LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] videobanden

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ataye

videobanden

Ongelezen bericht door ataye »

Een halfjaar terug heb ik een lege videoband van Maxell gekocht. Ik gezellig opnemen enzo, maar na de eerste keer liep het lint er af af; ik heb het toen voorzichting uit mijn videorecorder moeten peuteren. Bonnetje had ik al weggegooid, dus heb ik het maar laten zitten.
Heb toen een tijdje oude banden van fuji gebruikt, deden het prima, maar waren vrij oud (jaartje of 5 al) en het beeld werd wat slechter, dus nieuwe gekocht, weer van maxell. Tijdje in de verpakking laten zitten, weinig leuks op tv, maar gisteren eens uitgepakt en in de videorecorder gestopt. Uurtje opgenomen, maar toen ik terug wilde spoelen een raar geluid, en jawel, ik kon weer het lint van een paar meter eruit peuteren. Voorzichtig gedaan, oude fujiband erin, maar mijn videorecorder weigerde. Kapot. Na herhaalde pogingen blijkt hij echt niks meer te doen, nadat de band van maxell er weer in vast was gelopen.

Bovenstaand verhaal naar Maxell gemaild, waarin ik het niet meer dan redelijk vond dat ik in elk geval het aankoopbedrag van mijn banden terugkreeg. Ze hebben het nooit gedaan en nu zit ik ook nog met een kapotte videorecorder. Kreeg vanmiddag een mailtje terug. Was een standaard mailtje met blablabla, goede service, wij zijn een A-merk, doen alles om u tevreden te houden. Heeft een medewerker er nog een alinea tussen geplakt;

Toch? "Een beetje dom" zou Maxima zeggen, want noch het een noch het ander heeft u! Op onze beurt zeggen wij .... pech is pech!
Uw insinuatie, dat door onze banden - uw videorecorder kapot is gegaan, vinden wij zeer misplaatst!

Bij het een noch ander hebben ze het over het bonnetje. Zou ik sowieso niks aan hebben, aangezien ik dan weer een nieuwe band zou krijgen. Maar aan nieuwe videobanden heb ik op zich vrij weinig, aangezien ik geen videorecorder meer heb. Sowieso durf ik die banden nergens meer in te steken. Één keer kapot (al verwacht je dat niet bij 1 keer gebruiken) kan gebeuren, maar twee keer, waarvan de tweede keer de recorder sneuvelt geeft mij zeer weinig vertrouwen dat het de volgende keer niet nog een keer gebeurt.

Heb ik nog enige rechten hierin, of moet ik het maar gewoon slikken dat ik voor dom uitgemaakt word? :roll:

Deejay

Re: videobanden

Ongelezen bericht door Deejay »

Hoi Heb je de nieuwe banden wel even eerst heen en terug gespoeld? Dc]it omdat de bandspanning per video kan wisselen. Eerlijk gezegd denk ik niet dat het aan de maxell tapes ligt.
Juridische kans acht ik dan ook zeer klein

Succes

ikbenik

Ongelezen bericht door ikbenik »

Het binnenwerk van de videorecorder kan smerig en vettig zijn.
Dus dan ligt de oorzaak niet in de kwaliteit van de banden, maar aan de vuiligheid van het loopwerk.

Ik vind persoonlijk dat de TS behoorlijk onbeschoft te werk is gegaan.
Gelijk met de botte bijl gaan hakken naar het adres van de fabrikant van de tapes.

Hoe kun je in godsnaam de fabrikant van de tapes aanklagen en beschuldigen, zonder eerst te laten onderzoeken wat de werkelijke oorzaak van het krullen van de band is!!!
Hoe haal je het in je botte hersens om zo te doen?

Je moet eerst de videorecorder naar een goede winkel brengen die de videorecorder na kan kijken door een goede monteur.
Als dan blijkt dat de oorzaak aan de tapes ligt, DAN PAS kun je de fabrikant van de tapes aanklagen, NIET EERDER!!!! :evil:

Dit soort zaken kun je als consument zelf niet opsporen. DUS DOE DAT DAN OOK NIET!!!

Alleen experts en vakmannen kunnen degelijke uitspraken doen.

Dus laat eerst de recorder door iemand die verstand van zaken heeft na laten kijken en als hij dan concludeerd dat het binnenwerk smerig is en dat de oorzaak niet aan de tapes ligt, dan dien jij ook een excusesbrief naar Maxell te sturen.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Zeer juist gesproken ikbenik, je uitspraken hadden misschien wat genuanceerder kunnen zijn, maar de strekking van je betoog is juist en daar heb ik niets aan toe te voegen.

Vr. Gr. Hans.

ikbenik

Zeer juist gesproken ikbenik, je uitspraken hadden misschien wat genuanceerder kunnen zijn,
Tja, had gekund.

Maar als mensen gelijk de fabrikant van de tapes aan de boom knopen, terwijl dat niet terecht is, dan ga ik daar niet vriendelijk mee om.

Kijk, steeds meer consumenten zijn van mening dat zij de problemen zelf kunnen oplossen en dat zij zelf wel kunnen bepalen wie er fout is of waar de fout is.

Ik heb totaal geen verstand van kledingstoffen, dan kan ik toch er toch geen uitspraken over doen?

Als iemand totaal geen verstand van techniek en ook geen verstand van videorecorders heeft, hoe kan iemand dan de fabrikant van de tapes aanklagen, terwijl de oorzaak totaal iets anders kan zijn?

Consumenten horen dergelijke uitspraken niet te doen.
Voor hun beleving kan dat wel zo zijn, maar de werkelijkheid is anders.

Ik zal met een voorbeeld uitleggen wat ik bedoel:

Een tijdje terug belde een klant mij dat zijn computer niks meer deed.
Ik ernaar toe.
En wat bleek?
De computer deed het gewoon, alleen lukte het niet om de computer verbinding te laten maken met internet.

Ik wees de klant daarop en de reactie van de klant was:

De computer kan het wel doen, maar ik heb internet nodig. Dus voor mij doet de computer niets!!!!!!

ikbenik

Ik heb zelf ook veel videorecorders schoongemaakt en nagekeken. Het krullen van de band heeft bijna nooit te maken met de kwaliteit van de band.

De band kan krullen door een smerige loopwerk (vettig.)

Bij een videorecorder, een ook in de meeste gevallen bij de cassetterecorder, gaat de band krullen door een versleten aandrukrol.

Die aandrukrol drukt de band tegen een metalen as. Die as draait met een bepaalde snelheid rond en die zorgt ervoor dat de band met de juiste snelheid langs de koppen gaat.

Als die aandrukrol versleten is, zal de band niet meer gelijkmatig tegen het asje gedrukt worden, maar zal dan gaan kreuken.

Als de koppentrommel vettig is, zal die de band met een hogere snelheid uit de cassette trekken en de band gaan beschadigen.

Een slechte kwaliteit band kan er wel voor zorgen dat de koppen overmatig slijten en dat de koppen en asjes veel vuiler worden.

resp00112469

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Het is meer dan 40 jaar mijn vak geweest, consumenten electronica en witgoed, dus weet ik ook waar ik het over heb. Er zijn nog veel meer mogelijkheden, de tape kan niet goed in de machine komen doordat het loopwerk of de lift niet in de juiste stand staan, de snaar voor het opspoelen is gerekt, eventueel het rubber van het tussenwiel hard is geworden dus slipt, de back tension belt is versleten en nog veel meer.
Zelf gebruik ik ook Maxell tapes en niet die goedkope, maar van ca. 15 Euro per stuk. Nooit problemen mee gehad, maar sommige goedkope tapes die ik dan gebruik voor zomaar een programma wat ik dan opnam als ik iets wilde zien terwijl ik niet thuis was, wilden weleens tracking problemen geven.
Aan het gewicht van de cassette was al te voelen dat er een behoorlijk verschil in kwaliteit is. Mijn recorder is er eentje van nog ouderwetse kwaliteit, semi professional en loopt al meer dan 20 jaar probleemloos.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten