LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TomTom HD Traffic abonnement

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
collector1212

TomTom HD Traffic abonnement

Ongelezen bericht door collector1212 »

Bij de TomTom GO 930 HD Traffic zat standaard een half jaar gratis HD Traffic. Nadat dit was afgelopen heb ik enkele maanden daarna voor € 7.95 per maand een abonnement hierop genomen. Toen ik echter deze optie niet meer wilde gebruiken kwam ik er achter dat het heel erg moeilijk is om deze op te zeggen. Via internet is dit heel erg goed verstopt vandaar dat ik dit middels een bericht aan hen deed. Hier van kreeg ik een bevestiging begin maart dat het met een opzegtermijn van een maand was opgezegd. Ik mei werd het abonnement echter weer automatisch afgeschreven. Daarom wederom (dit maal telefonisch) contact met TomTom opgenomen. Het bedrag zou worden teruggeboekt en het abonnement zou worden stopgezet. Echter vandaag werd wederom het abonnement afgeschreven. Dus nogmaals bellen en na lang wachten kreeg ik iemand aan de lijn. Deze medewerker snapte er ook niets van. Het was doorgezet naar zijn baas maar blijkbaar niet aangepast. Hierop vroeg ik dus naar zijn baas en die kreeg ik aan de lijn.
Door hem werd ik onbeschoft behandeld en op mijn vraag waar ik een klacht kon indienen kreeg ik te horen dat ik mail zal ontvangen waarin ik dat kan doen. Echter deze zal bij hem terecht komen en hij zal er niets mee doen zei hij me alvast. En als het bij een collega zou binnenkomen dan zou hij ervoor zorgen dat die er ook niets mee zou doen.
Toen ik hem vroeg of het gesprek was opgenomen was het antwoord nee en nee, ik mocht het ook niet openbaar als ik het had opgenomen.
Toen ik vroeg naar compensatie kreeg ik te horen dat ik een voucher kon krijgen maar daar heb ik niets aan want ik heb geen TomTom meer en kan dus niets met een voucher.

Vraag 1: hebben meer mensen last van abonnementen die door blijven lopen terwijl ze zijn stopgezet.

Vraag 2: zijn er meer mensen geschoffeerd door hun helpdesk

Conclusie: geen bedrijf om trots op te zijn als Nederlander. Absoluut niet klantvriendelijk.

dhc

Re: TomTom HD Traffic abonnement

Ongelezen bericht door dhc »

Even een korte reactie:
Als u een abonnement heeft afgesloten kunt U dat niet zomaar van de ene dag op de andere opzeggen omdat U er geen gebruik meer van maakt..Lijkt me heel logisch.
Verder zijn mijn contacten met TT erg positief, kan me ook niet voorstellen dat een medewerker van TT ineens zo raar doet, volgens mij is er "iets" meer voorgevallen....
Tevens is het niet netjes om de naam van die medewerker hier te vermelden, dat doen we nl. niet. Als die persoon dat leest zou het zomaar als smaad/laster opgevat kunnen worden!
Bent U nog verder van huis,en da's lastig....zonder TomTom....

malaga

Ongelezen bericht door malaga »

Hier kan je zien, hoe je moet opzeggen, gewoon zelf eens een beetje moeite doen:

http://nl.support.tomtom.com/app/answer ... a_id/10349

Hier kan je op een forum lezen, hoe de anderen het hebben gedaan:

http://www.jouwnav.nl/forum/lofiversion ... 19380.html

J. Degrelle

Ongelezen bericht door J. Degrelle »

dhc schreef:Even een korte reactie:
Als u een abonnement heeft afgesloten kunt U dat niet zomaar van de ene dag op de andere opzeggen omdat U er geen gebruik meer van maakt..Lijkt me heel logisch....
Het blijft voor sommige mensen hier lastig lezen. In de tekst staat duidelijk dat TS contact had opgenomen met TomTom en dat hem verteld is dat de opzegtermijn een maand bedroeg. Dat was dus verder ook het probleem niet.
Verder zijn mijn contacten met TT erg positief, kan me ook niet voorstellen dat een medewerker van TT ineens zo raar doet, volgens mij is er "iets" meer voorgevallen....
Fijn dat uw contacten goed zijn. De mijne zijn dat ook, maar om suggestief hier te beweren dat het aan de klant ligt is erg kort door de bocht. TS vraagt ook of meer mensen problemen hebben met TomTom. Niet naar de mensen die geen problemen hebben.

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

J. Degrelle schreef:
dhc schreef:Tevens is het niet netjes om de naam van die medewerker hier te vermelden, dat doen we nl. niet. Als die persoon dat leest zou het zomaar als smaad/laster opgevat kunnen worden
Het is ook niet netjes dat je afgeblaft wordt op de manier waarop TS dat beschrijft. Hij zal dus zijn redenen hebben om meneer ***** hier met name te noemen. Blijkbaar wil hij een oplossing forceren. Goede zaak zou ik zeggen!
Nou, dit is meer een vorm van chantage dan.
En dat is geen goede zaak, dat is zelfs strafbaar en verwerpelijk.

collector1212

Ongelezen bericht door collector1212 »

Voor de duidelijkheid het is niet mijn bedoeling om mensen of bedrijven te chanteren. Ik heb slechts weergegeven wat mij is overkomen en ik vraag me af of ik de enige ben die dit is overkomen.
Bij beide gesprekken die ik met de support afdeling van TomTom heb gehad werd ik niet netjes geholpen.
Men snapt blijkbaar niet dat ik met een reden klaag. Ipv hier hun voordeel mee te doen en de boel te verbeteren wordt de klager veroordeeld. Zo ging dat 100 jaar geleden maar heden ten dage geldt het credo "a complaint is a gift".

Het stoort mij gewoon dat zo'n mooi bedijf als TomTom zo zijn imago schaadt. Mij zijn ze gewoon kwijt als klant en mijn negatieve ervaringen vertel ik aan iedereen.

Hoe het ook kan.
Mijn Philips Aura TV was enkele weken defect. Binnen 10 seconden had ik daar een kundig iemand aan de bel met een mogelijke oplossing. Toen deze niet werkte terug gebeld. Weer binnen 10 seconden iemand aan de lijn met de belofte dat ik binnen 24 uur werd terug gebeld voor een reparatie afspraak aan huis. Na 1 uur kwam dat telefoontje al en werd de afspraak gemaakt voor de dag erna (zaterdag middag !). De monteur was keurig op tijd en repareerde de TV. En dat gratis terwijl het toestel ruim 2 jaar oud was.
Dat was voor mij de ultieme service. Zo wordt een consument in de watten gelegd. Jullie snappen wel dat mijn volgende TV weer een Philips wordt. En dat ik dit postieve verhaal ook aan iedereen vertel.

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

ik lees:
Hier van kreeg ik een bevestiging begin maart dat het met een opzegtermijn van een maand was opgezegd. Ik mei werd het abonnement echter weer automatisch afgeschreven. Daarom wederom (dit maal telefonisch) contact met TomTom opgenomen. Het bedrag zou worden teruggeboekt en het abonnement zou worden stopgezet. Echter vandaag werd wederom het abonnement afgeschreven.
Kortom - TomTom had bevestigd "opzegging ontvangen - maand opzegtermijn".
Omdat Maart al begonnen was, zou dus het abonnement per eind april stoppen.

m.i. is TomTom fout bezig met afschrijven, daar zij schriftelijk (mail dus) hebben bevestigd a) de opzegging ontvangen te hebben, b) hem verwerkt te hebben, en c) dat er een maand opzegtermijn geld (waar TS niet over klaagt).

Aangezien TS deze bevestiging heeft, is de actie m.i. simpel.
Ga naar de bank, laat het rekeningnummer van TomTom blokkeren, en storneer de teveel geincasseerde bedragen. Neem een print mee van de opzeggingsbevestiging - en geef aan dat er per 1 mei geen overeenkomst meer was, en op grond daarvan ook geen machtiging meer.
Neem wel je ID mee - en ga persoonlijk. Dit maakt het wat makkelijker, en als er vragen of onduidelijkheden zijn ben je er direct zelf bij.

Voor onterechte incasso heb je tegenwoordig 56 of 57 dagen om het te laten terugboeken - dus, hup, naar de bank.

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Tomtom staat bekend om zijn loze beloftes. In elke TT staat de optie om een fietsroute te berekenen. Maar hij stuurt je gewoon via de autoweg (alleen geen snelweg), maar NIET langs wegen die verboden zijn voor auto's. Voor een soortgelijk probleem had ik zelfs een oplossing bedacht. Tomtom leek enthousiast, maar ze gaan er toch niets mee doen.

Kortom: boycotten die handel!!!

jestam

Ongelezen bericht door jestam »

Ik heb ook een hele slechte ervaring met TomTom HD Traffic opzeggen. in de eerste plaats kun je alleen opzeggen via een contactformulier, dat a) moeilijk is te vinden en b) heel omslachtig werkt. Vervolgens krijg je een mailtje of je wil zeggen waarom je wilt beeindigen en ondertussen .... wordt je abonnement gewoon NIET beeindigd! Dit is in strijd met alle regels en fatsoensnormen.

Mijn abonnement heeft gewoon maanden doorgelopen omdat ik de tijd en puf niet had om er weer aan te beginnen. Heb het net weer geprobeerd, en ben benieuwd wat er gebeurt.

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

jestam schreef:Ik heb ook een hele slechte ervaring met TomTom HD Traffic opzeggen. in de eerste plaats kun je alleen opzeggen via een contactformulier, dat a) moeilijk is te vinden en b) heel omslachtig werkt. Vervolgens krijg je een mailtje of je wil zeggen waarom je wilt beeindigen en ondertussen .... wordt je abonnement gewoon NIET beeindigd! Dit is in strijd met alle regels en fatsoensnormen.

Mijn abonnement heeft gewoon maanden doorgelopen omdat ik de tijd en puf niet had om er weer aan te beginnen. Heb het net weer geprobeerd, en ben benieuwd wat er gebeurt.
Je moet gewoon alle betalingen stopzetten. En vooral: incasso's laten terugboeken (dat kost hun heel veel geld, wist je dat?)

Hamidsalehi

Ongelezen bericht door Hamidsalehi »

Hallo,
ik heb zo een slecht ervaring met TomTom HD Traffic, niet over opzegging of zo want ik ben nog niet zover maar over in werk te krijgen van deze dienst op mijn go520.
trafiek werkbalk blijft verdwenen. ik heb al 3 keer andere Tomtom gehad, 4 keer andere HD reciever, 3 keer Tomtom zelf naar tomtom verstuurd, maar nog steeds werkt het niet. Meer dan 10 keer software installatie en update en wat door tomtom klantenservice gevraagd werd heb ik al uitgevoerd, dit allemaal kost mij meer tijd dat gelijk is aan kosten van paar nieuwe tomtom apparatuur. Tomtom gaat eens niet even goed kijken naar het apparaat en de dienst die op mijn Tomtom moet werken en niet eens uittesten maar sturen ze iedere keer een andere hardware(vind ik heel slecht manier van het werk). Dit ga ik ook aanmelden bij directeur/manager van Tomtom en eventuele aan derde partij die deze verhaal interessant vinden . Ik hoop op deze manier een goede oplossing voor mijn probleem gevonden worden. al 3-4 maanden bezig zijn met deze reparatie lijk mij niet normaal van deze tijd. wij gaan voor ons bedrijf een paar navigatie kopen, ik denk niet dat deze Tomtom gaat worden.

Gesloten