| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ixus 40 bij de V&D
-
Mefke
Ixus 40 bij de V&D
Ik heb twee weken geleden een ixus 40 gekocht bij de V&D voor 329 euro. Nu blijkt dat er een fout gemaakt is bij de V&D en dat de camera nooit voor die prijs verkocht had mogen worden (hij is eigenlijk zo'n 150 euro duurder). In ons geval is de camera aangeslagen bij de kassa als een ixus 30. We moeten nu hopen dat de bon en de streepjescode op de doos overeenkomen, zodat we kunnen aantonen dat ze zelf een fout gemaakt hebben. Zo niet, dan hebben we een probleem met de garantie. Ik weet dat er ongeveer 15 cameras verkocht moeten zijn voor die prijs, dus ik vraag me af wie die andere 14 camera's heeft en wat er op hun bonnetje staat.
-
martijn1
Re: Ixus 40 bij de V&D
De fout die is gemaakt bij de V&D is ontstaan doordat in het systeem van V&D het verkeerde product is gekoppeld aan de streepjescode die op uw doos staat. Deze streepjescode moet namelijk eenmalig handmatig aan een product en een prijs worden gekoppeld. Ik zou de volgende zaken nakijken:
-vermeld uw kassabon de streepjescode van de ixus40 (doos)
-vermeld uw kassabon ixus 40 of ixus 30
-is het serienummer vermeld op uw kassabon
Als deze drie zaken foutief of niet op de bon staan zou ik wel een het omschrijven van de bon verlangen van V&D. U heeft dan namelijk geen garantie op het product.
-vermeld uw kassabon de streepjescode van de ixus40 (doos)
-vermeld uw kassabon ixus 40 of ixus 30
-is het serienummer vermeld op uw kassabon
Als deze drie zaken foutief of niet op de bon staan zou ik wel een het omschrijven van de bon verlangen van V&D. U heeft dan namelijk geen garantie op het product.
-
Gast
Re: Ixus 40 bij de V&D
mwah...
De koopovereenkomst is gesloten na aanbod en aanvaarding...de prijs is de overeengekomen prijs en het product is de IXUS 40.
Dat VD een fout maakt is jammer, maar in de garantiebepalingen staat niet dat de garantie komt te vervallen als een andere prijs overeengekomen wordt dan wel een verkeerd typenummer op de bon wordt vermeld.
V&D kan zich beroepen op dwaling en de koopovereenkomst vernietigen, maar dat is op dit soort bedragen niet interessant.
Verder is het als het goed is een garantiekaart bijgesloten van Canon. Als er wat met die camera gebeurt kun je er nog alle kanten mee op, ook al is ie niet afgestempeld. Zoek een aardige fotober, laat hem afstempelen en koop wat leuks als tegenprestatie.
Eén troost: je zult waarschijnlijk nooit een beroep hoeven te doen op de garantie. Ik heb nog nooit een Canon gezien die uit zichzelf stuk ging en ik heb er toch al een stuk of 8 gehad.
De koopovereenkomst is gesloten na aanbod en aanvaarding...de prijs is de overeengekomen prijs en het product is de IXUS 40.
Dat VD een fout maakt is jammer, maar in de garantiebepalingen staat niet dat de garantie komt te vervallen als een andere prijs overeengekomen wordt dan wel een verkeerd typenummer op de bon wordt vermeld.
V&D kan zich beroepen op dwaling en de koopovereenkomst vernietigen, maar dat is op dit soort bedragen niet interessant.
Verder is het als het goed is een garantiekaart bijgesloten van Canon. Als er wat met die camera gebeurt kun je er nog alle kanten mee op, ook al is ie niet afgestempeld. Zoek een aardige fotober, laat hem afstempelen en koop wat leuks als tegenprestatie.
Eén troost: je zult waarschijnlijk nooit een beroep hoeven te doen op de garantie. Ik heb nog nooit een Canon gezien die uit zichzelf stuk ging en ik heb er toch al een stuk of 8 gehad.