LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Notenmix met 70% pinda's
-
Notenmix met 70% pinda's
Bij de Tuinen heb ik notenmix gekocht, die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
Mag dit product dan nog wel notenmix worden genoemd? Ik voel me in ieder geval misleid.
Mag dit product dan nog wel notenmix worden genoemd? Ik voel me in ieder geval misleid.
Re: Notenmix met 70% pinda's
Ik denk het wel.
-
Dan had je voor de koop op de verpakking, de samenstelling moeten lezen en het pak niet moeten kopen.c.kamphues schreef:Bij de Tuinen heb ik notenmix gekocht, die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
Misleiding? Is toch een mix.
Strikt genomen is de walnoot een steenvrucht.....en dus ook geen noot
-
De notenbar op de markt haalt ook een heel groot deel van z'n omzet uit pinda's. In de volksmond worden pinda's immers vrijwel altijd noten genoemd. Pindanootjes e.d.
Kon je dat pas zien toen je het thuis openmaakte.. die samenstelling ?die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
Ik voel me in ieder geval misleid.
Wanneer ik google op afbeeldingen van "notenmix" dan zie ik nergens zoveel pinda's zoals u heeft aangetroffen. Ik kan mij dus voorstellen dat u teleurgesteld bent over de karige samenstelling.c.kamphues schreef:Bij de Tuinen heb ik notenmix gekocht, die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
Of dit gereguleerd is weet ik niet, zal vast wel, aangezien alles gereguleerd is.
Ach, wat maakt het eigenlijk uit: een handje vol nootjes per dag = hartstikke gezond. Pinda's ook.
Dus niet erg genoten?
olaf79 schreef:Dus niet erg genoten?
Een appel is ook gezond, dus een pond appels of notenmix maakt eigenlijk niets uit...tenormin schreef:Ach, wat maakt het eigenlijk uit: een handje vol nootjes per dag = hartstikke gezond. Pinda's ook.
Volgens dit: http://www.gezondheidsplein.nl/specials ... /item56242crazyme schreef:Een appel is ook gezond, dus een pond appels of notenmix maakt eigenlijk niets uit...tenormin schreef:Ach, wat maakt het eigenlijk uit: een handje vol nootjes per dag = hartstikke gezond. Pinda's ook.
eet ik gezond, en dat terwijl ik sommige vragen niet met NEE kon beantwoorden. En "the apple a day keeps the doctor away" schijnt ook niet meer zo in zwang te zijn.
Als het die van Holland & Barrett zijn uit de reclame, dat zakje heeft een venster, dus de aanwezigheid van een meerderheid aan pinda's had je al kunnen zien zonder het etiket te lezen voor de exacte percentages.c.kamphues schreef:Bij de Tuinen heb ik notenmix gekocht, die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
En de pinda is in de volksmond gewoon een noot, vraag het en willekeurige voorbijganger, en die zal het je ook zo zeggen. Alleen biologen of ter zake kundige levensmiddelentechnologen zullen het misschien een peulvrucht noemen onderling, maar dit is gewoon wat de gemiddelde consument er van vindt.
Maar goed, als het je hoog zit is er de nVWA, die gaat over of een etiket wel matcht met de inhoud, dus dan kan je het daar melden.
Het gaat om een combinatie. In noten zitten veel goede vetten.crazyme schreef:Een appel is ook gezond, dus een pond appels of notenmix maakt eigenlijk niets uit...tenormin schreef:Ach, wat maakt het eigenlijk uit: een handje vol nootjes per dag = hartstikke gezond. Pinda's ook.
Ja, en, dat schrijf ik toch ook? Met dat verschil dat een appel, tenzij 'bijna in de wasmachine gewassen' niet meer die gezondheidsuitstraling blijkt te hebben als de destijds geldende reclame kreet.olaf79 schreef:Het gaat om een combinatie. In noten zitten veel goede vetten.crazyme schreef: Een appel is ook gezond, dus een pond appels of notenmix maakt eigenlijk niets uit...
-
En als het niet gereguleerd is eisen we extra regelgeving om vervolgens te klagen dat er zoveel regels zijn in dit land....crazyme schreef:Wanneer ik google op afbeeldingen van "notenmix" dan zie ik nergens zoveel pinda's zoals u heeft aangetroffen. Ik kan mij dus voorstellen dat u teleurgesteld bent over de karige samenstelling.c.kamphues schreef:Bij de Tuinen heb ik notenmix gekocht, die voor 70% uit pinda's (peulvruchten) bestaat, 15% walnoot en 15% amandel.
Of dit gereguleerd is weet ik niet, zal vast wel, aangezien alles gereguleerd is.
klopt. Maar het is niet zo dat appels (fruit) noten kunnen vervangen of anders om. Gezond is het pas als je van alle voedingsstoffen die je nodig hebt voldoende binnen krijgt en de stoffen die slecht zijn beperkt.tenormin schreef:Ja, en, dat schrijf ik toch ook? Met dat verschil dat een appel, tenzij 'bijna in de wasmachine gewassen' niet meer die gezondheidsuitstraling blijkt te hebben als de destijds geldende reclame kreet.olaf79 schreef:Het gaat om een combinatie. In noten zitten veel goede vetten.crazyme schreef: Een appel is ook gezond, dus een pond appels of notenmix maakt eigenlijk niets uit...
Bij de Aldi krijg je een rauwe notenmix,
Deze is goedkoper en gezonder.
Zelf ken ik het. Je hebt weinig tijd, kijkt op een verpakking en neemt het mee.
Blijken de ingrediënten toch anders te zijn dan je dacht.
Als het zakje nog dicht is kun je het misschien ruilen.
En pinda's zijn geen noten en omgekeerd, want voor noten ben ik extreem allergisch en voor pinda's totaal niet en wat appels er mee te maken hebben begrijp ik ook niet.
De ts verwacht serieuze reacties en heeft hier niets aan.
Daar zijn andere forums voor.
Deze is goedkoper en gezonder.
Zelf ken ik het. Je hebt weinig tijd, kijkt op een verpakking en neemt het mee.
Blijken de ingrediënten toch anders te zijn dan je dacht.
Als het zakje nog dicht is kun je het misschien ruilen.
En pinda's zijn geen noten en omgekeerd, want voor noten ben ik extreem allergisch en voor pinda's totaal niet en wat appels er mee te maken hebben begrijp ik ook niet.
De ts verwacht serieuze reacties en heeft hier niets aan.
Daar zijn andere forums voor.
-
Ik heb er bij De Tuinen iets over gezegd en ik kreeg zonder verder commentaar 35% korting uitbetaald. Blijkbaar heb ik toch een punt.
Ben benieuwd wat de nVWA ervan vindt.
-
Dat is goed nieuws!c.kamphues schreef:Ik heb er bij De Tuinen iets over gezegd en ik kreeg zonder verder commentaar 35% korting uitbetaald. Blijkbaar heb ik toch een punt.
Ga morgens eens bij onze de tuinen langs met dit bericht, kijken of ik ook kan scoren.