LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Weerstation van de Blokker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
ertje20

Weerstation van de Blokker

Ongelezen bericht door ertje20 »

Vorig jaar heeft mijn broer een weerstation gekregen van iemand die bij de Blokker vandaan kwam, dit vond ik een hele mooie weerstation, lekker compact enzo. Dus ik heb er zelf ook eentje gekocht, maar na het in gebruik nemen van het weerstation blijkt dat steeds de batterij van het kastje wat buiten hangt steeds los gaat waardoor er geen buitentemperatuur meer verschijnt op het station.

Ik dacht eerst dat het aan mij lag dus heb al diverse dingen geprobeerd zoals de buiten thermometer op een andere plaats gehangen en de batterijen met plakband vast gemaakt maar dat mocht allebei niet baten. Nu kwam het laatst ter sprake en het blijkt dat mijn broer dezelfde problemen heeft met het weerstation.

Nu vroeg ik me af zijn er nog meer mensen die dit bekend doet voorkomen en wat kunnen we het beste doen, want de garantie bij de Blokker is al verstreken, maar aan een weerstation waarvan de buiten thermometer de batterijen steeds los gaan hebben we niet zoveel aan..

Winkel: Blokker
Aankoopprijs: €15,-
Kleur: Zilverkleurig

Ulbe

Re: Weerstation van de Blokker

Ongelezen bericht door Ulbe »

Ik heb ook ( zeer waarschijnlijk ) zo'n weerstation van de Blokker,

Helaas komt er water bij de electronica, en de batterij was iedere keer leeg en verroest door het water, de CR2032 knoopcel moest dan weer vervangen worden,

Nu zijn die dingen niet zo duur, maar 1x per maand is toch erg snel,

Nu heb ik de achterkant van het meetpunt ( het kastje dat buiten hangt ) dichtgeplakt met Ducktape, er kan nu geen water meer bij komen,

De batterij houdt het nu een stuk langer uit,

Het ontwerp verdient geen schoonheidsprijs, het is een lapmiddel dat behoorlijk goed helpt tegen dit probleem,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Gesloten