LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] prijsverhoging abonnement

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Maarten.VA

prijsverhoging abonnement

Ongelezen bericht door Maarten.VA »

Ik heb een prijsverhoging gekregen voor een adsl abonnement zonder dat ik daar van te voren op de hoogte van ben gesteld. In de algemene voorwaarden staat het volgende:

\
7.1 Op overeenkomsten, dienst(en) en overige betrekkingen tussen Quality Systems en de abonnee zijn de door BEDRIJF op de website of via andere communicatie bekend gemaakte vergoedingen en prijzen van toepassing, tenzij partijen anders zijn overeengekomen.

7.2 BEDRIJF is gerechtigd de prijzen van de dienst(en) jaarlijks aan te passen overeenkomstig de Consumenten Prijs Index (CPI) van het CBS.

7.3 BEDRIJF is daarnaast gerechtigd de prijzen eenzijdig te verhogen. BEDRIJF stelt de abonnee hiervan, zo mogelijk 60 dagen voor het intreden van de prijswijzigingen, op de hoogte via de website (http://www.bedrijfsnaam.com/tarieven). De abonnee heeft bij genoemde prijsverhoging 60 dagen vanaf de dag van bekendmaking van de prijsverhoging de tijd om de overeenkomst schriftelijk op te zeggen. Na de periode van 60 dagen wordt de abonnee geacht de prijsverhoging te hebben geaccepteerd.

7.4 Alle door BEDRIJF gehanteerde prijzen zijn uitgedrukt in euro's. Bovendien wordt er altijd vermeld of het

genoemde bedrag excl. of incl. BTW is.

En dan gaat het mij vooral over artikel 7.3 . Mag het dat ik op de hoogte gehouden wordt via de website? Of moet ik via brieft of email van op de hoogte gebracht worden?
Groeten,

Maarten

Gast

Re: prijsverhoging abonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Ik weet het niet zeker, maar ik vermoed het van wel. Het staat toch in de voorwaarden?

Je zegt namelijk dat je niet van tevoren van de prijsverhoging op de hoogte bent gesteld, maar dat hebben ze waarschijnlijk wel via de website gedaan. Het jammere alleen is dat de meeste mensen die voorwaarden niet of niet goed lezen en dit soort dingen ook niet weten.

Maar je hebt zelf met de voorwaarden ingestemd, dus ik vermoed dat het zo mag. Ben benieuwd of er anderen zijn met een tegengestelde mening...

Gast

Re: prijsverhoging abonnement

Ongelezen bericht door Gast »

Een tegengestelde mening is niet nodig.
In zowel punt 7.2 alsmede 7.3 wordt door Quality Systems aangegeven dat verhogingen van abonnementen mogelijk zijn.
Het enige verweer dat je binnen 60 dagen in kunt brengen is dat he niet gewaarschuwd bent.
Maar daar weet je nu het antwoord al op. Zij zullen ongetwijfeld zeggen dat je maar regelmatig op hun site moet kijken.

Gesloten