LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wat is mijn recht op een vervangend onderdeel?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Kees&Eef

Wat is mijn recht op een vervangend onderdeel?

Ongelezen bericht door Kees&Eef »

In oktober vorig jaar heb ik een pelletkachel gekocht maar sindsdien heb ik al enige malen aan de telefoon gehangen voor de instellingen omdat de kachel enorm veel roet (met de geadviseerde pellets) en de temperatuur absoluut niet te regelen is.
Een paar maanden later (december) komen ze met een nieuwe controller en display, dat het probleem zou oplossen.
Nu mag ik zo'n controller/display kopen voor de volle prijs. (159 euro)
Naar mijn idee is bij de oude controller/display het probleem onderkend en daarom vervangen.
Omdat ik de kachel toen pas 2 maanden had en meerdere malen aangegeven had problemen te hebben, lijkt het mij dat ik toch recht heb op een gehele of gedeeltelijke vervanging van het product.
Is dat zo?, en zo ja, waar kan ik het een en ander vinden?
Kees

Kees&Eef

Re: Wat is mijn recht op een vervangend onderdeel?

Ongelezen bericht door Kees&Eef »

Dan hoef ik de verkoper dus alleen nog maar te overtuigen dat de kachel met de oude controller "ondeugdelijk" was of in ieder geval niet aan mijn verwachtingen voldoet, met betrekking op de roetvorming (die volgens de brochure de eerste paar dagen kan optreden omdat de verf in de kachel nog nieuw is.... maar nu nog steeds irritant aanwezig is)
Eens kijken wat hierop hun antwoord is..
Kees

renewouters

Re: Wat is mijn recht op een vervangend onderdeel?

Ongelezen bericht door renewouters »

Als het product zich gedraagt zoals het zich hoort te gedragen (zodanig dat je het voor de koop had kunnen constateren) wordt het lastig om ze te overtuigen. Dan is het apparaat immers niet defect. Dat jij andere eisen hebt voor een product die eventueel via andere opties geregeld kunnen worden wil dat niet zeggen dat ze het gratis moeten geven.

Anders zou je ook een instapmodel auto kunnen kopen en als je dan vindt dat die niet zuinig genoeg is, of niet snel genoeg optrekt de duurdere optie moeten krijgen.

Oftewel: toon aan dat er met jouw product iets fout is t.o.v. bijvoorbeeld het showroommodel en dan wordt de discussie voor jou makkelijker (of andersom: laat de verkoper aantonen dat het gedrag correct is).

Gesloten