LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] waarschuwing postbank!

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
mixer

waarschuwing postbank!

Ongelezen bericht door mixer »

Ik heb dit in zijn geheel overgenomen van een ander forum, ter waarschuwing, de taalfouten in het kopie moet u maar voor lief nemen.

Kreeg vanochtend een e-mail met de volgende tekst

This email was sent by the Postbank server to verify your e-mail address. You must complete this process by
clicking on the link below and entering in the small window your Postbank online access details. This is done for
your protection - because some of our members no longer have access to their email addresses and we must verify it.
To verify your e-mail address, click on the link below:

Hieronderstond ik een link.

Heb mailtje gelijk doorgestuurd naar de Postbank.
Maar ik wil mensen waarschuwen hiervoor. Dat ze absoluut niet op die linken moeten klikken

Het gaat om een link naar een Russische server. (het adres is hetzelde als de postbank tenminste het begint met postbank.nl en daarachter nog een adres.

Er wordt in een pop-up gevraagd om je girotel-gegevens in te vullen plus drie TAN-codes die je nog niet hebt gebruikt. Dit zijn unieke codes. Zodra je dit wel doet, kunnen de hackers Evil or Very Mad het geld van je girorekening plunderen. Overigens kan de Postbank wel overboekingen controleren. Dus mochten mensen er in zijn getrapt, geef het onmiddelijk door aan de Postbank! Exclamation

Postbank doet er alles aan om e.e.a. te blokkeren, maar duidelijk is dat de hackers in het bezit zijn gekomen van e-mail-adressen van Postbank-klanten. Duidelijk is wel dat het systeem van Postbank blijkbaar absoluut niet waterdicht is.

Gast

Re: waarschuwing postbank!

Ongelezen bericht door Gast »

Ter info, ook ik hem deze mail en heb in mijn hele leven nog nimmer iets met de postbank gedaan. De mailadressen komen dus NIET uit hun klantenbestand.

Waarvan acte.

Maar wat topic starter al stelt, niet openen en verwijderen!

Gast

Kan iemand mij vertellen wat er wel gebeurt als je hem wel hebt geopend, maar geen codes in heb gevuld, en de link gelijk heb gesloten en verwijderd.

Gast

Check NU.NL staat iets over in volgens mij.

Gast

Dit is absoluut niet afkomstig van de postbank. Kijk op hun eigen site, daar kun je zien dat de bank nooit of te nimmer haar rekeninghouders zal vragen om wachtwoorden of andere privacy-gevoelige gegevens. Dat ligt niet aan de postbank zelf, geen enkele bank zal op deze manier haar klanten benaderen.

Iemand vraagt: WAT gebeurt er als je WEL je codes hebt verstrekt?

Dat mag duidelijk zijn: je ziet het vanzelf aan je geplunderde rekening. En dan is het maar te hopen dat je geen kredietlimiet hebt ingesteld, want die wordt eveneens geplunderd.

Gast

Of creatieve geesten plakken willekeurige email-adressen aan de layout van de Postbank. Dan zegt het helemaal niets over de betrouwbaarheid van de Postbank.

Ik ben van nature wantrouwend, en zeer alert op dit soort mailtjes, en open geen enkele link in die troep.

Jammergenoeg is er een groot aantal rekeninghouders, die niet eventjes nadenken, en blind dit soort verzoeken opvolgt.

Gesloten