LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] all inclusive vakantie veranderd

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
sascar

all inclusive vakantie veranderd

Ongelezen bericht door sascar »

beste,

In januari hebben wij bij neckermann een 10 daagse vakantie geboekt naar tenerife in hotel bahia principe tenerife.
We hebben deze vakantie geboekt op basis van 24 uurs all inclusive.
In februari heb ik per toeval op zoover gelezen dat er mensen in dat hotel waren geweest die maar tot 23:00 uur gebruik konden maken van de all inclusive formule.
Ik heb toen gelijk naar ons reisbureau(2 travel) gebeld met de vraag of dat klopt en na contact met neckermann hebben ze mij verzekerd dat het echt 24 uurs all inclusive is.
Vorige week vrijdag(22-06-2012) heb ik het reisbureau gebeld of onze tickets al binnen waren,en dat was zo,maar op de tickets stond dat de all inclusive formule maar tot 23:00 uur is.
Het reisbureau heeft vervolgens weer neckermann gebeld om te vragen of dat klopt en die vertelde hun dat het inderdaad tot 23:00 uur is omdat het hotel dit onlangs heeft veranderd.
Ons reisbureau heeft vervolgens het hotel gebeld en die vertelde ons dat de all inclusive formule tot 02:00 uur is,maar dat is alleen voor mensen die dit extra hebben geboekt(20 euro per persoon per dag)
Wij hebben dus ons vakantie geboekt en betaald voor 10 dagen 24 uurs all inclusive en wij krijgen maar all inclusive tot 23:00 uur!!!
Neckermann zegt dat we onze vakantie kosteloos mogen omboeken maar de meerprijs betalen hun niet bij en op een evt compensatie hoeven we ook niet te rekenen want ons reisbureau heeft gebrobeerd te regelen bij neckermann dat wij kosteloos tot 02:00 uur gebruik mogen maken van het all inclusive maar daar willen ze niet aan!

Mag een hotel zomaar de all inclusive formule veranderen van 24 uurs naar 23:00 uur?
Welke stappen kunnen wij nemen tegen neckermann,want we hebben dit pas vernomen toen we onze tickets ophaalden?!

Ps:neckermann heeft pas na het voorval met ons hun website aangepast en alle overige klanten van dit hotel een brief gestuurd met het bericht dat de all inclusive formule is veranderd.

met vriendelijke groet,

carlo heyboer
[email protected]

Chocomelk

Re: all inclusive vakantie veranderd

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Schijnbaar is het een fout van Neckermann en niet van het hotel want het was al te lezen op zoover schrijf je, dus het is bekend alleen niet bij Neckermann dus.

Zelf zou ik er niet zo'n probleem van maken of het nu tot 23.00 is of tot 2.00 maar begrijp wel je boosheid.

Miepje1

Ongelezen bericht door Miepje1 »

Aha, dus je wilt 24 uur per dag gratis eten en drinken? Dat hou je toch niet vol :wink: .
Sleep om 23.00 nog wat mee naar je kamer... Ben je d'r ook.
Ik ga altijd op vakantie om uit te rusten, dus ik slaap meestal van 23.00-08.00...
Of ben jij 24 uur op?

newmikey

Ongelezen bericht door newmikey »

sascar schreef: Neckermann zegt dat we onze vakantie kosteloos mogen omboeken
Gevalletje overmacht. De contractpartij van Neckerman heeft de voorwaarden aangepast, Neckerman zelf heeft dit netjes afgedekt in haar AV met u. Ze voldoen aan hun zorgplicht door u keurig netjes aan te bieden kosteloos iets anders te kunnen boeken - da's toch prima?

Het is òf dat, òf tussen 11 en 2 wat drankjes afrekenen. Het onderste uit de kan zul je hier niet halen m.i. en stappen tegen Neckerman voor een vakantie die nog niet genoten is? Hmmm, weinig tot géén kans.

Als het nu pas duidelijk geworden was als u daar al was, dan had u de gemaakte kosten op Neckerman zonder enig probleem kunnen verhalen. U heeft dus mogelijkerwijs van spreken zelf de tak doorgezaagd waarop u zat...'t was maar een dun twijgje, maar toch...

VioletPrue

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als zij aanbieden dat u kosteloos kunt omboeken, maar wel zelf de meerprijs moet betalen (wat logisch is) dan is u een goede kans geboden om een andere vakantie uit te zoeken.
Een hotel kan inderdaad de voorwaarden veranderen en Neckermann heeft u een oplossing geboden.
U wijst die af, dus zult u moeten accepteren dat de All Inlusive tot 23.00 uur is.
Als dat niet acceptabel is, zou ik toch kijken naar een andere vakantie.
Ik kan u Lanzarote van harte aanbevelen.
Hetzelfde klimaat als de andere eilanden (heerlijk dus), maar veel mooiere natuur.

Emmy75

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Ik vraag me eigenlijk af in hoeverre het een probleem is dat de all-inclusive "maar" tot 23:00 uur is ? Of is het meer een principe kwestie ?
Tijdig voorzorgsmaatregelen nemen en vlak voor elven nog een paar drankjes of iets dergelijks bestellen lost het probleem al aardig op.

Zoals iemand ook al heeft geschreven is het praktisch onmogelijk om 24 uur te blijven consumeren. Wij gaan ook geregeld op een all-inclusive vakantie met een echte 24 uurs formule, waarbij eten en drinken ook zowat de hele 24 uur te verkrijgen is. Echt in goede hotels met goed eten en drinken. Toch eten en drinken wij gewoon naar behoefte en niet meer "omdat het toch betaald is".

Dat u een meerprijs moet betalen bij het uitzoeken van een duurdere vakantie kan ik me goed voorstellen. U heeft een vakantie voor een bepaald bedrag geboekt en betaald. U zou anders een hotel kunnen uitzoeken dat 2x zo duur is bijvoorbeeld en laat de TO maar voor het verschil opdraaien.

Dat u geen compensatie krijgt, kan ik me ook nog voorstellen. U kunt immers kostenloos omboeken.

Echter ik denk wel dat u het recht heeft de overeenkomst te ontbinden, omdat de voorwaarden veranderd zijn. U zou in dat geval kunnen annuleren en de reissom terug moeten krijgen. Vraag dit bijvoorbeeld eens na bij juridisch loket alwaar eerste advies meestal gratis is.

Ergens is dit op te vatten als een wijziging door de reisorganisator en volgens artikel 14 van de ANVR voorwaarden kan de reiziger wijzigingen op wezenlijke punten afwijzen binnen 3 kalenderdagen.

Van de praktische kant bekeken, de tickets zijn er al dus ik neem aan dat de vertrekdatum zeer binnenkort is. Als deze discussie te lastig wordt, kan het zijn dat u het uiteindelijk wel wint, maar in de tussentijd de vakantie in het water ziet vallen. Dus is het misschien beter om er samen uit te komen en te kijken in hoeverre het echt een bezwaar is. Misschien kunt u wel het volgende argument nog gebruiken. U heeft in januari geboekt dan was er vast vroegboekkorting van toepassing. Bij de alternatieven kijken ze maar al te graag naar de prijzen van nu en die zijn soms hoger. U kunt eens vragen of ze willen rekenen met de vroegboekkortingen die in januari golden.

tenormin

Ongelezen bericht door tenormin »

verwijderd.
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 jun 2012 00:12, 1 keer totaal gewijzigd.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Het heeft twee kanten,ene kant denk ik,zijn mensen die vinden het nog gezellig in de avond nog gezellig wat te drinken en je zoekt immers dit hotel uit.

Vind het toch ook wel foutje van neckerman,die moeten altijd controleren of alle voorwaardes nog het zelfde zijn bij het hotel,elk jaar maken ze prijsafspraken
Voor bepaalde diensten,kan me dan ook niet 123 voorstellen dat neckerman hier niks van wist,contractuele afspraken.
Misschien neckerman zelf vergeten de brochure aan te passen?immers ze kunnen het hotel terug fluiten op het contract wat ze afgesloten hebben...

Maar goed dan denk ik oke neckerman bied alternatief,je zone ook kunnen vragen als het zo belangrijk voor je is,het verschil samen te delen dus ipv 20 elk 10??
Misschien staan ze er voor open?

Aan de andere kant denk ik 11 uur mooie tijd en maak je het een keer wat later...ja betaal je zelf..
Of doen wat de andere zeggen...

Succes

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

hai,

ik ben het hier toch niet echt mee eens. Ik vind 24 uur service toch echt anders dan 20 uur of 16 uur of 12 uur service. Dat 11 uur een mooie tijd is prima, maar je hebt betaald voor 24 uur service, niet voor service die stopt om 11 uur.
Als iemand 11 uur een mooie tijd vind, prima, dan doe je daarna niets meer (ik ook niet overigens) maar dat kunnen we niet voor anderen invullen, sommige mensen leven liever snachts, zeker op vakantie. Het kan niet zo zijn dat ze hier wel voor betaald hebben maar dat niet kunnen krijgen omdat anderen vinden dat 11 uur een mooie tijd is of omdat anderen vinden dat je na 11 uur die service maar moet zoeken in het stiekem in je tas steken van eten of drinken.

ik heb bijvoorbeeld pechhulp van de anwb, die zeggen ook niet tegen mij als ik om 1.00 pech heb, ja mevrouw , u hebt wel 24 uur pech hulp maar ja, u moet na 23.00 ook nergens meer heen gaan, betaalt u de helft? Nee natuurlijk niet, ik heb toch voor 24 uurs hulp betaald?
Isabel

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

om 23.00 uur ligt iedereen plat in de A I resorts, 23 uur A I service lijkt wel voldoende voor 99,5 % van de gasten, ik zou een reductie vragen bij het miskleunende reisburo waar geboekt is:) :mrgreen:

Emmy75

Isabel1 schreef:hai,

ik ben het hier toch niet echt mee eens. Ik vind 24 uur service toch echt anders dan 20 uur of 16 uur of 12 uur service. Dat 11 uur een mooie tijd is prima, maar je hebt betaald voor 24 uur service, niet voor service die stopt om 11 uur. ...
Isabel
Toch kan dat niet zomaar zonder meer gesteld worden. Er zijn heel veel verschillende all inclusieve formules, ook bij 24 uurs ai. 24 uurs ai wil niet altijd zeggen dat restaurants en bars 24 uur open zijn bijvoorbeeld. En dat er 24 uur eten en drinken verkrijgbaar is. Die hotels zijn er wel, maar lang niet allemaal. Het ligt maar net aan de voorwaarden van de ai. Soms zijn ook bij 24 uurs ai bepaalde bars of restaurants uitgesloten van de ai of kan men er tegen bijbetaling eten.

Natuurlijk is dit niet hetgeen waar het nu om gaat dat de voorwaarden tussen de tijd van boeking in nu gewijzigd zijn.
Ik kan me goed voorstellen dat TS het er niet eens mee is, maar ze/hij kan kosteloos omboeken. Ik denk ook wel dat TS zelfs van de reis af kan zien. Maar tegen de tijd dat het gevecht gewonnen is, is de geplande vakantie allang om en dan bekijk ik het liever van de praktische kant. Als het voor iemand niet zo'n probleem is omdat deze niet zoveel doet na die tijd en als TS ermee kan leven, dan denk ik gewoon lekker gaan genieten van de vakantie. Als dat voor TS een probleem is dan zit er niet veel anders op dan het gevecht aangaan.

Isabel1

Ongelezen bericht door Isabel1 »

@emmy.

dat had ik me niet gerealiseerd, maar dan nog, als er 24 uurs service (dus alles is altijd open) is beloofd, lijkt me ook dat dat geleverd dient te worden en niet dat je opeens bij moet betalen. Als dat inderdaad niet beloofd is, dan is er natuurlijk ook niets aan de hand

als opeens als je iets wat je al gekocht hebt toch 20 euro pp per nacht extra kost dan lijkt het me toch dat neckermann dat dient te betalen, Je hebt dit immers al gekocht, het is niet de bedoeling dat neckermann een beetje dingen van wat je al gekocht hebt gaat afsnoepen. (stel je voor: vakantie van 4 personen wordt opeens voor drie, je hebt voor 4 betaald, maar als je de 4e alsnog mee wilt hebben moet je er toch nog een keer voor betalen)

Isabel

Emmy75

Isabel1 schreef:@emmy.

dat had ik me niet gerealiseerd, maar dan nog, als er 24 uurs service (dus alles is altijd open) is beloofd, lijkt me ook dat dat geleverd dient te worden en niet dat je opeens bij moet betalen. Als dat inderdaad niet beloofd is, dan is er natuurlijk ook niets aan de hand

Isabel
24 uurs alles is altijd open wordt (bijna) nooit beloofd. Dergelijke hotels hebben vaak veel restaurants en bars maar die zijn nooit allemaal tegelijk open voor 24 uur per dag. Vele restaurantjes zijn bijvoorbeeld alleen de avond uren open, een zwembadbar alleen overdag bijvoorbeeld.

Een discotheek op het resort is in veel hotels ook uitgesloten van de AI. Ook kan het voorkomen dat in het laagseizoen de restaurantjes afwisselen qua dagen dat ze open zijn. Wij gaan ieder jaar naar een behoorlijk goede AI. Het resort heeft meerdere restaurantjes, en de ene af is bv de Italiaan dicht en de andere dag de Japanner. Op dat resort is de disco wel incl. en ook de roomservice, maar die kunnen soms uitgesloten zijn.

Op het resort waar we een paar keer zijn gebleven is het bv tussen 5 en 7 snachts niet mogelijk om iets te eten.

Zoiets is en blijft een kwestie van heel goed lezen wat de AI voorwaarden zijn.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

sascar

De verkoper dient te leveren wat er is afgesproken. Dat is in een kontrakt vastgelegd en daar kun je achteraf en eenzijdig geen letters in wijzigen. De verkoper dient dus de meerkosten op te hoesten. Omboeking is geen optie en dan blijft over: ontbinding van de overeenkomst. Zo simpel ligt dat.

Maxiem.

michaelz1981

Ongelezen bericht door michaelz1981 »

TS had bij het boeken een 24 uur service formule geboekt en betaald. Natuurlijk is verandering van de voorwaarde niet de schuld van neckermann , maar van het resort. De keuze om een vakantie te annuleren is makkelijk gezegd dan gedaan aangezien je zoiets al maanden in de planning is en last minute geen goede alternatief kan bieden voor hetzelfde geld.

Je kan neckermann gewoon twee alternatieveen voorleggen. Of je gaat akkoord met service tot 23 uur en dan vraag je 20 euro per dag terug of neckermann betaald gewoon de 20 euro per dag en jij gaat akkoord met service tot 0200 uur.

Het doet er niet toe of ts gebruik maakt van 24 uurs service, maar er is tenslotte wel betaald voor een 24 uur service.

tenormin

verwijderen.
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 jun 2012 00:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

michaelz1981 schreef:TS had bij het boeken een 24 uur service formule geboekt en betaald. Natuurlijk is verandering van de voorwaarde niet de schuld van neckermann , maar van het resort. De keuze om een vakantie te annuleren is makkelijk gezegd dan gedaan aangezien je zoiets al maanden in de planning is en last minute geen goede alternatief kan bieden voor hetzelfde geld.

Je kan neckermann gewoon twee alternatieveen voorleggen. Of je gaat akkoord met service tot 23 uur en dan vraag je 20 euro per dag terug of neckermann betaald gewoon de 20 euro per dag en jij gaat akkoord met service tot 0200 uur.

Het doet er niet toe of ts gebruik maakt van 24 uurs service, maar er is tenslotte wel betaald voor een 24 uur service.

Waarom is dat de schuld van het resort, staat duidelijk vermeld op zoover dat het tot 23.00 is en geen 24 uur lang !
Dit is een foutje van Neckermann, kan gebeuren.

Wat een gezeik om een glaasje drinken joh, als ik op zo'n manier op vakantie moet gaan dan blijf ik wel thuis.

michaelz1981

of ik heb TS niet begrepen. Ik dacht dat 24 uurs service dus 24/7 was. Maar bedoelde TS dat het oorspronkelijk tot 12 uur was en nu tot 11 uur??

tenormin

verwijderd
Laatst gewijzigd door tenormin op 30 jun 2012 00:15, 1 keer totaal gewijzigd.

michaelz1981

@chocomelk, het gaat om het feit dat je krijgt wat je voor heb betaald. Het staat op zoover betekent niet dat het een feit is. Het was een mening van een reiziger. Net zoals je verwijst dat het op radar forum staat dat iets staat beschreven.

Maar het prijs voor 18 uur service of 24 uur service per dag is toch wel groot. Mijn aanname nu is dat TS bedoelt dat een resort 24 per dag service biedt.

Gesloten