LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Door een fout in het financiële systeem van Booking.com wachten wij al twee maanden op uitbetaling van de gasten die zijn verbleven. We versturen dagelijks berichten en klachten richting Booking maar er komt geen enkele reactie. Telefonisch komen we ook niet verder omdat de frontoffice medewerker ons niet kan/mag doorsturen naar de financiële afdeling. Deze medewerkers geven toe dat men de werkzaamheden op Financial & Control niet aankunnen en dat er enorme achterstanden zijn! We lopen tegen een dikke muur aan en komen op geen enkele manier verder.
Misschien weet iemand een andere ingang. We hebben al berichten via Twitter en Facebook verstuurd maar helaas ook zonder resultaat.
Misschien weet iemand een andere ingang. We hebben al berichten via Twitter en Facebook verstuurd maar helaas ook zonder resultaat.
- Jablan
- Berichten: 6249
- Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Beste antwoord
Gekozen door Morootje
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Dag Morootje,
Trek je niets aan van de andere meningen, die hebben hooguit een gastenaccount bij Booking, geen accommodatieaccount.
Voor deze uitbetaling moet je echt geduld hebben, want uitbetalingen lopen op meerdere schijven bij Booking. Daar is geen andere ingang voor dan die jij al gebruikt. De financiële afdeling heeft per definitie geen direct contact met verhuurders/eigenaren of gasten/huurdersl
Voor de toekomst: wijzig de basisinstellingen van jouw account en reken zelf af met de gasten.
Wij houden strak vast aan 2 instellingen: minstens 7 dagen van te voren boeken (daardoor krijg je ander publiek) en betalen op onze bankrekening of contant bij aankomst. Vinden veel mensen ook prettiger zo
Trek je niets aan van de andere meningen, die hebben hooguit een gastenaccount bij Booking, geen accommodatieaccount.
Voor deze uitbetaling moet je echt geduld hebben, want uitbetalingen lopen op meerdere schijven bij Booking. Daar is geen andere ingang voor dan die jij al gebruikt. De financiële afdeling heeft per definitie geen direct contact met verhuurders/eigenaren of gasten/huurdersl
Voor de toekomst: wijzig de basisinstellingen van jouw account en reken zelf af met de gasten.
Wij houden strak vast aan 2 instellingen: minstens 7 dagen van te voren boeken (daardoor krijg je ander publiek) en betalen op onze bankrekening of contant bij aankomst. Vinden veel mensen ook prettiger zo
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Niet om vervelend te doen, maar dit is een consumenten forum.
Dus ik denk niet dat je hier antwoorden voor dit (vervelende) probleem gaat krijgen.
Dus ik denk niet dat je hier antwoorden voor dit (vervelende) probleem gaat krijgen.
sjohie
vindt dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Als u alleen al dagelijks email verstuurd over 1 actie dan creëert u zelf een file waardoor het onnodig lang(er) gaat duren, 2 maanden is al 60 email, als 100.000 klanten dat gaan doen staan er 6 miljoen mails in de wacht ........
witte angora
, bupaul
en J. Deltoer
vinden dit leuk
-
- Berichten: 32288
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Exact wat Mahadma aangeeft. Het verbaast me niks dat je niet door wordt verbonden met de financiële administratie. Als ze inderdaad al zo achter lopen is er geen enkele ruimte om wie dan ook te woord te staan.
De enige oplossing is toch echt even af te wachten. Of er een deurwaarder op te zetten, maar dat gaat ook niet voor niets.
De enige oplossing is toch echt even af te wachten. Of er een deurwaarder op te zetten, maar dat gaat ook niet voor niets.
bupaul
vindt dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Niet netjes, zeker niet omdat booking.com staatssteun krijg en de directie wel een bonus uit heeft betaald.
Als je geen zakelijke rechtsbijstandverzekering hebt, dan moet je zelf kosten maken om je geld te krijgen.
Ik denk dat je het beste kan dreigen met een deurwaarder. Misschien dat hun dan wel gaan betalen. Doe dit per mail (als hun niet op reageren dan per aangetekende brief).
Echter heeft booking.com moeilijk (onlangs de staatssteun en bonussen). De vraag is of een deurwaarder wel geld kan vinden. Aan de andere kant, na een eventuele faillissement krijg je helemaal niks.
Ook kan je besluiten om even te wachten tot september/oktober. Nu er meer vakanties worden geboekt heb je kans dat als er geld in stroomt booking de mogelijkheid ziet om je uit te betalen.
Ik twijfel of het mogelijk is om gezamenlijk met andere lotgenoten een rechtzaak aan te spannen, en of het nut heeft.
Als je geen zakelijke rechtsbijstandverzekering hebt, dan moet je zelf kosten maken om je geld te krijgen.
Ik denk dat je het beste kan dreigen met een deurwaarder. Misschien dat hun dan wel gaan betalen. Doe dit per mail (als hun niet op reageren dan per aangetekende brief).
Echter heeft booking.com moeilijk (onlangs de staatssteun en bonussen). De vraag is of een deurwaarder wel geld kan vinden. Aan de andere kant, na een eventuele faillissement krijg je helemaal niks.
Ook kan je besluiten om even te wachten tot september/oktober. Nu er meer vakanties worden geboekt heb je kans dat als er geld in stroomt booking de mogelijkheid ziet om je uit te betalen.
Ik twijfel of het mogelijk is om gezamenlijk met andere lotgenoten een rechtzaak aan te spannen, en of het nut heeft.
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Wat heeft dát er mee te maken? Jouw redenatie even omdenkend, ze hebben aangegeven die staatssteun terug te gaan betalen, dan zijn dit soort fouten dus wél ok?Seinhuis schreef: ↑10 jun 2021 14:08Niet netjes, zeker niet omdat booking.com staatssteun krijg en de directie wel een bonus uit heeft betaald.
Als je geen zakelijke rechtsbijstandverzekering hebt, dan moet je zelf kosten maken om je geld te krijgen.
Ik denk dat je het beste kan dreigen met een deurwaarder. Misschien dat hun dan wel gaan betalen. Doe dit per mail (als hun niet op reageren dan per aangetekende brief).
Echter heeft booking.com moeilijk (onlangs de staatssteun en bonussen). De vraag is of een deurwaarder wel geld kan vinden. Aan de andere kant, na een eventuele faillissement krijg je helemaal niks.
Ook kan je besluiten om even te wachten tot september/oktober. Nu er meer vakanties worden geboekt heb je kans dat als er geld in stroomt booking de mogelijkheid ziet om je uit te betalen.
Ik twijfel of het mogelijk is om gezamenlijk met andere lotgenoten een rechtzaak aan te spannen, en of het nut heeft.
Ze betalen die steun dus terug, dus zó zwaar hebben ze het dan ook weer niet lijkt me?
@TS, u heeft een contract, met daarin een aantal wederzijdse verplichtingen. Als ze die niet nakomen, is er de juridische weg, met eventueel beslaglegging op de koffieautomaten op het hoofdkantoor, of de Tesla onder de kont van de directeur wegtrekken. Er is hier op het forum een deurwaarder actief die het tot in detail uit kan tekenen voor u.
Los van dit alles, er is een pandemie gaande, wat in de hele toeristische sector veel processen finaal in het honderd laat lopen, vooral bij grotere bedrijven. Ze kunnen om deze achterstand weg te werken, niet even de capaciteit aan medewerkers vervijfvoudigen ofzo. En als ze de handjes achter de knoppen kunnen krijgen, dan is zoveel nieuwe collega's inwerken, de volgende grote horde. En als ze mensen inwerken, zijn de ervaren medewerkers niet bezig met problemen als de uwe.
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Dag Morootje,
Trek je niets aan van de andere meningen, die hebben hooguit een gastenaccount bij Booking, geen accommodatieaccount.
Voor deze uitbetaling moet je echt geduld hebben, want uitbetalingen lopen op meerdere schijven bij Booking. Daar is geen andere ingang voor dan die jij al gebruikt. De financiële afdeling heeft per definitie geen direct contact met verhuurders/eigenaren of gasten/huurdersl
Voor de toekomst: wijzig de basisinstellingen van jouw account en reken zelf af met de gasten.
Wij houden strak vast aan 2 instellingen: minstens 7 dagen van te voren boeken (daardoor krijg je ander publiek) en betalen op onze bankrekening of contant bij aankomst. Vinden veel mensen ook prettiger zo
Trek je niets aan van de andere meningen, die hebben hooguit een gastenaccount bij Booking, geen accommodatieaccount.
Voor deze uitbetaling moet je echt geduld hebben, want uitbetalingen lopen op meerdere schijven bij Booking. Daar is geen andere ingang voor dan die jij al gebruikt. De financiële afdeling heeft per definitie geen direct contact met verhuurders/eigenaren of gasten/huurdersl
Voor de toekomst: wijzig de basisinstellingen van jouw account en reken zelf af met de gasten.
Wij houden strak vast aan 2 instellingen: minstens 7 dagen van te voren boeken (daardoor krijg je ander publiek) en betalen op onze bankrekening of contant bij aankomst. Vinden veel mensen ook prettiger zo
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Toch was booking.com sneller in het aanvragen van NOW steun, dan in het uitbetalen van TS.
En doen ze iets beter dan jij en ik: Regelingen met belastingdienst treffen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bfff6c7a/
En doen ze iets beter dan jij en ik: Regelingen met belastingdienst treffen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bfff6c7a/
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Misschien de volgende keer geen bron gebruiken met een paywall, hier heb je als niet abonnee helaas helemaal niets aan.16again schreef: ↑10 jun 2021 14:45Toch was booking.com sneller in het aanvragen van NOW steun, dan in het uitbetalen van TS.
En doen ze iets beter dan jij en ik: Regelingen met belastingdienst treffen:
https://www.volkskrant.nl/nieuws-achter ... ~bfff6c7a/
kuklos
en J. Deltoer
vinden dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Dag Jablan,Jablan schreef: ↑10 jun 2021 14:40Dag Morootje,
Trek je niets aan van de andere meningen, die hebben hooguit een gastenaccount bij Booking, geen accommodatieaccount.
Voor deze uitbetaling moet je echt geduld hebben, want uitbetalingen lopen op meerdere schijven bij Booking. Daar is geen andere ingang voor dan die jij al gebruikt. De financiële afdeling heeft per definitie geen direct contact met verhuurders/eigenaren of gasten/huurdersl
Voor de toekomst: wijzig de basisinstellingen van jouw account en reken zelf af met de gasten.
Wij houden strak vast aan 2 instellingen: minstens 7 dagen van te voren boeken (daardoor krijg je ander publiek) en betalen op onze bankrekening of contant bij aankomst. Vinden veel mensen ook prettiger zo
Hartelijk dank voor je reactie.
We hebben nooit problemen gehad met de uitbetaling maar momenteel is het echt chaos en zoals jij ook al aangeeft is rechtstreeks contact met de financiële afd. niet mogelijk.
Ik ga zeker even kijken naar jouw suggestie om voortaan zelf af te rekenen met de gasten met de 2 instellingen die jij aanhoudt.
Vriendelijke groet en nogmaals dank,
Monique
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Hoi Monique,
Als je er met de basisinstellingen niet zelf uitkomt, dan is de beste route om 's morgens vroeg te bellen met het servicenummer voor accommodatiehouders om deze wijziging erdoor te krijgen. Als reden kun je gerust de trage uitbetaling noemen, dat is intern bekend en alle begrip voor.
Bij ons staat het zo ingesteld, dat gasten wel een creditcardcheck krijgen - dat is de controle van Booking om valse boekingen te voorkomen - maar de rest regelen wij zelf. Even bellen (vinden mensen fijn, kunnen ze gelijk al hun andere vragen kwijt), daarna een berichtje met bedrag, bankrekeningnummer en uiterste betaaldatum.
De 'minimaal x-dagen van te voren boeken' instelling zit in de kalender, waar je ook de prijzen invoert en open/gesloten aan kunt geven. Levert wel automatische mails van Booking op (je loopt gasten mis), maar voor ons werkt dit fijner. We hebben zo genoeg tijd om op speciale wensen in te gaan en onze beheerster en schoonmaakster kunnen beter plannen. Last-minute gasten hebben we liever niet, omdat die zo spontaan zijn, dat ze zich niet voorbereiden en dat levert slechtere reviews plus schade op.
Succes, je geld komt echt wel een keer aan bij jou.
Als je er met de basisinstellingen niet zelf uitkomt, dan is de beste route om 's morgens vroeg te bellen met het servicenummer voor accommodatiehouders om deze wijziging erdoor te krijgen. Als reden kun je gerust de trage uitbetaling noemen, dat is intern bekend en alle begrip voor.
Bij ons staat het zo ingesteld, dat gasten wel een creditcardcheck krijgen - dat is de controle van Booking om valse boekingen te voorkomen - maar de rest regelen wij zelf. Even bellen (vinden mensen fijn, kunnen ze gelijk al hun andere vragen kwijt), daarna een berichtje met bedrag, bankrekeningnummer en uiterste betaaldatum.
De 'minimaal x-dagen van te voren boeken' instelling zit in de kalender, waar je ook de prijzen invoert en open/gesloten aan kunt geven. Levert wel automatische mails van Booking op (je loopt gasten mis), maar voor ons werkt dit fijner. We hebben zo genoeg tijd om op speciale wensen in te gaan en onze beheerster en schoonmaakster kunnen beter plannen. Last-minute gasten hebben we liever niet, omdat die zo spontaan zijn, dat ze zich niet voorbereiden en dat levert slechtere reviews plus schade op.
Succes, je geld komt echt wel een keer aan bij jou.
Morootje
vindt dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Nog vergeten: zorg ervoor dat je B&B bij meerdere bemiddelaars online staat. Voor ons Booking alleen handig om de lege plekken in de kalender te vullen, het meerendeel van de gasten boekt via andere sites of zonder bemiddelingskosten direct via de site van de toeristendienst bij ons.
Morootje
vindt dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Ach ja, wij hebben opgezegd bij Booking, omdat we zoveel spook boekingen kregen en Booking daar niets wilde doen. Men boekt nu lekker zelf bij ons, scheelt weer hoge commissie van Booking ook.
Sterkte met alles, maar voor mij geen booking mee, niet als ondernemer en niet als klant
Sterkte met alles, maar voor mij geen booking mee, niet als ondernemer en niet als klant
-
- Berichten: 1454
- Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Hulde voor het opzeggen van Booking als bemiddelaar; de commissie is veel te hoog. Ik boek alleen rechtstreeks, de mensen die ervoor werken krijgen dan tenminste het geld.
Morootje
vindt dit leuk
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Hoi Jablan,Jablan schreef: ↑10 jun 2021 20:47Hoi Monique,
Als je er met de basisinstellingen niet zelf uitkomt, dan is de beste route om 's morgens vroeg te bellen met het servicenummer voor accommodatiehouders om deze wijziging erdoor te krijgen. Als reden kun je gerust de trage uitbetaling noemen, dat is intern bekend en alle begrip voor.
Bij ons staat het zo ingesteld, dat gasten wel een creditcardcheck krijgen - dat is de controle van Booking om valse boekingen te voorkomen - maar de rest regelen wij zelf. Even bellen (vinden mensen fijn, kunnen ze gelijk al hun andere vragen kwijt), daarna een berichtje met bedrag, bankrekeningnummer en uiterste betaaldatum.
De 'minimaal x-dagen van te voren boeken' instelling zit in de kalender, waar je ook de prijzen invoert en open/gesloten aan kunt geven. Levert wel automatische mails van Booking op (je loopt gasten mis), maar voor ons werkt dit fijner. We hebben zo genoeg tijd om op speciale wensen in te gaan en onze beheerster en schoonmaakster kunnen beter plannen. Last-minute gasten hebben we liever niet, omdat die zo spontaan zijn, dat ze zich niet voorbereiden en dat levert slechtere reviews plus schade op.
Succes, je geld komt echt wel een keer aan bij jou.
Ik heb even gekeken naar zelf de betalingen regelen. Het is me alleen niet duidelijk hoeveel commissie je dan betaalt.
Last-minute gasten hebben wij ook slechte ervaringen mee. Onze instellingen staan ook op max. 7 dagen van te voren boeken.
De meeste boekingen komen nu via Booking binnen. We gaan binnenkort met een eigen website aan de slag om zo minder afhankelijk te zijn van Booking en andere sites.
Groeten,
Monique
-
- Berichten: 3409
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Verstandig. Wat ik me afvraag wat betreft die last minute boekingen, hebben jullie liever leegstand?
Nu in die coronatijd overweeg ik om "op de bonnefooi" op vakantie te gaan en vanuit iedere locatie een nieuwe boeking te doen. Mijn soort gasten missen jullie dan.
Nu in die coronatijd overweeg ik om "op de bonnefooi" op vakantie te gaan en vanuit iedere locatie een nieuwe boeking te doen. Mijn soort gasten missen jullie dan.
Re: Als eigenaar B&B wachten wij al 2 maanden bij Booking.com op uitbetaling verblijf gasten
Leegstand heb je altijd. Met de lastminute of korte-termijn-boekers maakt het verschil of ze morgen of over 8 dagen aan willen komen. Het type 'morgen' is chaotisch, gestresst, komt aan met alle bagage los door de auto, vergeet de helft en neemt gegarandeerd wat van de inrichting weer mee naar huis in plaats van de eigen spullen. Als ze over 8 dagen aankomen, hebben ze meer voorbereidingstijd en gaat het veel beter. Zeker als er weinig tijd is tussen vertrek van de vorige en aankomst van de nieuwe gasten, wil je niet bezig zijn met het herstellen van kleine schades of naar de winkel rennen voor nieuwe spullen, omdat er weer wat is verdwenen of gesloopt.
Voor de commissie maakt het geen verschil, die is afhankelijk van het soort accommodatie en de regio. Bij ons betaalt de hele regio 15%, of je nu veel of weinig boekingen binnenkrijgt.
Het grote voordeel van de betalingen in eigen hand houden is voor jezelf en de gasten. Gasten hoeven niet meer direct alles te betalen en jij hebt je geld eerder binnen, terwijl Booking (en dit is wel netjes van deze bemiddelaar) pas in de maand na vertrek van de gasten de commissiefactuur stuurt.
Wij houden wel vast aan een aanbetaling, anders krijgen we boekingen binnen, die later weer vervallen (ja, we willen toch wat anders - en vervolgens zitten wij met gaten in de kalender.)
Eigen website kan goed werken, als je actief bent op FB en Insta en TikTok. Het is de combinatie, waarmee je mensen naar je verkoopkanaal trekt.
Alternatieve bemiddelaars kan ik je niet geven, daarvoor moet ik weten waar jullie B&B precies staat en de foto's zien. (Als je wilt, stuur een PB met de details, symbool staat onder de gebruikersnaam.)
Dag Monique,Morootje schreef: ↑11 jun 2021 22:14Hoi Jablan,
Ik heb even gekeken naar zelf de betalingen regelen. Het is me alleen niet duidelijk hoeveel commissie je dan betaalt.
Last-minute gasten hebben wij ook slechte ervaringen mee. Onze instellingen staan ook op max. 7 dagen van te voren boeken.
De meeste boekingen komen nu via Booking binnen. We gaan binnenkort met een eigen website aan de slag om zo minder afhankelijk te zijn van Booking en andere sites.
Groeten,
Monique
Voor de commissie maakt het geen verschil, die is afhankelijk van het soort accommodatie en de regio. Bij ons betaalt de hele regio 15%, of je nu veel of weinig boekingen binnenkrijgt.
Het grote voordeel van de betalingen in eigen hand houden is voor jezelf en de gasten. Gasten hoeven niet meer direct alles te betalen en jij hebt je geld eerder binnen, terwijl Booking (en dit is wel netjes van deze bemiddelaar) pas in de maand na vertrek van de gasten de commissiefactuur stuurt.
Wij houden wel vast aan een aanbetaling, anders krijgen we boekingen binnen, die later weer vervallen (ja, we willen toch wat anders - en vervolgens zitten wij met gaten in de kalender.)
Eigen website kan goed werken, als je actief bent op FB en Insta en TikTok. Het is de combinatie, waarmee je mensen naar je verkoopkanaal trekt.
Alternatieve bemiddelaars kan ik je niet geven, daarvoor moet ik weten waar jullie B&B precies staat en de foto's zien. (Als je wilt, stuur een PB met de details, symbool staat onder de gebruikersnaam.)