LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerd product geleverd op Bol.com

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
gerwin.coljé

Verkeerd product geleverd op Bol.com

Ongelezen bericht door gerwin.coljé »

Beste allen,

Op 2 januari heb ik een Oakley besteld op Bol.com. Het was de laatste op voorraad tegen een gereduceerde prijs. Deze werd geleverd in een verkeerde kleur, waarna we overeen kwamen deze terug te sturen waarna ik de goede kleur toegestuurd zou krijgen. Na wat mailcontact heb ik begrepen dat zij de juiste kleur nog steeds niet besteld hebben en ik deze voorlopig dus niet hoef te verwachten. Ik annuleer mijn order liever niet, daar ik elders de volle prijs zou moeten betalen voor dezelfde bril. Wat zijn mijn rechten, of beter hun plichten, in deze situatie?

Groeten Gerwin

berndv

Re: Verkeerd product geleverd op Bol.com

Ongelezen bericht door berndv »

gerwin.coljé schreef:Beste allen,

Op 2 januari heb ik een Oakley besteld op Bol.com. Het was de laatste op voorraad tegen een gereduceerde prijs. Deze werd geleverd in een verkeerde kleur, waarna we overeen kwamen deze terug te sturen waarna ik de goede kleur toegestuurd zou krijgen. Na wat mailcontact heb ik begrepen dat zij de juiste kleur nog steeds niet besteld hebben en ik deze voorlopig dus niet hoef te verwachten. Ik annuleer mijn order liever niet, daar ik elders de volle prijs zou moeten betalen voor dezelfde bril. Wat zijn mijn rechten, of beter hun plichten, in deze situatie?

Groeten Gerwin
Er moet binnen 30 dagen geleverd worden, doen ze dat niet, mag u de koop ontbinden, maar ja, aangezien het gaat om een koop op afstand, mag u dat nu ook al. Maar ik begrijp ook uit uw verhaal dat u liever wilt weten hoe u het bedrijf kunt dwingen om te leveren. Helaas, het is leveren of in gebreke zijn en de koop annuleren.

Sira

Ongelezen bericht door Sira »

Op 2 januari heb ik een Oakley besteld op Bol.com. Het was de laatste op voorraad tegen een gereduceerde prijs. Deze werd geleverd in een verkeerde kleur
Als u persé een Oakley wilt hebben en al helemaal voor die gereduceerde prijs van Bol.com, dan zou ik toch voor de verkeerde kleur gaan. Anders annuleren en elders de volle prijs betalen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik zou nog even afwachten. Je kunt (op termijn) elders een dekkingskoop sluiten en als je dan duurder uit bent verhaal halen bij Bol.com. Je kunt dit met Bol.com communiceren.

Hawk-Eye

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

zij moeten leveren als u daar op staat, zelfs als zij de bril ergens anders moeten inkopen om u te kunnen leveren is dit hun plicht, er is een overeenkomst ontstaan op het moment van bestellen en betalen, u heeft uw kant voldaan nu moeten zij ook van hun kant voldoen aan de leveringsplicht zelfs als dit betekent dat zij hem in moeten kopen tegen een hogere prijs...

eis dan ook levering binnen 14 dagen, zoek even in het wetboek er is hierover een wetsartikel...

Julie4444

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Hawk-Eye schreef:zij moeten leveren als u daar op staat, zelfs als zij de bril ergens anders moeten inkopen om u te kunnen leveren is dit hun plicht, er is een overeenkomst ontstaan op het moment van bestellen en betalen, u heeft uw kant voldaan nu moeten zij ook van hun kant voldoen aan de leveringsplicht zelfs als dit betekent dat zij hem in moeten kopen tegen een hogere prijs...

eis dan ook levering binnen 14 dagen, zoek even in het wetboek er is hierover een wetsartikel...
Dit is pertinent onjuist.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

De termijn is 30 dagen, tenzij de verkoper daarvan af is geweken in het voordeel van de consument (art. 7:9 lid 4 jo 7:6 BW). Hierna moet eerst nog een ingebrekestelling worden verstuurd, met daarin wat er geleverd moet worden en binnen welke termijn (art. 7:19a BW). Daarna kunnen er stappen ondernomen worden, zoals ontbinden of het sluiten van een dekkingskoop.

Gesloten