LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Uitgestelde betaling FIAT-auto's

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
wku

Uitgestelde betaling FIAT-auto's

Ongelezen bericht door wku »

Ik heb 't afgelopen weekend een nieuwe Fiat gekocht. Ze hebben daar een actie: Uitgestelde betalingsregeling. Tegen 0,0% (!!) rente hoef je (na een aanbetaling) het resterende bedrag van max. EUR 5.000,-- pas over een jaar te betalen. Het concept-contract lijkt mooi. Het enige nadeel lijkt, dat je pas over een jaar juridisch eigenaar wordt.
Echter, voor niks gaat toch alleen de zon op?
Waar zit het addertje onder het gras? Ik kan mij niet voorstellen dat een financieringsmaatschappij (in dit geval FIDIS Nederland BV) gratis en voor niks EUR 5.000,-- beschikbaar stelt. Heeft iemand hiermee ervaringen (goede en/of slechte)?

Gast

Re: Uitgestelde betaling FIAT-auto's

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kost FIAT dus 1 jaar renteverlies (4%, 5% ?) over € 5.000.

Dat is ongeveer € 225. Een cadeautje van 225 bij een nieuwe auto is niet bijzonder. Als je direct betaalt krijg je misschien wel meer korting.

gs

Ongelezen bericht door gs »

Het is heel simpel. Bij deze voor u leuke actie krijgt de dealer vaak ondersteuning van de importeur en/of hij draagt een deel bij van de kosten voor de uitgestelde betaling.Het enige addertje dat er zou kunnen zijn is dat u zelf deze kosten toch betaald dmv bv een lagere inruilprijs of minder korting.

PIEKEBOER

Ongelezen bericht door PIEKEBOER »

Even een reactie op het FIAT verhaal.

Je moet niet vergeten dat de dealers graag wat blik op de markt willen brengen en zijn daarvoor berijd in jou als klant te investeren.
Ze pakken die kosten uiteindelijk wel op de beurten of inderdaad op de inruilprijs terug, want je hebt nou eenmaal die auto gekocht en moet hem ook weer op dat merk inruilen anders krijg je er nog minder voor.
Dan is er ook nog zo iets als een nieuwe eigenaar die betaald bij aanschaf ook nog een keer die korting.

Kortom de dealer wil gewoon heeeeeeel graag jou een auto verkopen en ik zou zeggen MAAK DAAR GEBRUIK VAN en je krijgt nog meer opties en of korting.

PIEKEBOER

Gast

Je bent nu zo blij dat je pas over een jaar hoeft te betalen, dat je niet meer gaat zeuren (in het ogen van de dealer) over korting.

En bijvoorbeeld 5% korting over de totale prijs van de auto is meer dan de 4% renteverlies over een gedeelte, in dit geval slechts 200,==.

Gast

Wij hebben dat destijds ook gedaan en hebben die 5000 Euro lekker op de spaarrekening laten staan en 3 weken voor dat het jaar afliep betaald. Ik meen me te herinneren dat er een behoorlijk rentepercentage werd gevraagd over het openstaande bedrag op het moment dat het jaar afloopt.

Edwin9

Ongelezen bericht door Edwin9 »

En die € 225,-- brengen ze wel in mindering op de inruil

NAK

Ongelezen bericht door NAK »

Plus je wordt aangemeld bij de BKR in Tiel.

Gast

Fidis (onderdeel van Fiat) is er in de eerste plaats natuurlijk in geinteresseerd dat er auto's worden verkocht ,maar nog belangrijker is dat u na een jaartje de auto verder wilt financieren. Met de hoge rentepercentages is dat jaartje gratis zo terugverdient.

Wij verkopen artikelen met primeline, is net zoiets. Na dat jaar ga je betalen, en dik ook.

dirkie

Ongelezen bericht door dirkie »

al deze constructies zijn erg voordelig totdat je de betaaltermijn overschrijdt, dan zit je zo op een rentepercentage van 20%,met terugwerkende kracht welteverstaan!!! indien je in zee gaat dus goed de voorwaarden lezen en deze ook opvragen. extra puntje is natuurlijk de registratie bij het BKR.

Gesloten