LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Tegoedbon bij kapotte schoenen?

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Maarten[tm]

Tegoedbon bij kapotte schoenen?

Ongelezen bericht door Maarten[tm] »

Ik heb twee weken geleden een paar schoenen gekocht. Na twee keer dragen heeft een naad losgelaten. Ik heb de schoenen weer teruggebracht naar de winkel, de eigenaar zou de schoenen ter reparatie bij de leverancier aanbieden. Hij had geen zelfde paar meer staan.

Een week later krijg ik bericht dat de schoenen niet gemaakt kunnen worden. De eigenaar van de winkel had geen zelfde paar schoenen meer in mijn maat en volgens hem waren ze bij de leverancier uitverkocht. Ik moest maar naar de winkel komen 'dan losten we het samen wel op'.

Omdat ik toch graag deze schoenen had, heb ik verschillende winkels in de regio gebeld. Uiteindelijk heb ik een winkel gevonden die ze nog wel had en ze daar gekocht.

Vandaag ben ik naar de 1e winkel geweest en kreeg tot mijn verbazing te horen dat de eigenaar alsnog een paar had 'gevonden'. Deze kon hij me aanbieden. Ik heb hem verteld dat ik de schoenen al ergens anders had gekocht en mijn geld terug wilde omdat hij in eerste instantie tegen mij had gezegd dat de schoenen (1) niet gerepareerd kunnen worden en (2) niet meer leverbaar zijn. De winkelier weigert en schrijft een tegoedbon uit, einde discussie. Boos loopt hij weg.

Daar sta je dan... en nu? Ik ben natuurlijk niet van plan om in die winkel nog iets te kopen en wil mijn geld terug. Wat kan ik doen? Staat de winkelier in zijn recht met een tegoedbon (ondanks 1 en 2 dat hij me telefonisch heeft medegedeeld?)

peter v.

Re: Tegoedbon bij kapotte schoenen?

Ongelezen bericht door peter v. »

Eerst regelen dan dan handelen zou ik zeggen
Die 1e winkelier heeft extra zijn best gedaan om je alsnog van dienst te zijn maar jij geeft hem zo geen kans
Zou zeggen eigen schult dikke bult

Lies

Ongelezen bericht door Lies »

Nou nou.... de reactie vind ik nogal bot overkomen. Hoezo eigen schuld, dikke bult. Overigens heb ik hetzelfde meegemaakt. Schoenwinkel wilde ook een bon geven terwijl geen schoen uit de collectie voor mijn voeten geschikt bleek. Ik zou geen geld terug krijgen alleen een bon. Uitgelopen op een felle discussie maar ik weigerde weg te gaan ('Ik ga niet weg'). Na vijf minuten toch geld gekregen. De aanhouder wint... in dit geval dan.

Groetjes... Liset

Peter V.

Ongelezen bericht door Peter V. »

Wat ik bedoel te zeggen is eerst je zaakjes regelen en dan ergens anders gaat kopen

de winkelier heeft zijn best gedaan om een ander paar te regelen en kom jij maar ..............

In dit geval vind ik echt dat de winkelier gelijk heeft

EchteMeisje

Ongelezen bericht door EchteMeisje »

Wettelijk gezien heeft de winkelier gelijk en zou hij je nu alleen de schoenen terug hoeven te geven die hij nog in zijn magazijn vond.

Hij heeft inderdaad zijn best gedaan voor je en dat jij eerder al ergens een ander paar hebt gekocht, dat is een typisch geval van jammer.

Je hebt te snel actie ondernomen, zeker omdat hij nog aangaf: kom terug naar de winkel en dan lossen we het op.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Typisch Meisje altijd alert en als er commentaar komt op haar topic geeft ze niet thuis. Jammer wel. Geef eens antwoord op de topic van verzekeringen .

cheQ

Ongelezen bericht door cheQ »

Ook ik heb afgelopen zaterdag kapotte schoenen (binnen 2 weken kapot) teruggebracht. Ik moest dan woensdag bellen, omdat ze de fabrikant moesten bellen over hoe of wat. :?

Gisteren dus naar de winkel geweest. De schoen werd vergoed, dus ik kon een andere schoen uitzoeken of een tegoedbon krijgen.
Daar was ik t niet mee eens.
Verkoopvoorwaarden op schrift kon ze me niet overhandigen. Op een bordje achter de kassa stond Ruilen binnen 8 dagen. We geven geen geld terug.
Mijns inziens had ik recht op teruggave van mijn geld.
Dat weigerde ze.
De schoen was al teruggestuurd naar de fabrikant zei ze.
Dus er restte me niets anders dan de tegoedbon in ontvangst te nemen

Hoezo manipuleren???
Hoezo klant is koning???

Ik was echt boos, maar kon verder niks meer doen.
Daar sta jij dan als klant :x

Gast

Je bent nooit verplicht om een tegoedbond aan te nemen, is zelfs in de wet opgenomen!!

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

Verkoopvoorwaarden op schrift kon ze me niet overhandigen. Op een bordje achter de kassa stond Ruilen binnen 8 dagen. We geven geen geld terug.
Mijns inziens had ik recht op teruggave van mijn geld.
Als ik winkelier was zou ik ook niks teruggeven. De voorwaarden zijn duidelijk: WE GEVEN GEEN GELD TERUG. Het is al een gunst dat de winkelier de mogelijkheid geeft om te MOGEN ruilen!

Al eerder plaatste ik onderstaand bericht van EZ, waarvan de inhoud voor zich spreekt:
U hoeft geen genoegen te nemen met een tegoedbon als een product defect is binnen de verwachte levenstermijn. U deelt de verkoper (liefst per brief) mee dat u de overeenkomst ontbindt, omdat hij niet heeft gezorgd voor vervanging of herstel van het defecte product. Daarom wilt u uw geld terug. Verkopers zullen hier niet altijd mee akkoord gaan. In dat geval kunt u naar de geschillencommissie gaan of naar de rechter stappen.

U kunt alleen uw geld terugeisen als:

U de verkoper de gelegenheid hebt geboden het product te repareren of te vervangen
De verkoper het product niet kan of wil repareren of vervangen binnen een redelijke termijn
Het product na herhaalde reparaties nog steeds niet werkt
Het een klacht van ‘niet geringe’ betekenis is

Als u achteraf spijt hebt van een product, is het ruilen van een product geen recht, maar slechts een gunst die een winkelier u verleent. Bij veel winkels kunt u binnen een bepaalde termijn uw spullen ruilen als ze tenminste ongebruikt en onbeschadigd zijn. Soms krijgt u een tegoedbon als u niets anders kunt vinden. Grote winkelbedrijven gaan in hun service soms nog verder en geven u het aankoopbedrag terug als u het product terugbrengt binnen een bepaalde termijn.

Twijfelt u over een aankoop, informeer dan altijd of u uw geld terug kunt krijgen als u het terugbrengt.

Gast

de regel die de winkel stelt met WE GEVEN GEEN GELD TERUG is wettelijk een regel die de winkel zelf in stand houd.
als je de politie erbij haalt of een winkelbeveiliging hebben ze geen poot om op te staan.

Simon

Ongelezen bericht door Simon »

ben blij dat je beter op de hoogte bent van de wettelijke bepalingen en jurisprudentie dan onze wetgever.

Gesloten