PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
-
- Berichten: 3416
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Onlangs ook wat spullen besteld. Gisteren kwam de posbode, was op de afgesproken tijd thuis. Nu ontbreekt er een item, wat door de leverancier als "afgeleverd" op mijn persoonlijke pagina is gezet, terwijl een ander (duurder) artikel, wat wel door mij ontvangen is is nog steeds de code "verzonden" heeft.
Even afwachten, ben benieuwd. Het is nu eenmaal druk en chaotisch eind van het jaar.
Even afwachten, ben benieuwd. Het is nu eenmaal druk en chaotisch eind van het jaar.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Post.nl is een beroerde organisatie waar je, als het ook maar even mogelijk is, beter geen zaken mee kunt doen. Zowel als ontvanger maar ook als verzender laat deze organisatie je gewoon in de kou staan en heb je vrijwel geen rechten. Van eigen gemaakte fouten weigert Post.nl iets te leren.
Nu veertien dagen terug een aangetekende brief verstuurd van Rotterdam naar Krimpen aan den IJssel. Normale bezorgtijd voor brieven: Twee dagen. Een week later bleek, volgens de Track & Trace, dit aangetekende stuk nog steeds niet bezorgd te zijn. Het zou op het sorteercentrum liggen. Hierover met de Klantenservice (?) van Post.nl contact opgenomen. “Och ja mijnheer, het is zo druk hé. Uw (aangetekende) poststuk kan daardoor vertraging oplopen. Wacht maar tot aanstaande maandag, dan zal het wel bezorgd zijn”. Verder alleen standaardantwoorden waar je als verzender niets mee kunt.
Afgelopen dinsdag was het (aangetekende) poststuk nog steeds niet bezorgd. Het zou zich volgens de Track & Trace nog steeds in het sorteercentrum bevinden. Opnieuw contact opgenomen met de Klantenservice (?) van Post.nl, die je pas na twintig minuten wachten aan de telefoon krijgt. Opnieuw dezelfde standaardantwoorden waar je als verzender niets mee kunt. Pas na flink doorvragen het voor elkaar gekregen dat er “een onderzoek” naar het zoekgeraakte aangetekende stuk ingesteld zal worden. Daar moet je dus maar vertrouwen in hebben. Post.nl laat aan ons als klant niets weten wat de afloop van dat onderzoek is. Weer bellen met die Klantenservice? Nou nee, laat maar. Daar heb je werkelijk niets aan.
Na dit telefoongesprek afgelopen dinsdag het aangetekende stuk opnieuw verstuurd. Gisteren, woensdag, bleek dit tweede verzonden stuk wel bezorgd te zijn. Het ligt dus niet aan het sorteercentrum, iemand bij Post.nl heeft het eerste aangetekende poststuk gewoon kwijt gemaakt. Waarschijnlijk is het ergens in een eeuwig archief verdwenen. En niemand bij Post.nl voelt zich verantwoordelijk voor het zoek maken van een aangetekend poststuk, waar je nota bene € 10,00 portokosten voor betaald.
Blijft er slechts één mogelijkheid over. Een gang naar de Geschillencommissie Post. Echter, doe je al die moeite voor € 10,00 nadeel? Uit principe zou je het gewoon moeten doen, want die beroerde organisatie die Post.nl heet komt hier anders gewoon mee weg.
Nu veertien dagen terug een aangetekende brief verstuurd van Rotterdam naar Krimpen aan den IJssel. Normale bezorgtijd voor brieven: Twee dagen. Een week later bleek, volgens de Track & Trace, dit aangetekende stuk nog steeds niet bezorgd te zijn. Het zou op het sorteercentrum liggen. Hierover met de Klantenservice (?) van Post.nl contact opgenomen. “Och ja mijnheer, het is zo druk hé. Uw (aangetekende) poststuk kan daardoor vertraging oplopen. Wacht maar tot aanstaande maandag, dan zal het wel bezorgd zijn”. Verder alleen standaardantwoorden waar je als verzender niets mee kunt.
Afgelopen dinsdag was het (aangetekende) poststuk nog steeds niet bezorgd. Het zou zich volgens de Track & Trace nog steeds in het sorteercentrum bevinden. Opnieuw contact opgenomen met de Klantenservice (?) van Post.nl, die je pas na twintig minuten wachten aan de telefoon krijgt. Opnieuw dezelfde standaardantwoorden waar je als verzender niets mee kunt. Pas na flink doorvragen het voor elkaar gekregen dat er “een onderzoek” naar het zoekgeraakte aangetekende stuk ingesteld zal worden. Daar moet je dus maar vertrouwen in hebben. Post.nl laat aan ons als klant niets weten wat de afloop van dat onderzoek is. Weer bellen met die Klantenservice? Nou nee, laat maar. Daar heb je werkelijk niets aan.
Na dit telefoongesprek afgelopen dinsdag het aangetekende stuk opnieuw verstuurd. Gisteren, woensdag, bleek dit tweede verzonden stuk wel bezorgd te zijn. Het ligt dus niet aan het sorteercentrum, iemand bij Post.nl heeft het eerste aangetekende poststuk gewoon kwijt gemaakt. Waarschijnlijk is het ergens in een eeuwig archief verdwenen. En niemand bij Post.nl voelt zich verantwoordelijk voor het zoek maken van een aangetekend poststuk, waar je nota bene € 10,00 portokosten voor betaald.
Blijft er slechts één mogelijkheid over. Een gang naar de Geschillencommissie Post. Echter, doe je al die moeite voor € 10,00 nadeel? Uit principe zou je het gewoon moeten doen, want die beroerde organisatie die Post.nl heet komt hier anders gewoon mee weg.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Probleem is wel dat je dan zo ongeveer zélf moet gaan bezorgen of ophalen, want voor de andere concurrenten geldt helaas hetzelfde.BreejKC schreef: ↑30 nov 2023 13:33Post.nl is een beroerde organisatie waar je, als het ook maar even mogelijk is, beter geen zaken mee kunt doen. Zowel als ontvanger maar ook als verzender laat deze organisatie je gewoon in de kou staan en heb je vrijwel geen rechten. Van eigen gemaakte fouten weigert Post.nl iets te leren.
Nevyn
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Dát is inderdaad hét probleem bij Post.nl. Het is een monopolistische organisatie met het alleenrecht in ons land om briefpost te verzorgen. Daardoor kunnen ze alles verkeerd doen wat verkeerd kan gaan, zonder dat het enig gevolg voor dit flutbedrijf heeft.
De enige concurrent die Post.nl had is enkele jaren terug door deze monopolist opgekocht waardoor hun monopolie in stand kon blijven. En de toezichthouders, vaak tandeloze tijgers, in dit land lieten het nog gebeuren ook.
Hoewel ik er niet voor ben alles maar te vermarkten in ons land, zou het goed zijn dat er voor het briefpostbedrijf van Post.nl eens een stevige concurrent opstond, die niet valt voor het grote geld dat Post.nl biedt.
Maar ook de Geschillencommissies en toezichthouders, in de praktijk vaak verlengstukjes van die grote bedrijven, zouden wel eens wat steviger op kunnen treden tegen dit soort monopolisten en dat opgelegde serieze sancties ook serieuze gevolgen voor hen hebben.
De enige concurrent die Post.nl had is enkele jaren terug door deze monopolist opgekocht waardoor hun monopolie in stand kon blijven. En de toezichthouders, vaak tandeloze tijgers, in dit land lieten het nog gebeuren ook.
Hoewel ik er niet voor ben alles maar te vermarkten in ons land, zou het goed zijn dat er voor het briefpostbedrijf van Post.nl eens een stevige concurrent opstond, die niet valt voor het grote geld dat Post.nl biedt.
Maar ook de Geschillencommissies en toezichthouders, in de praktijk vaak verlengstukjes van die grote bedrijven, zouden wel eens wat steviger op kunnen treden tegen dit soort monopolisten en dat opgelegde serieze sancties ook serieuze gevolgen voor hen hebben.
E.B.S.
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Mosterd na de maaltijd, maar dit had gewoon een overheidsbedrijf PTT moeten blijven.
E.B.S.
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
En anders bel je ze toch op!
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 287
- Lid geworden op: 09 mei 2023 14:01
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Een tientje betalen om postNL een aangetekend poststuk van Rotterdam naar Krimpen aan de IJssel te brengen? Daarna nog een keer een? Dat zou ik met de auto zelf gebracht hebben, is een stuk goedkoper.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Als je aangetekend verstuurd naar een Postbus of antwoordnummer blijft het ook weken liggen op het laatste PostNL distributie punt.
Ik heb gelijktijdig aangetekend en normaal verstuurde documenten naar het CBR. De normaal verstuurde documenten waren een dag later aangekomen.
De aangetekende stukken waren 3 weken onderweg met T&T.
Ik heb gelijktijdig aangetekend en normaal verstuurde documenten naar het CBR. De normaal verstuurde documenten waren een dag later aangekomen.
De aangetekende stukken waren 3 weken onderweg met T&T.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Het tweede aangetekende poststuk dat ik stuurde is de volgende dag aangeboden bij geadresseerde. Weliswaar op een huisadres, niet een postbus of antwoordnummer. Maar als het daar niet wordt opgehaald dan is dat Post.nl niet niet verwijten, wel de geadresseerde.Thijs124 schreef: ↑01 dec 2023 10:13Als je aangetekend verstuurd naar een Postbus of antwoordnummer blijft het ook weken liggen op het laatste PostNL distributie punt.
Ik heb gelijktijdig aangetekend en normaal verstuurde documenten naar het CBR. De normaal verstuurde documenten waren een dag later aangekomen.
De aangetekende stukken waren 3 weken onderweg met T&T.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Is waar. Echter, een aangetekend poststuk verstuur je als zodanig omdat het enige importantie bevat. Achteraf valt daarmee aan te tonen dat het poststuk is verstuurd, is aangeboden bij geadresseerde en mogelijk ook in ontvangst is genomen. Bij zelf bezorgen is dit bewijs in mogelijk een latere juridische procedure veel moeilijker aan te leveren.WeerIemandanders schreef: ↑01 dec 2023 04:47Een tientje betalen om postNL een aangetekend poststuk van Rotterdam naar Krimpen aan de IJssel te brengen? Daarna nog een keer een? Dat zou ik met de auto zelf gebracht hebben, is een stuk goedkoper.
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Gewoon bewijs van afleveren vergaren: leg vast dat je er met de brief was of laat een verklaring ondertekenen. Mogelijke verweren op een aangetekende brief zijn o.a. dat de postbode zelf heeft getekend en dat er een lege envelop is aangekomen.
WeerIemandanders
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Precies. Of stuur de gerechtsdeurwaarder langs als het écht belangrijk is.
WeerIemandanders
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
Dus iemand moet vooral niet zelf langsgaan, ondanks dat hiermee beter stelling kan worden ingenomen en beter bewijs kan worden verkregen, maar moet meer geld uitgeven aan een aangetekende brief, en moet daarna alsnog de deurwaarder het laten overdoen met de bezorging van een exploot voor c.a. honderd euro? Waanzin.
WeerIemandanders
vindt dit leuk
Re: PostNL geeft aan dat pakketjes al bezorgd zijn, terwijl dit niet het geval is
De huis-, tuin- en keukenjuristen op dit forum zullen het ongetwijfeld beter weten, met hun grenzeloze negativiteit af en toe, als het gegeven advies van onze rechtsbijstandverzekering. Waarschijnlijk hebben die echte juristen in dienst, die voor mij als gewaarde klant gewoon hun best doen.alfatrion schreef: ↑01 dec 2023 19:16Dus iemand moet vooral niet zelf langsgaan, ondanks dat hiermee beter stelling kan worden ingenomen en beter bewijs kan worden verkregen, maar moet meer geld uitgeven aan een aangetekende brief, en moet daarna alsnog de deurwaarder het laten overdoen met de bezorging van een exploot voor c.a. honderd euro? Waanzin.
NeoDutchio
vindt dit leuk