LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TL buis/lamp

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jan112

TL buis/lamp

Ongelezen bericht door jan112 »

Zojuist een ondeugdelijk product gekocht bij een lampenwinkel.
De TL buis doet bij normale aansluiting niet correct, je moet de fitting heen en weer bewegen eer de lamp het doet. Doe je het uit kun je het niet meer aandoen voordat je de fitting hebt 'aangeraakt'.

De lamp zag er al niet helemaal top uit, dus ik heb gevraagd of je geld terugkrijgt als de lamp het niet doet: antwoord: nee.
Op de kassabon staat al dat je geen geld retour krijgt van lichtbronnen.
Wel mogelijkheid is ruilen.
vragen:
1. Nu dit een ondeugdelijk product vroeg ik mij of of ik toch mijn geld toch kan krijgen.
2. Zo niet: ik ruil voor een goedkoper product, zijn ze dan verplicht om mij het bedrag terug te geven (aankoopbedrag minus prijs van geruilde product)? en stel het is een verschil van 20 euro?
3. is vervanging ook een mogelijkheid? ze hadden wel aangegeven dat het hun laatste was.

bvd,

jan112

ciske

Re: TL buis/lamp

Ongelezen bericht door ciske »

Geen geld terug is gezegd , dan is het ook geen geld terug.

Op je vraag , ja je kan het omruilen , maar als je geld overhoudt zal dat waarschijnlijk een tegoed bon worden.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Slechte buis of armatuur?

Heeft U het wel juist aangesloten dus niet via de aarde draad op massa of zo?

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De winkel heeft het recht om te ruilen als ze een niet goed product leverden.

Geld terug moet alleen als het niet meer leverbaar is.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

jan112

Je schrijft:
3. is vervanging ook een mogelijkheid? ze hadden wel aangegeven dat het hun laatste (aanbod?) was.
Als dat zo is, dan krijg je als consument precies wat de wet voorschrijft. Als ze de lamp niet kunnen vervangen door eenzelfde lamp, dan moeten ze je de aankoopsom teruggeven. Er is immers sprake van een ondeugdelijk produkt dat niet gerepareerd danwel vervangen kan worden. Zo staat het in de wet en niet anders!

Maxiem

Gesloten