LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aangifte doen, kan dat eigenlijk wel??

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Auti-Mama

Aangifte doen, kan dat eigenlijk wel??

Ongelezen bericht door Auti-Mama »

In het kort: Vorige week ontving ik een brief van Simyo. Mijn adres, gestuurd aan een meneer of mevrouw H. Geintje. Jaja, wat een lol, he?? Ik heb gelijk Simyo gebeld en uitgelegd dat naar mijn idee iemand heel grappig probeert te zijn. :S (Hun reactie: Misschien is per ongeluk het verkeerde adres in gevoerd en heet die persoon wel echt zo.... Yeah, right) Maar goed, ze zouden alles gelijk blokkeren, ik moest de brief retour sturen naar een antwoordnummer met de vermelding erbij dat wij dit niet hebben aangevraagd en dan was de kous af. Ik heb nog nadrukkelijk nagevraagd of ik geen deurwaarders of incasso bureau's hoefde te verwachten, maar dat is niet zo werd mij verzekerd.

Gisteren had ik een pakketje van de Disney Boekenclub. Mijn adres en gericht aan G. in Teresse. :S Goh, iemand heeft echt tijd over zeg.... Ik heb gebeld naar de Disney Boekenclub en kreeg een aardige, meedenkende meneer aan de telefoon. Het abonnement was ondertussen alweer opgezegd, dus blijkbaar zit iemand alleen maar wat te jennen. Boekjes mag ik houden, want ik heb er a) niet om gevraagd en b) gezien de naam en het bijvermelde mail adres (die ik ook van die meneer heb gekregen) hadden ze zelf al kunnen bedenken dat dit nep was.

Nou zit ik op de postbode te wachten (zo ben ik een stuk of 20 poststukken in een jaar tijd kwijt, zo leveren ze dingen waar ik helemaal niet op zit te wachten), maar ik vroeg me af.... Als dit aan blijf houden, kan ik dan aangifte doen bij de politie?? Ik heb een mail adres (gmail), volgens mij is aan de hand daarvan wel verdere informatie te vinden. Want nu is het nog redelijk onschuldig en heb ik er geen kosten van, maar wat als er straks wel betaalde dingen door de bus vallen?? Ik betaal nergens geen cent aan, voor wat ik niet zelf heb besteld of aangevraagd. En waarschijnlijk houdt het nu ook wel weer op. Maar ik wilde toch alvast wat informatie inwinnen.

berndv

Re: Aangifte doen, kan dat eigenlijk wel??

Ongelezen bericht door berndv »

Aangifte van wat?

Auti-Mama

Ja, dat was dus eigenlijk ook mijn probleem. :lol: Huisvredebreuk of zo?? :P Ik heb wel goede hoop dat het weer ophoudt en heb ook wel een vermoeden waar het vandaan komt. Nu kan ik er nog wel om lachen en hebben mijn kids 2 leuke boekjes erbij, maar als er straks opeens 10 poststukken per dag door de brievenbus vallen met de meest komische namen, dan zie ik er toch de humor niet meer van in. Voor het geval dat, wil ik toch wel graag weten wat ik in zo'n geval kan ondernemen.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Auti-Mama schreef:Ja, dat was dus eigenlijk ook mijn probleem. :lol: Huisvredebreuk of zo?? :P Ik heb wel goede hoop dat het weer ophoudt en heb ook wel een vermoeden waar het vandaan komt. Nu kan ik er nog wel om lachen en hebben mijn kids 2 leuke boekjes erbij, maar als er straks opeens 10 poststukken per dag door de brievenbus vallen met de meest komische namen, dan zie ik er toch de humor niet meer van in. Voor het geval dat, wil ik toch wel graag weten wat ik in zo'n geval kan ondernemen.
Als je een vermoeden hebt waar het vandaan komt zou ik op een typisch vrouwelijke tussen-neus-en-lippen-door-manier duidelijk maken dat je hem/haar doorhebt.

Auti-Mama

Ik heb verder nooit contact met die mensen. ;) Maar een vriendin van me heeft per ongeluk een verkeerd huisnummer op mijn verjaardags en kerstkaart geschreven. Ik vermoed dat hun nu op deze manier ook verkeerde post in mijn brievenbus wil krijgen. Ik kan er ook helemaal naast zitten, hoor!! Maar 1 ding weet ik wel zeker, het is geen familie of vrienden.

Auti-Mama

Bij gmail moet je tegenwoordig een secundair adres en/of een mobiel nummer opgeven. Ik kan er niks mee inderdaad, maar wie weet de "arm der wet" wel?? Nogmaals, ik heb nog geen concrete plannen, maar ben wel benieuwd wat de rechten van een burger hierin zijn als het echt uit de hand loopt.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

G-Girl schreef:Aan de hand van een Gmail adres vindt je niks.
Tenzij je dat gmailadres in je mailbox vindt. Dan kun je het IP-adres er uit halen op een of andere manier. Alleen, als iemand met een proxy werkt, of vanuit de bibliotheek of een internetcafé, dan is het nog zoeken naar spelden in hooibergen.

Ik weet niet of ome Wout daar op zit te wachten.

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Auti-Mama schreef:Bij gmail moet je tegenwoordig een secundair adres en/of een mobiel nummer opgeven. Ik kan er niks mee inderdaad, maar wie weet de "arm der wet" wel?? Nogmaals, ik heb nog geen concrete plannen, maar ben wel benieuwd wat de rechten van een burger hierin zijn als het echt uit de hand loopt.
Pas nog een nieuw adres aa gemaakt maar is niet verplicht!

Vandaar dat er veel dingen uitgespookt worden met accounts etc en zoals bij jou.
Maar idd misschien kan je achter ip nr komen,maar??

Weet niet bel politie eens,,,is je grootste vriend,, :oops: misschien als het uit de hand loopt.
Straks krijg je allemaal pizza.s etc bezorgd...

Auti-Mama

Bedankt allemaal voor het mee denken. Op dit moment onderneem ik nog niks, ik gok zelf namelijk dat het hierbij blijft. Maar zat het me toch zo af te vragen.... Wat als er op een bepaald moment tientallen poststukken per week door de brievenbus vallen. Ik heb ook nog een rekening nummer gekregen van de Disney Boekenclub, maar daar heb ik een heeeeel groot vermoeden van dat die ook niet klopt. Naja, we wachten lekker af!!

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

berndv schreef:Aangifte van wat?
Wellicht belaging.

Essievdv

Ongelezen bericht door Essievdv »

of van vervalste identiteit => op basis van je gebruitke gmail account

Auti-Mama

Mijn Gmail is niet gebruikt, ze hebben een eigen Gmail gebruikt. Mijn naam wordt nergens gebruikt eigenlijk. Het is duidelijk enkel te doen om mij op te zadelen met post waar ik niet om heb gevraagd, met duidelijk erg stomme namen.

Wel een brief gehad van Simyo. Ze boden hun excuses aan, de simkaart is direct geblokkeerd en mocht ik nog verdere post ontvangen, moet ik direct contact met ze opnemen. Kortom, netjes opgelost. :D

Auti-Mama

Zo netjes als Simyo het oploste, zo dwars is Sanoma Media. :S De Disney boekjes worden niet meer toegestuurd, maar wel de 2e herinnering van een rekening. Ik heb nu al 2 keer gebeld en net nog een keer gemaild waarin ik duidelijk heb gezet dat ik alle verdere post ongeopend retour ga sturen. Ik ken geen G. in Teresse, heb nergens om gevraagd en voel me niet verantwoordelijk voor rekeningen op deze naam.

Als dit bij een incassobureau komt of erger, vraag ik me toch af wie ze willen dagvaarden..... G. in Teresse bestaat immers niet en is slechts een fictieve naam. :S

Gesloten