LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bar en Bar slechte service Stella fietsen

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Roose

Bar en Bar slechte service Stella fietsen

Ongelezen bericht door Roose »

Middels deze weg wil ik mijn gal spuwen betreffende de niet nagekomen service van Stella fietsen.
Mijn vrouw en ik hebben een bezoek gebracht op 23 april 2020 bij een Stella fietsenwinkel in Haarlem.
Als eerste zijn wij een gesprek aangegaan met de verkoper en n.a.v. dit gesprek werden wij in de gelegenheid gesteld om een proefrit te maken op een elektrische fiets. Na deze geslaagde proefrit hebben wij onze keuze kunnen vaststellen en zijn wij geslaagd. Mijn keuze was gevallen op een Stella Vicenza Black MDS en dat was volgens de verkoper een zeer goede keus want vandaag ( 23 april ) was er een actie, de fiets ging van lieft € 3.100,00 naar € 1.995,00 aardige korting maar goed. Mijn vrouw wilde een identieke fiets maar dan in het goud.
Ons werd vermeld dat deze niet bestelbaar was in het goud, maar de verkoper belde voor de zekerheid toch even naar kantoor en kreeg te horen dat deze er wel was te bestellen in het goud. Zodoende bestelde wij dus 2x de Stella Vicenza in het zwart en goud. De fietsen zouden worden geleverd op dinsdag 5 mei en dat klopte, tot zover gaat het nog goed. De bezorger heeft keurig tekst en uitleg gegeven en opeens zagen wij dat de fietsen niet identiek waren, het was wel een gouden fiets maar dan van het merk Livorno Gold die overigens nog goedkoper was ook maar wij betaalde netjes het bedrag voor een Stella Vicenza Black. Opeens zagen wij meerdere mankementen zoals de km stand die al op 28 km stond, de cranks waren zilver i.p.v. zwart, het kabeltje van het achterlicht lag open en bloot, het Shimano display zat los want er zat maar 1 schroefje in waardoor deze geen contact kon maken met de ondersteuning. Wij kregen hiervan een enorme bijsmaak en hadden het gevoel dat wij te maken hadden met een showmodel. Om terug te komen op de cranks? hiervan hadden wij melding gemaakt in desbetreffende Stella winkel en de zwarte cranks zouden worden besteld, echter na 1 week hadden wij nog niets vernomen en hebben wij wederom de winkel bezocht en kregen daar te horen dat deze opnieuw moesten worden besteld. Op vrijdag 22 mei zouden wij een bevestiging krijgen over de cranks, u raad het al! wij hadden niets vernomen. Zodoende zijn wij op zaterdag 23 mei zelf maar weer naar de winkel gegaan om te kijken of de zwarte cranks toch waren geleverd, en wat denk je? ze waren binnen maar dan wel in het zilver. De verkoper stelde voor om zwarte cranks van een andere fiets in de winkel te halen en deze te bevestigen op de fiets van mijn vrouw. Afspraak was dat wij dan aanwezig zouden zijn op dinsdag 26 mei om 14,00 uur. Eenmaal aangekomen in de winkel rook het naar spuitbus, de zilveren cranks waren zwart gespoten en de monteur vertelde dat hij er 3 dagen mee bezig was om de juiste kleur te krijgen. Dat vond ik erg knap want de bewuste zaterdag was de monteur niet aanwezig en de zondag waren ze gesloten en dinsdag was de geur van vers spuitbus nog te ruiken.
Hiervan hebben wij melding gemaakt bij het hoofdkantoor en via het hoofdkantoor hebben wij te horen gekregen dat wederom de bestelde zwarte cranks geleverd zouden worden op 3 juni ( ondertussen 1 maand verder )
De Stella bus stond inderdaad voor de deur, maar niet vragen waarmee, hij had alleen de linker crank bij zich, overigens vermeldde de monteur dat er geen originele cranks op de fiets zaten. De opdat moment geleverde crank mochten wij bij ons houden dan hadden wij deze alvast. Nieuwe afspraak zou nu zijn de woensdag 10 juni, maar op dinsdag avond 9 juni werden wij gebeld door de monteur met de vraag welke crank wij nu hadden, ik vertelde hem dat wij in het bezit waren van een linker, dat meen je niet kreeg ik te horen want hij had wederom een linker crank gekregen om te bezorgen en monteren. De bezorger zou er persoonlijk voor zorgen dat er telefonisch contact zou worden opgenomen met ons maar tot op de dag van vandaag dinsdag 16 juni hebben wij nog steeds niets vernomen. ( ondertussen zijn we 6 weken verder ) 2 juli zijn wij wederom benaderd door het hoofdkantoor van Stella fietsen met de mededeling dat er zwarte cranks zijn. Een week later 9 juli wederom een telefoontje van het hoofdkantoor met de mededeling dat er helemaal geen zwarte cranks zijn. Afgesproken is dat wij de originele zilveren cranks terug zouden krijgen en dan niet meer de met de spuitbus zwart gespoten cranks. Waarvan inmiddels de verf al van los raakt. Afspraak stond voor donderdag 16 juli bevestigd.
Woensdag avond 15 juli krijgen wij een telefoontje van de bezorger met de mededeling dat hij geen cranks heeft meegekregen. Ik vertelde hem dat hij nog 1 dag de tijd had om naar het hoofdkantoor te gaan om ze alsnog te halen. Hierop gaf hij totaal geen gehoor en gaf ons de indruk dat hij daar helemaal geen zin in had.
Wat is dit in hemelsnaam voor een service van Stella fietsen. Als je een dure fiets komt kopen dan lopen in een sprint naar je toe maar als je om de service vraagt dan is er niemand thuis.
Dit schrijven zullen wij posten op diverse media op het internet

Roose

NeoDutchio

Re: Bar en Bar slechte service Stella fietsen

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een dure fiets? En ook nog een zogenaamde korting van meer dan €1.000? U denkt dat een verkoper zoveel marge heeft op een fiets dat deze kortingen kunnen?

Stella is leuk en goedkoop....totdat er iets is. En in uw geval bepaalde kleuren. Nagenoeg geen enkele fietsenmaker ruilt meer een Stella in, en dat is niet zonder reden.

Als ik u was zou ik heel snel de koop ontbinden en het geld terug halen. En van dat geld naar een echte fietsenmaker gaan om daar een echte fiets te kopen.

Moneyman

Ongelezen bericht door Moneyman »

Waarom accepteer je een fiets die totaal niet beantwoordt aan de gesloten overeenkomst...?

Komkommertijd

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als je eerst goed op schuurde en dan gaat spuiten blijft een spuitbus wel redelijk zitten, eventueel nog blanke 2K lak erover en prima
oplossing....

Verder is Gouden kleur en andere naam niet de afspraak.
Maar ik zie in de naam Black dus zwarte?

Waren betaald bij afleveren als ze niet de goede leveren.....
Het zijn redelijke fietsen en sterk afhankelijk wie hem afleverde.
Ik was nooit in Haarlem maar net wie daar in de werkplaats stond.
Van prutsers toe goede vakmensen.... ze zoeken nog een paar goede fietsenmakers!

Dat een Goud kleurige al 28 km had, vermoedelijk nog een Demo in die kleur en normaal is die iets leukere prijs.....
Stella & Amslod, ik heb ze beide en dat was flinke klus om alles na te lopen en te verbeteren....
Goede materialen en onderdelen maar vooral slordige montage.

Een fiets afleveren is al snel een uurtje werk en in minder tijd krijg je rommel.
Meerdere online verkopers leveren erg slordig af helaas.
Hun montage werkplaats wil ik geen fabriek noemen, even snel in elkaar zetten zonder goed nalopen!

Gesloten