Tijdens mijn administratie kwam ik ineens een incasso afboeking tegen van "voordelengids.nl B.V.? Zij hadden een bedrag afgeboekt van € 39,95 voor een voordelenpas. Bij de afboeking stond: "Type incasso: Europese incasso, doorlopend" en bij omschrijving "Voordelenpas".
Bedrijf (Voordelengids.nl B.V.) bij mij totaal onbekend en ik heb helemaal geen voordelenpas aangevraagd en ook niets ondertekend. Ik heb op dit forum al gezien dat er veel problemen zijn met "Voordelengids.nl B.V."
Mijn vraag is nu welke stappen moet ik ondernemen. Inmiddels al wel terugboeking aangevraagd!
Alvast bedankt voor je reactie!
Ronald6058
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Voordelengids.nl B.V.
Re: Voordelengids.nl B.V.
Naast terugboeking kun je de rekening ook blokkeren voor automtische incasso. Dan kunnen ze niet verder incasseren.
Tevens zou ik nog eens goed nadenken / navragen of je echt dit niet hebt aangevraagd, of mogelijk een huisgenoot, partner, kind, iets kan hebben gedaan. Soms zit het aan prijsvragen of gratis proefpakketten vast, etc...
Als je zeker weet dat je dit nooit hebt aangevraagd, dan hoef je in principe niks te doen. Maar als je tijd en zin hebt kun je ze een brief (liefst aangetekend) sturen dat je nooit wat bestelt hebt, en dat elke verdere poging tot incasseren door jou als incasso fraude zal worden beschouwd en jij daar onmiddellijk aangifte van zal gaan doen.
Tevens zou ik nog eens goed nadenken / navragen of je echt dit niet hebt aangevraagd, of mogelijk een huisgenoot, partner, kind, iets kan hebben gedaan. Soms zit het aan prijsvragen of gratis proefpakketten vast, etc...
Als je zeker weet dat je dit nooit hebt aangevraagd, dan hoef je in principe niks te doen. Maar als je tijd en zin hebt kun je ze een brief (liefst aangetekend) sturen dat je nooit wat bestelt hebt, en dat elke verdere poging tot incasseren door jou als incasso fraude zal worden beschouwd en jij daar onmiddellijk aangifte van zal gaan doen.
Re: Voordelengids.nl B.V.
@TS ik zou ook even in je administratie kijken of ze niet vaker hebben afgeschreven