LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] TPG post

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
PR VALK

TPG post

Ongelezen bericht door PR VALK »

:(
Wij merken steeds vaker dat verstuurde brieven geheel niet aankomen bij de geadresseerde.

Onlangs kregen wij een brief waar tpg op had gezet:
Adres onbekend. Een tweede brief naar hetzelfde adres komt wel aan.
TPG post is zeer slordig en onbetrouwbaar aan het worden.

Op verstuurde klachtenformulieren krijgen wij evenmin een snelle reactie.

Naar mijn mening komt het door huisvrouw postbodes die de post rondbrengen wanneer het hen zelf uitkomt. Ook kijkt men niet of de brief wel in de juiste brievenbus wordt gestopt. Regelmatig krijgen wij dus post van de buren. Zelfs salarisstroken zijn zoekgeraakt.

Hebben meer mensen deze slechte ervaringen?
:evil: :evil:

NAK

Re: TPG post

Ongelezen bericht door NAK »

Ook kijkt men niet of de brief wel in de juiste brievenbus wordt gestopt. Regelmatig krijgen wij dus post van de buren.
Toen ik laatst een postbode aansprak over verkeerd bezorgde post, vertelde hij dat zij niet op namen hoeven te letten, maar uitsluitend naar huisnummers moeten kijken.
Ik heb dit gecontroleerd aan de hand van de verkeerd bezorgde post en kan alleen maar concluderen dat het klopt.
Het lijkt mij ook onbegonnen werk om alle bij de husinummers de juiste namen te gaan leren.

Gast

Re: TPG post

Ongelezen bericht door Gast »

Het klopt inderdaad dat postbodes alleen naar het huisnummer mogen kijken. Postbodes weten toch ook niet wie waar woont? en bovendien heeft bijna niemand een naambordje bij de deur hangen.

En die "huisvrouw bezorgers" zijn waarschijnlijk postbezorgers. Nieuw fenomeen in het kader van bezuinigingen.

Postbodes hebben echt wel betere dingen te doen dan op willekeurige brieven Adres onbekend te zetten. Als u de gegevens niet correct invult (postcode huisnummer straatnaam) dan kan het inderdaad gebeuren dat de betreffende postbode geen idee heeft welk adres u bedoeld.
U zou eens moeten weten hoe creatief mensen zijn met straatnamen. Elvenlaan ipv. elzenlaan en dat is dan nog een van relatief gemakkelijk terug te vinden namen.
In alle postkantoren liggen telefoonboeken om er alsnog achter te komen voor wie die brief bedoeld is, maar een groot gedeelte van de mensen staat ook niet vermeld in het telefoonboek. dus dan word de brief retour afzender gestuurd.

weet u bovendien wel zeker dat die post door TPG is bezorgd? en niet door selectvracht of een ander louche bedrijf? Want het is natuurlijk wel lekker makkelijk om te zeggen dat alle fout bezorgde brieven door TPG bezorgd worden.

Gast

Re: TPG post

Ongelezen bericht door Gast »

VALK, je hebt groot gelijk.

Ik merk dit ook, met grote regelmaat.
Zelfs hoorde ik van de klantenservice van de postbank (tenslotte een broertje/zusje van..) dat het helemaal niet raar is dat post helemaal niet aankomt.
Als je klantensevice TPG belt zeggen ze alleen maar dat zoiets niet kan bestaan; als je dan kritisch doorvraagt worden ze pissig.
Minstens 2 officiele instanties (pensioenfonds, waterschap) hebben gezegd dat het vaak voorkomt dat post kwijtraakt, en een antwoordnummer hoef je al helemaal niet te adresseren, dat komt 9 van de 10 keer niet aan!
Een adres dat op de maandag post bezorgd krijgt, blijkt op zaterdag ineens niet meer te bestaan: adres onbekend, retour afzender.
En heel pikant: al 3 jaar lukt het me niet post te verzenden of te ontvangen naar/vanuit een bepaalde postcode/ landsdeel. Vooral vierkante enveloppen met een CD erin komen niet door; gelukkig hebben we ook nog telefoon en e-mail!
En dan heb je nog het nadeel van het op tijd in de bus stoppen (=aanbieden) van officiele stukken, die dan te laat aankomen, waardoor instanties zeggen dat je niet aan je verplichtingen hebt voldaan.
Kortom, ik heb de laatste anderhalf jaar zeker 10-12 x meegemaakt dat post niet wordt bezorgd, en dat is niet verbazend voor de andere partij! (privepersonen en instanties)
Het wordt tijd dat een e-mail met ontvangstbevestiging dezelfde status krijgt als een fax, of een aangetekende brief (die dan weer veel geld kost; de trend wordt bevestigd: hoe duurder voor de klant hoe meer zekerheid van juiste dienstverlening!)

bigRbro

JFrans

Re: TPG post

Ongelezen bericht door JFrans »

Ook eens de zakelijke (post)kant van TPG belicht.
Wij gebruiken lege postzakken die door TPG geleverd worden.
In ongeveer 20% van die zakken zit nog post. Gewone brieven, welke op straat in de brievenbus gestopt is. Onduidelijk is hoe lang die brieven al in die zakken zitten.
Inkomende post wordt in bundels in postzakken aangeleverd door TPG. Gemiddeld 2 keer per week zitten er 1 of 2 bundels (ca. 50 poststukken) voor een andere geadresseerde in de postzak.
Even bellen met de clientenservice helpt niet. Antwoord dat post opgehaald wordt blijft bij woorden. 's Middags gaan de bundels weer mee naar het EKP (Expeditie Knoop Punt) om de volgende ochtend weer opnieuw (verkeerd) gesorteerd te worden.
De nieuwe hobbybezorgers nemen het niet zo nauw met de tijdlijnen. De ene dag om ca. 13.00 uur de post bezorgd, de volgende dag maar liefst om 19.00 uur. Ik vraag me dan alleen maar af, waar is in die tussentijd de post bewaard.
Op zaterdag wordt er al bijna nooit meer bezorgd. Zou je denken dat die op vrijdag geposte brief dan wel op maandag bezorgd wordt, jammer dan. Dat wordt meestal dinsdag.

Gast

Re: TPG post

Ongelezen bericht door Gast »

Op zaterdag geen post bezorgd??


:lol: :lol:

Je hebt wel gevoel voor humor hoor!

Zaterdag is juist de drukste dag van de week, terwijl er maandag bijna geen post is.

schloebermoel

Re: TPG post

Ongelezen bericht door schloebermoel »

Geloof ik niet gast ik heb heel vaak vrijdag een brief op de post gedaan die dinsdag pas bezorgd werd! vooral met antwoordnummers schijnt dit euvel nogal voor te komen!!! :o

Gesloten