LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] TPG POST
TPG POST
Tpg-Post neemt pakkjes aan onder rembours zending. Het pakje moet op het afleveradres worden betaald door de aannemer. Jij krijgt bij het brengen van dit pakje aan het loket van TPG-Post een bewijs vaan aanlevering en betaling en het pakje word verstuurt. We hebben een pakje ingeleverd bij TPG-Post met daarin een Medion Laptop gekocht bij de Aldi in Zwolle. Na 3 dagen was deze laptop defect en zijn we teruggegaan voor de garantie. Daar kregen we een service nummer en na deze gebeld te hebben hadden we een adres waar we de laptop naar toe moesten sturen en dat via TPG-Post te doen. Via het internet kun je het pakje volgen. Dit pakje is blijven hangen in Dordrecht en moest naar Panningen na gebeld te hebben met TPG-Post zouden zij dit nakijken. Een brief volgde daar snel op met de reactie dat het pakje weg was en dat zei er niks aan konden doen. Ze hadden geen verantwoording voor dit zoekraken. Ongeloofelijk je levert iets in in volle vertrouwen dat het op de goede plaats terecht komt. Na twee werkdagen is dit pakje zoek
en mag je het verder zelf uitzoeken. Ik zie een rembours zending het zelfde als aangetekend omdat de ontvanger moet betalen voor het pakje. Dan word het geld op je rekening gestort. Ongeloofelijk. Alle formulieren heb ik ingevuld zoals het hoort. Ik ben gewoon 1549,- euro kwijt omdat ik een pakje in vertrouwen inleverde. Een andere verklaring krijg ik niet. Wie heeft wat advies voor me.
A.KLeingeerts
en mag je het verder zelf uitzoeken. Ik zie een rembours zending het zelfde als aangetekend omdat de ontvanger moet betalen voor het pakje. Dan word het geld op je rekening gestort. Ongeloofelijk. Alle formulieren heb ik ingevuld zoals het hoort. Ik ben gewoon 1549,- euro kwijt omdat ik een pakje in vertrouwen inleverde. Een andere verklaring krijg ik niet. Wie heeft wat advies voor me.
A.KLeingeerts
Re: TPG POST
ik neem aan dat je dit niet zomaar slikt, ik zou aangifte doen van vermissing /verduistering bij de politie en bij de tpg kun je een formulier invullen voor onderzoek naar deze gang van zaken! Zit er geen verzekering dan bij rembourszendingen,je zou toch zeggen dat er een vorm van aansprakelijkheid bij zit dit kost immers al 10 euro !!! succes
Ik zou in elk geval aangifte doen bij de politie. En verder een onderzoek laten opstarten. Een formulier kun je daarvoor opvragen bij de klantenservice van TPGPost. Wellicht is het handig dat ingevulde formulier vervolgens aangetekend (jawel) naar TPG te versturen.
Vervolgens strak in de gaten houden of ze tijdig op je klacht reageren.
Zoniet dan onmiddellijk naar de Geschillencommissie Post. Ook Tros Radar en Vara's Kassa kunnen hier misschien eens aandacht aan besteden.
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... mmissie=20
En misschien kun je Medion aansprakelijk stellen? Bezopen procedure hanteren ze. Ik zou dat nooit geaccepteerd hebben. Misschien de moeite om lid te worden van de Consumentenbond en het daar eens te vragen. Kijk ook eens in de garantiepapieren / Leveringsvoorwaarden.
Succes en post nog eens hier hoe het is afgelopen
Vervolgens strak in de gaten houden of ze tijdig op je klacht reageren.
Zoniet dan onmiddellijk naar de Geschillencommissie Post. Ook Tros Radar en Vara's Kassa kunnen hier misschien eens aandacht aan besteden.
http://www.geschillencommissie.nl/commi ... mmissie=20
En misschien kun je Medion aansprakelijk stellen? Bezopen procedure hanteren ze. Ik zou dat nooit geaccepteerd hebben. Misschien de moeite om lid te worden van de Consumentenbond en het daar eens te vragen. Kijk ook eens in de garantiepapieren / Leveringsvoorwaarden.
Succes en post nog eens hier hoe het is afgelopen
Het is natuurlijk nooit verstandig een pakket met zo een grote waarde niet te verzekeren, dat kan voor 1.50 boven op het remboursbedrag.
Dan krijg je het verzekerde bedrag terug met de maximale waarde van de inhoud. Als je aan de balie hebt aangegeven dat er iets van zo een waarde inzat is dat een hele slechte zaak van de loketbediende om je daar niet op te wijzen. Van de andere kant als jij het niet zegt kunnen zij het niet weten. Het blijft vervelend natuurlijk. Ik denk dat je als schadevergoeding het remboursbedrag en de portokosten terugkrijgt.
De mogelijkheid dat iets niet aankomt bestaat altijd, het is aan jou om je daarvoor in te dekken. Bij TPG werken ook maar mensen. En een laptop is een vrij gewild artikel. Zo jammer dat mensen voor die 1.50 zoveel risico's nemen.
Succes.
Dan krijg je het verzekerde bedrag terug met de maximale waarde van de inhoud. Als je aan de balie hebt aangegeven dat er iets van zo een waarde inzat is dat een hele slechte zaak van de loketbediende om je daar niet op te wijzen. Van de andere kant als jij het niet zegt kunnen zij het niet weten. Het blijft vervelend natuurlijk. Ik denk dat je als schadevergoeding het remboursbedrag en de portokosten terugkrijgt.
De mogelijkheid dat iets niet aankomt bestaat altijd, het is aan jou om je daarvoor in te dekken. Bij TPG werken ook maar mensen. En een laptop is een vrij gewild artikel. Zo jammer dat mensen voor die 1.50 zoveel risico's nemen.
Succes.
ik zou naar de politie gaan en aangifte gaan doen dan heb je bewijs dat je dat gedaan hebt en ga naar je rechtbijstand als je die hebt en laat het door hun uit zoeken wand de politie doet er toch niet echt wat mee maar je moet voor de rechtbijstand wel aangifte gedaan hebben.vertrouw nooit tpg post die zijn overal laks in nou sucses er mee en laat nog eens wat horen hoe het is afgelopen. ollie
Maar Arno,
Jij hebt dat pakket vast niet onder "rembours" verstuurd, maar "ongefrankeerd" .
Rembours houd in dat TPG het pakket op verzoek van de afzender uitreikt tegen betaling van de inhoud van de zending. TPG post maakt het ontvangen bedrag vervolgens over op de giro of bankrekening van de afzender via de door de afzender ingevulde stortintingskaart die op de zending bevestigd word. Een soort verkoop op afstand dus waarbij TPG post de verkoopsom voor de afzender int.
Ongefrankeerd wil zeggen dat de geadresseerde de verzendkosten betaald i.p.v. zoals gebruikelijk de afzender. De geadresseerde kan dit trouwens weigeren, dan gaat de zending terug naar de afzender die dan verplicht is de verzendkosten + een toeslag te betalen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat u niet beter geinformeerd heeft als u zoiets kostbaars gaat verzenden. Dan vraag je toch zeker of de zending verzekerd is.
Dom dom dom.....[/b]
Jij hebt dat pakket vast niet onder "rembours" verstuurd, maar "ongefrankeerd" .
Rembours houd in dat TPG het pakket op verzoek van de afzender uitreikt tegen betaling van de inhoud van de zending. TPG post maakt het ontvangen bedrag vervolgens over op de giro of bankrekening van de afzender via de door de afzender ingevulde stortintingskaart die op de zending bevestigd word. Een soort verkoop op afstand dus waarbij TPG post de verkoopsom voor de afzender int.
Ongefrankeerd wil zeggen dat de geadresseerde de verzendkosten betaald i.p.v. zoals gebruikelijk de afzender. De geadresseerde kan dit trouwens weigeren, dan gaat de zending terug naar de afzender die dan verplicht is de verzendkosten + een toeslag te betalen.
Ik vind het onbegrijpelijk dat u niet beter geinformeerd heeft als u zoiets kostbaars gaat verzenden. Dan vraag je toch zeker of de zending verzekerd is.
Dom dom dom.....[/b]
Volgens mij heeft Jolanda helemaal gelijk. Ik heb onlangs een defecte nieuwe printer naar Medion teruggestuurd en dat moest inderdaad ongefrankeerd.
Bij mij is alles goed gegaan en ik heb keurig een nieuwe printer gekregen.
Bij mij is alles goed gegaan en ik heb keurig een nieuwe printer gekregen.