Contact maken met TomTom medewerker

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Hanstela
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mei 2025 16:19

Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Hanstela »

Omdat ik in het buitenland op vakantie (Griekenland) was, hadden wij een auto gehuurd.
Voor mij heb ik Griekenland bij Tomtom een Android abonnement gekocht, deed na verwachting goed.
Thuis gekomen even mijn ING rekening nagekeken en zag dat er niet 1 maar 2 abonnementen waren afgeschreven.
Dus heb ik contact gezocht, men heeft geen telefoonnummer meer om een medewerker te spreken.
Dit moet je doen via een chatbot, dit geprobeerd, maar helaas, ga steeds naar het menu geld terug vragen moet je eerst opnieuw inloggen, vervolgens moet je de gehele procedure weer doorlopen, en het systeem zegt dan weer je moet eerst inloggen en u begrijpt het al weer opnieuw inloggen enz. enz. Mailen kan ook niet, geen mail adres bekend.
Het abonnement is voor 1 jaar kosten € 13,99 ( x 2 dus). Dit is dus een makkelijke manier om geld te verdienen. :evil: :(

peter17111962
Berichten: 717
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door peter17111962 »

Probeer dit eens:

https://help.tomtom.com/hc/en-gb/articl ... om-support

Links op het scherm staat meer uitleg.

Dirkie
Berichten: 3077
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Dirkie »

Gebruik al jaren Google Maps en Waze. Zijn beide gratis, aktueel en werken perfect.
En daarbij in Griekenland (en met name de eilanden) werkt eigenlijk geen enkele routeplanner goed zodra je van de wat grotere wegen af gaat. En daar zijn juist de leukste dingen te zien.

Teunbosseman
Berichten: 4429
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Dirkie schreef:
20 mei 2025 14:27
Waarom gebruikt iemand TomTom nog. Gebruik al jaren Google Maps en Waze. Zijn beide gratis, aktueel en werken perfect.
En daarbij in Griekenland (en met name de eilanden) werkt eigenlijk geen enkele routeplanner goed zodra je van de wat grotere wegen af gaat. En daar zijn juist de leukste dingen te zien.
Ik gebruik tt en waze naast elkaar. Google maps vind ik visueel matig.
Met alternatieve routes vind ik tt net wat sneller berichten dan waze welke veelal beter is met mobiele controles.

peter17111962
Berichten: 717
Lid geworden op: 16 dec 2019 10:34

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door peter17111962 »

'Waarom gebruikt iemand TomTom nog.??"

ik heb geen smartphone.

Dirkie
Berichten: 3077
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Dirkie »

peter17111962 schreef:
20 mei 2025 17:18
'Waarom gebruikt iemand TomTom nog.??"

ik heb geen smartphone.
Dat zou een reden kunnen zijn om van een verouderd product als TomTom gebruik te blijven maken. Maar houd er rekening mee dat de kaarten niet actueel zijn en altijd achter lopen op de werkelijkheid. Iets wat bij GoogleMaps en Waze (ook van Google trouwens) niet zo is.

Speedy123
Berichten: 2722
Lid geworden op: 21 dec 2014 03:07

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Speedy123 »

Dirkie schreef:
21 mei 2025 10:54
peter17111962 schreef:
20 mei 2025 17:18
'Waarom gebruikt iemand TomTom nog.??"

ik heb geen smartphone.
Dat zou een reden kunnen zijn om van een verouderd product als TomTom gebruik te blijven maken. Maar houd er rekening mee dat de kaarten niet actueel zijn en altijd achter lopen op de werkelijkheid. Iets wat bij GoogleMaps en Waze (ook van Google trouwens) niet zo is.
Want de wekelijks updates van Tomtom werken niet?
Beheer alle updates van je TomTom-systeem met MyDrive Connect op een Mac of pc
Download MyDrive Connect gratis en gebruik de applicatie om je inhoud en services te beheren, de nieuwste kaarten en software-updates te krijgen, en herinneringen te ontvangen om je services te vernieuwen. Wekelijkse updates houden je navigatiesysteem en kaarten up-to-date met veranderingen in het wegennetwerk. Sluit je systeem regelmatig aan zodat je altijd met de nieuwste navigatie-informatie rijdt.

Nijogeth
Berichten: 11420
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Die wekelijkse updates zijn niet real time. Ze gebruiken namelijk de data die door gemeenten en overheden worden verstrekt en die vergeten soms weleens wat door te geven of geven het pas na weken of maanden door.

Cro
Berichten: 2360
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Cro »

Maar dat is grotendeels voor al die partijen zo, vergeet ook niet dat een groot deel van TomTom's business niet enkel het verkopen van navigatie apparaatjes is, ik verwacht zelfs dat dit allang niet meer het primaire verdienmodel zal zijn, maar juist ook het verkopen van kaartdata en verkeersdata aan leveranciers van bijvoorbeeld Navigatie systemen en autofabrikanten. Volgens mij hebben ook redelijk wat van die 'maps' aanbieders die eigen kaarten maken dan ook cross licensing met elkaar of ze delen bijvoorbeeld via openstreetmaps zodat ze allemaal 'leentje buur' bij elkaar kunnen doen.

Ik denk dan ook niet dat je zo kan stellen dat TomTom's kaarten achterlopen, afhankelijk van de situatie zal de ene keer TomTom eerder up-to-date zijn, de andere keer Google Maps misschien, en de volgende keer weer Apple maps.

Dirkie
Berichten: 3077
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Dirkie »

Cro schreef:
21 mei 2025 11:54
Maar dat is grotendeels voor al die partijen zo, vergeet ook niet dat een groot deel van TomTom's business niet enkel het verkopen van navigatie apparaatjes is, ik verwacht zelfs dat dit allang niet meer het primaire verdienmodel zal zijn, maar juist ook het verkopen van kaartdata en verkeersdata aan leveranciers van bijvoorbeeld Navigatie systemen en autofabrikanten. Volgens mij hebben ook redelijk wat van die 'maps' aanbieders die eigen kaarten maken dan ook cross licensing met elkaar of ze delen bijvoorbeeld via openstreetmaps zodat ze allemaal 'leentje buur' bij elkaar kunnen doen.

Ik denk dan ook niet dat je zo kan stellen dat TomTom's kaarten achterlopen, afhankelijk van de situatie zal de ene keer TomTom eerder up-to-date zijn, de andere keer Google Maps misschien, en de volgende keer weer Apple maps.
Dat is waarschijnlijk ook zo. Alleen brengen de autofabrikanten maar 1 keer per jaar een update uit (als het mee zit) die op het moment van uitbrengen al langs vele schijven gegaan is waardoor die op het moment van uitbrengen al weer verouderd zijn. En je moet het systeem (laten) updaten. Mijn dealer adviseerde mij daarom om bij de aanschaf van mijn auto niet te gaan voor een duur ingebouwd navigatie systeem maar voor GoogleMaps, die via een draadloze verbinding met mijn telefoon op hetzelfde scherm getoond en bedienbaar is.
Scheelde heel wat geld en die zijn altijd up-to-date met wegafsluitingen, file informatie, camera's ed.
Maar dit alles heeft natuurlijk niets te maken met de vraag van TS en mag daarom van mij door de moderatie verwijderd worden natuurlijk

rwolters
Berichten: 2170
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door rwolters »

peter17111962 schreef:
20 mei 2025 17:18
'Waarom gebruikt iemand TomTom nog.??"

ik heb geen smartphone.
Niet relevant voor TS. Die heeft wel een smartphone.

Cro
Berichten: 2360
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Cro »

Dirkie schreef:
21 mei 2025 13:25

Dat is waarschijnlijk ook zo. Alleen brengen de autofabrikanten maar 1 keer per jaar een update uit (als het mee zit) die op het moment van uitbrengen al langs vele schijven gegaan is waardoor die op het moment van uitbrengen al weer verouderd zijn. En je moet het systeem (laten) updaten.
Dat is dan wel een heel erg verouderd systeem, een beetje auto fabrikant brengt tegenwoordig gewoon continu updates uit die via de online services van de auto ook op dagelijkse basis binnen gehaald worden. Mijn auto checkt bijvoorbeeld iedere keer bij het starten of er een navigatie update is en haalt deze dan direct binnen. Daarnaast hebben moderne auto's ook gewoon de live file informatie en andere verkeersinformatie en wie dan het eerst is / het meest accuraat is verschilt per gebeurtenis.

Ik gebruikt bijvoorbeeld dagelijks Andriod Auto met Google maps op het infotainment scherm en de ingebouwde navigatie van de auto op het digitale dashboard, en de ene keert is het Google die eerder op de hoogte is van een file of een ongeluk en de andere keer is het de ingebouwde navigate die de data eerder heeft. Al zit er sowieso weinig tussen, je kan er bijna de klok op gelijk zetten dat wanneer de een van beide een melding heeft, de ander binnen enkele seconden ook aangeeft dat er wat aan de hand is.

Moneyman
Berichten: 33094
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan heb je het over auto’s met connected services. Dat is verhoudingsgewijs nog maar een klein deel van het autopark in Nederland.

Maar goed, dit heeft natuurlijk weinig meer met het topic te maken :wink:

Cro
Berichten: 2360
Lid geworden op: 21 sep 2017 23:58

Re: Contact maken met TomTom medewerker

Ongelezen bericht door Cro »

Moneyman schreef:
22 mei 2025 07:23
Dan heb je het over auto’s met connected services. Dat is verhoudingsgewijs nog maar een klein deel van het autopark in Nederland.

Maar goed, dit heeft natuurlijk weinig meer met het topic te maken :wink:
Uiteraard, maar je kan niet, zoals Dirkie deed, claimen dat TomTom's kaarten niet up-to-date zijn v.s. Google of andere aanbieders als je ze niet langs dezelfde meetlat houd, en dat zijn heden ten dage gewoon gewoon systemen die constant online zijn en constant bijgewerkt worden, of dat nu de auto is met ingebouwde navigate, een TomTom apparaat dat constant wordt ge-update of een App op een telefoon van bijvoorbeeld TomTom of Google.

Dat er ook auto fabrikanten zijn die voor oudere modellen auto's maar 1 update per jaar brengen klopt ook, maar dat zegt niets over de kwaliteit van het beschikbare kaartmateriaal van de diverse aanbieders van kaartmateriaal, enkel dat die autofabrikant er voor kiest om niet meer updates uit te brengen.

Plaats reactie