht nog twee maand aan abonnementsgeld terug. Dit gaat dan dus wel om een klein bedrag.
In principe niet. De kosten zijn voor de schuldenaar.

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef: Wat een belachelijke reactie Berndv. Dit is gewoon het klassieke verhaal als we lang genoeg treuzelen laat de klant het wel zitten. NOU niet dus.

TS, stuur een boze brief waarin je aangeeft dat ze nog 14 dagen hebben om het bedrag over te maken. Als ze dat niet doen dan zul je aanmaningskosten en rente gaan rekenen en zul je de vordering overdragen aan een incasso bureau.
Nee hoor! Het is alweer een belachelijke reactie van U! Hou daar toch eens mee op! U geeft bijna alleen maar onzin adviezen! Deze reactie van u is gewoon complete onzin!

De reactie van Berndv is gewoon juist!

Boesta

Ongelezen bericht door Boesta »

olaf79 schreef:
Lana00 schreef:
In principe niet. De kosten zijn voor de schuldenaar.
Ook weer een onzin antwoord! Er kunnen door een particulier alleen gemaakte kosten worden doorgerekend c.q. afgedwongen als de rechter dat beslist heeft!

Er is geen incassobureau te vinden die deze incasso zal gaan aannemen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Lana00 schreef:Ik had per kwartaal betaald en het resterende abonnementsgeld zou ik terugkrijgen. Dit zou binnen 56 dagen gebeuren.
Die termijn is toevallig exact gelijk aan de storneringstermijn. Een dergelijke lange termijn acht ik onredelijk lang. Ik had daarop zelf direct een ingebrekestelling (daar doelt berndv op) verstuurd, met een termijn van 14 dagen. Nu zou ik een termijn van drie werkdagen hanteren.
Lana00 schreef:Wat kan ik in deze situatie het beste doen? Zijn er bepaalde rentes waarmee ik kan dreigen als ze mij steeds niet betalen?
Je kunt het beste een ingebrekestelling versturen per post. Geef hierin aan dat wel bedrag je terug krijgt, dat dit binnen drie werkdagen op jouw bankrekening moet staan, dat ze in verzuim zijn. als ze niet binnen deze termijn betalen en dat het gevolg van verzuim is dat zij 2% wettelijke rente verschuldigd zijn plus eventuele buitengerechtelijke kosten ad 48,40 euro.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

Zijn er ook minimum bedragen waarvoor ik een incassobureau kan inschakelen? Ik verwacht nog twee maand aan abonnementsgeld terug. Dit gaat dan dus wel om een klein bedrag.[/quote]
In principe niet. De kosten zijn voor de schuldenaar.[/quote]

Ook weer een onzin antwoord! Er kunnen door een particulier alleen gemaakte kosten worden doorgerekend c.q. afgedwongen als de rechter dat beslist heeft!

Er is geen incassobureau te vinden die deze incasso zal gaan aannemen.[/quote]

iedereen kan een incassobureau inschakelen...

Gesloten