LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hema: niet tevreden, geld terug?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Ex Hemaklant

Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Ex Hemaklant »

De Hema in mijn woonplaats Kampen heeft bij de kassa de geweldige tekst dat ze zelf hun producten ontwikkelen, en ook: "niet tevreden, geld terug". Maar mooi niet dat ze dat zullen waarmaken.

Want:
- je krijgt standaard je geld terug als je binnen zoveel weken wilt ruilen.
- je krijgt natuurlijk je geld terug als een product een manco is.

Dus, niet tevreden, geld terug zou moeten slaan op een 3e categorie:
- Ben je niet tevreden over een product dat je hebt gebruikt, en dus al uit de verpakking hebt gehaald, zou Hema je dan tegemoet komen? Mooi niet dus. "Nee meneer, dit is uit de verpakking en kan ik niet meer verkopen, ik heb er niks aan, dus ik neem het ook niet terug". Op mijn opmerking dat het credo boven de kassa prijkt, krijg ik weer hetzlefde antwoord.

Hoe kan ik nu weten of ik ergens tevreden mee ben (in het gebruik) zonder het uit de verpakking te halen?

Nu is Niet Tevreden wel een erg ruim begrip, maar plaats die tekst dan niet zo pontificaal boven de kassa, dat wekt verwachtingen.

Hema: Belofte Maakt Schuld. Slecht, slecht, slecht.

Gast

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Gast »

ik had ruim een maand terug kaarsen bij de hema in Beverwijk gekocht en die op mijn tafelgezet en 2 weken terug had ik ze aangezet en binnen een uur waren de meeste kaarsen helemaal uitgelopen over mijn tafel heen( ik had ze niet te dicht bij elkaar gezet) en ik ben dus terug naar de hema gegaan, ik had geen bon meer, en had mij verhaal gedaan. ze hadden nog geen klachten gehad maar hebben toch mij kaarsen vergoed zonder gezeur van u hebt geen bon en het is al uit de verpakking. Dus zo kan het ook bij de Hema.

wolkje

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door wolkje »

Niet zo gek toch dat als een product al uit de verpakking is en zonder verpakking wordt teruggebracht dat het niet geruild kan worden.

Mensen vergeten vaak dat ruilen een gunst is. Een winkel is dat namelijk nooit verplicht dus als je al de mogelijkheid krijgt om te ruilen dan is dat een gunst van de winkelier. Als jij een werkend product uit de verpakking en zonder verpakking komt terugbrengen dan kan de Hema daar niets meer mee. Niet zo gek dus dat ze dat niet terugnemen.
En je noemt jezelf exhemaklant. Zonde, want het blijft een erg leuke winkel. En nee, ik werk er niet en heb er ook nooit gewerkt maar ik ben gewoon een hema-fan :) .

Gast

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Gast »

Hema, De Bijenkorf, V&D; geweldig dat deze zaken nooit moeilijk doen als je (binnen redelijke termijn) je aankoop wilt terugbrengen en ze het aankoopbedrag zonder problemen teruggeven.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door karr-2 »

Je koopt het, je gebruikt het en dan breng je het terug. Vind je het gek dat ze het niet meer aannemen, zal lekker wezen. Het is een winkel, geen videotheek waar je iets na gebruik terug kunt brengen.

Gast

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Gast »

Om een pakje kaarsen ga je toch niet mekkeren!,

Dat spul kost misschien een paar euro, dood ga je er niet aan!,

Vreemd dat die kaarsen niet normaal opbranden,

Leg ze eens een nacht in zout water!, grote kans dat je geen problemen meer hebt, met die kaarsen!.

Gast

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Gast »

winkels zijn dan wel niet verplicht om je producten te ruilen oid maar maatschappijen zijn wel verplicht deugdelijke producten af te leveren die voldoen aan redelijke eisen t.a.v. dat specifieke product. en hoe kun je dit nou testen als het product niet uit de verpakkig is?? ik heb ook wel eens producten na het openen van de verpakking teruggebracht, ook bij de HEMA en heb hier eerlijk gezegd nooit problemen meegehad. zelfs niet bij miskopen door eigen stommiteit... (had over het hoofd gezien dat de stekkerdoos die ik kocht van die pinnetjes erin had en daar kunnen mn stekkers niet in; verpakking stuk en toch mn geld terug gehad; das wel service hoor...)
ik weet dus niet of het bij jou om n pakje kaas ging ofzo ex-hemaklant? want je hebt niet verteld waar het om ging en hoe het product er aan toe was toen je het terug bracht of wat je er mee gedaan hebt?? ben eigenlijk wel benieuwd...

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

het terugnemen van een gekocht iets of het terug geven van je geld is bij mijn weten altijd een gunst en nooit een verplichting. Ze kunnen ook zeggen dat je maar beter had op moeten letten of zo.

Gast

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door Gast »

Bah, een ontevreden, arrogante consument. arme hema

HEPA

Re: Hema: niet tevreden, geld terug?

Ongelezen bericht door HEPA »

Nee meneer, dit is uit de verpakking en kan ik niet meer verkopen, ik heb er niks aan, dus ik neem het ook niet terug
Als de bedoeling van de topic is om bijval te krijgen, zal er ook verteld moeten worden om welk product het gaat.

Of is dat een vreemde opmerking ???????


Gesloten