LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Volkskrant incasseert vaker dan eens per maand

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
jeroenn51

Volkskrant incasseert vaker dan eens per maand

Ongelezen bericht door jeroenn51 »

Na een analyse van het incassogedrag van De Volkskrant blijkt, dat mijn abonnementsgeld vaker dan eens per maand wordt geincasseerd.
Ik heb een overeenkomst met De Volkkrant dat een maandabonnement 25 leveringsdagen inhoudt (op zondagen wordt niet bezorgd). Bij de Volkskrant duurt een maand dus 7/6 x 25 dagen = 29,2 dagen. Zelfs als ik de nationale feestdagen aftrek kom ik toch echt op gemiddeld 30 dagen per maand.
Maar de praktijk is nog wat dramatischer. De incasso's vinden niet plaats na 29,2 dagen, maar na 26,6 dagen (gemiddeld over 8 maanden). Al met al betaal ik dus meer dan 10% per maand te veel.
Ik heb het gevoel dat dit voor alle abonnee's geldt, ook die van Trouw en de AD, die immers door dezelfde Persgroep Nederland worden uitgegeven.
Klopt dat?
Ik heb dit al bij de klantenservice aangekaart, maar na toezending van de voorwaarden, krijg ik verder geen reactie meer. Volgens mijn contact bij de Consumentenbond is de enige juridische optie de gang naar de rechter, wat voor het relatief geringe individuele belang natuurlijk niet zinvol is.
Wat valt hier verder nog aan te doen?

dhc

Re: Volkskrant incasseert vaker dan eens per maand

Ongelezen bericht door dhc »

Niks....misschien leren dat je niet zo moet overdrijven? Of wil je op zondag misschien 2/8e krant om een en ander te compenseren?
Tjongejonge wat een krent.

En maak een keus, of je plaats het hier of op VARA Kassa, krijg je lekker tig meningen waarbij je zelf kan kiezen welke het beste bij je past....

tenormin

Re: Volkskrant incasseert vaker dan eens per maand

Ongelezen bericht door tenormin »

dhc schreef:Niks....misschien leren dat je niet zo moet overdrijven? Of wil je op zondag misschien 2/8e krant om een en ander te compenseren?
Tjongejonge wat een krent.

En maak een keus, of je plaats het hier of op VARA Kassa, krijg je lekker tig meningen waarbij je zelf kan kiezen welke het beste bij je past....
Je weet, bij Kassa krijgt hij ook te horen dat hij niet kan rekenen, toch. :mrgreen:

Gesloten