Deze week, 1 september 2004 om exact te zijn wilde ik graag mijn lege flessen inleveren. Ik had ook lege bierflesjes oa van Kwak en Leffe. Deze flesjes hebben een iets andere vorm dan de standaard bierflesjes en worden niet geaccepteerd door de flessen-iname-automaat. maar ,het zijn wel statiegeldflesjes en er is statiegeld voor betaald, dus ik naar de winkel waar ik de Kwak-flesjes gekocht heb, DickIII, Muziekplein te Barendrecht, die naast de flessenautomaat ligt. De daar werkzame dames verwezen ons naar de flessenautomaat, waar wij al geweest waren. Zij mochten de flesjes niet innemen, terwijl ze een week eerder dezelfde flesjes verkocht hadden, met statiegeld. In de schappen zag ik ook duidelijk Leffe-flesjes staan. Voor de Kwak-flesjes wilden ze dan wel wat regelen, er werden twee standaard flesjes in de automaat gedaan en de kwakflesjes werden ingenomen. Onze Leffe-flesjes, zo claimden zij, waren niet in die winkel gekocht en daarom ook niet ingenomen.
Dat klopt natuurlijk van geen kanten.
Ik heb de overgebleven flesjes maar in de glasbak gedeponeerd, met het voornemen het hoofdkantoor van deze winkelketen aan te schrijven. Op hun website geven ze echter geen aanschrijfadres.
Als klant van DirckIII word je dus bestolen, voorgelogen en vervolgens kan je nergens klagen.
Ik raad eenieder aan om bij aanschaf van speciaalbieren bij DirckIII, Muziekplein te Barendrecht, goed op te letten of er statiegeld berekend wordt en zo ja, deze niet te betalen.
Want je centen krijg je niet terug en er is geen andere keuze dan de glasbak.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] terugname van bierflesjes
-
yuppie
Re: terugname van bierflesjes
Een kennis van mij doet in heet kratje bier van welk merk dan ook aan de buitenrand flesjes van dat merk en vult de rest van de krat op met lege flesjes becardi breezer (waar geen statiegeld op zit) en je krijgt gewoon voor een volle krat statiegeld terug. De overige flesjes via de flessen inleveringang inleveren en je hebt dubbel.
En ja voordat iedereen weer zijn geweten laat spreken en mij aanvalt omdat het niet mag!!!!!! (wedden dat je het uit gaat proberen we blijven Nederlanders en als we van 5 cent zonder moeite 1 euro kunnen maken doen wij het allemaal
)
En ja voordat iedereen weer zijn geweten laat spreken en mij aanvalt omdat het niet mag!!!!!! (wedden dat je het uit gaat proberen we blijven Nederlanders en als we van 5 cent zonder moeite 1 euro kunnen maken doen wij het allemaal
-
Gast
Je kan die breezers beter vast in de krat zetten voordat je afrekent
Heb je breezer voor de prijs van een pilsje en ga je daarna nog statiegeld halen ook
Heb je breezer voor de prijs van een pilsje en ga je daarna nog statiegeld halen ook
-
de
Nou zeker weten dat ik het niet uit zal proberen. Natuurlijk willen we geld verdienen maar eerlijk blijven vind ik toch heel veel meer waard.
Verbeter de wereld......................
Verbeter de wereld......................
je kunt reageren via [email protected] of 0172-245095 en vraag dan naar de persoon die de klachten in behandeling neemt.
Echt doen hoor. Ik spreek uit ervaring dat het helpt.
Piet
Echt doen hoor. Ik spreek uit ervaring dat het helpt.
Piet