LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 apr 2016 14:47
Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Eind vorig jaar hebben wij via Vliegwinkel.nl 4 vliegtickets geboekt bij KLM , hiervoor een annuleringsverzekering afgesloten.
Helaas hebben we deze vlucht ivm aanstaande operatie moeten annuleren: de annuleringsverzekering die wij bij de vliegtickets afgesloten hebben, betaald ons het maximum van 70% retour.
Als opmerking staat in de mail het volgende vermeld:
Mochten de annuleringskosten van uw ticket(s) slechts een deel van de ticketwaarde betreffen, dan zal de restitutie van de resterende ticketwaarde door Vliegwinkel.nl worden verzorgd. Afhankelijk van de bij de luchtvaartmaatschappij te volgen restitutieperiode kan hier enige tijd mee gemoeid zijn. Navraag over restituties kunt u doen bij het Vliegwinkel.nl Service Centrum via 0900-7 767 767 (€ 0,40 per min.) of via [email protected] [ Niet van toepassing op uw schadedossier)
Na een telefoontje met vliegwinkel blijkt dat KLM geen restitutie verleend, op mijn vraag waarom ik dan een annuleringsverzekering heb afgesloten, kreeg ik te horen dat ik daarom de 70% in ieder geval nog terug kreeg, anders had ik niets ontvangen.
Hoe had ik kunnen weten dat KLM geen restitutie verleend?
Zijn er meer mensen bekend met bovenstaand verhaal en wat is wijsheid qua handelen?
Ik heb de klantenservice dame gevraagd hoe ik dit in de toekomst eventueel kan voorkomen en ze gaf aan dat dit niet mogelijk is..
De verzekeraar bepaalt wat terug betaald wordt en zij draaien niet op voor "onze" kosten, dat de stoelen in het vliegtuig nogmaals verkocht kunnen worden hebben ze geen boodschap aan!
Kan iemand ons een tip aan de hand doen, hoe we eventueel onze kosten terug betaald zouden kunnen krijgen?
Alvast bedankt voor het reageren!
Met vriendelijke groet,
Theresia
Helaas hebben we deze vlucht ivm aanstaande operatie moeten annuleren: de annuleringsverzekering die wij bij de vliegtickets afgesloten hebben, betaald ons het maximum van 70% retour.
Als opmerking staat in de mail het volgende vermeld:
Mochten de annuleringskosten van uw ticket(s) slechts een deel van de ticketwaarde betreffen, dan zal de restitutie van de resterende ticketwaarde door Vliegwinkel.nl worden verzorgd. Afhankelijk van de bij de luchtvaartmaatschappij te volgen restitutieperiode kan hier enige tijd mee gemoeid zijn. Navraag over restituties kunt u doen bij het Vliegwinkel.nl Service Centrum via 0900-7 767 767 (€ 0,40 per min.) of via [email protected] [ Niet van toepassing op uw schadedossier)
Na een telefoontje met vliegwinkel blijkt dat KLM geen restitutie verleend, op mijn vraag waarom ik dan een annuleringsverzekering heb afgesloten, kreeg ik te horen dat ik daarom de 70% in ieder geval nog terug kreeg, anders had ik niets ontvangen.
Hoe had ik kunnen weten dat KLM geen restitutie verleend?
Zijn er meer mensen bekend met bovenstaand verhaal en wat is wijsheid qua handelen?
Ik heb de klantenservice dame gevraagd hoe ik dit in de toekomst eventueel kan voorkomen en ze gaf aan dat dit niet mogelijk is..
De verzekeraar bepaalt wat terug betaald wordt en zij draaien niet op voor "onze" kosten, dat de stoelen in het vliegtuig nogmaals verkocht kunnen worden hebben ze geen boodschap aan!
Kan iemand ons een tip aan de hand doen, hoe we eventueel onze kosten terug betaald zouden kunnen krijgen?
Alvast bedankt voor het reageren!
Met vriendelijke groet,
Theresia
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Er is altijd de mogelijkheid om naar de rechter te gaan of om een incassobureau in de arm te nemen.
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
In de bevestigingsmail bij uw boeking vindt u de voorwaarden voor het annuleren van uw ticket.
Om vluchten te annuleren die u rechtstreeks bij KLM heeft geboekt, kunt u gewoon online teruggave aanvragen. Let op: alle vluchten in uw boeking worden dan geannuleerd.
Voor het annuleren van tickets die bij een reisagent zijn geboekt, kunt u terecht bij de desbetreffende reisagent.
Uit de voorwaarden zal wel blijken (even lezen) dat de KLM deze tickets niet retour neemt. Met de 70 procent moet u dus eigenlijk heel blij zijn in dit geval. Verdere mogelijkheden zijn er niet om meer terug te krijgen, dat de stoelen evt weer verkocht worden is niet belangrijk in deze.
Om vluchten te annuleren die u rechtstreeks bij KLM heeft geboekt, kunt u gewoon online teruggave aanvragen. Let op: alle vluchten in uw boeking worden dan geannuleerd.
Voor het annuleren van tickets die bij een reisagent zijn geboekt, kunt u terecht bij de desbetreffende reisagent.
Uit de voorwaarden zal wel blijken (even lezen) dat de KLM deze tickets niet retour neemt. Met de 70 procent moet u dus eigenlijk heel blij zijn in dit geval. Verdere mogelijkheden zijn er niet om meer terug te krijgen, dat de stoelen evt weer verkocht worden is niet belangrijk in deze.
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Dat is nog maar de vraag. De schade die KLM leidt door contract breuk (het niet afnemen van de stoelen) is hierdoor zeer gering, en rechtvaardigt daardoor het standpunt niet dat de KLM recht heeft op 100% vd ticket prijs. Er zou zelfs sprake kunnen zijn van onrechtmatige verrijking door een al verkocht product nogmaals te verkopenBrahms schreef:...dat de stoelen evt weer verkocht worden is niet belangrijk in deze.
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Leuk business idee voor KLM (of andere maatschappijen): lanceer een marktplaats voor vliegtickets waar klanten hun tickets kunnen aanbieden als ze er zelf geen gebruik van kunnen maken. Met een beetje mazzel kan je dan als klant nog winst maken ook. De luchtvaartmaatschappij krijgt een provisie omdat ze dit dan faciliteren. Lijkt me een aardige win-win situatie.
-
- Berichten: 10
- Lid geworden op: 20 apr 2016 08:01
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
haha geniaal idee inderdaad!
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 11 apr 2016 14:47
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
Bedankt voor jullie reacties!
We zijn zeker wel blij met de 70% die we terugbetaald hebben gekregen, maar het voelt "niet fair" aangezien KLM nog ruim de tijd heeft om de tickets om opnieuw te kunnen verkopen..
Vliegwinkel gaat de resterende 30 % niet vergoeden: in de kleine letters hadden we kunnen lezen dat er maar 70% vergoed zou gaan worden door KLM.
( meestal lees je die pas als je het daadwerkelijk nodig hebt..)
Een goede, maar dure leerschool voor dit moment..
Voor de volgende keer tickets boeken ga ik eerst me eens beter verdiepen in de voorwaarden!
We zijn zeker wel blij met de 70% die we terugbetaald hebben gekregen, maar het voelt "niet fair" aangezien KLM nog ruim de tijd heeft om de tickets om opnieuw te kunnen verkopen..
Vliegwinkel gaat de resterende 30 % niet vergoeden: in de kleine letters hadden we kunnen lezen dat er maar 70% vergoed zou gaan worden door KLM.
( meestal lees je die pas als je het daadwerkelijk nodig hebt..)
Een goede, maar dure leerschool voor dit moment..
Voor de volgende keer tickets boeken ga ik eerst me eens beter verdiepen in de voorwaarden!
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
U heeft zaken gedaan met 3 bedrijven.
Vliegtickets bied alleen deze aan.
KLM heeft eigen voorwaarden.
De annuleringsverzekeraar heeft ook voorwaarden en die had U vooraf moeten lezen.
Dus niet snel klikken en boeken maar kijk naar alle 3 bedrijven als je een dergelijke koop doet vooraf, omdat achteraf klagen over voorwaarden
niets meer opleverde.
Vliegtickets bied alleen deze aan.
KLM heeft eigen voorwaarden.
De annuleringsverzekeraar heeft ook voorwaarden en die had U vooraf moeten lezen.
Dus niet snel klikken en boeken maar kijk naar alle 3 bedrijven als je een dergelijke koop doet vooraf, omdat achteraf klagen over voorwaarden
niets meer opleverde.
-
- Berichten: 5
- Lid geworden op: 22 apr 2016 11:10
Re: Annulering vliegtickets bij Vliegwinkel.nl
De meeste mensen komen hier pas achter als ze er mee te maken krijgen. U moet maar zo denken dat het u niet nog eens zal overkomen. Ik probeer altijd mijn vliegtickets apart van het hotel te boeken. Het kost wel even wat meer tijd om uit te zoeken, maar vaak bespaar je hier geld mee en levert het je meer op bij een eventuele annulering.Theresia1970 schreef:Een goede, maar dure leerschool voor dit moment..
Voor de volgende keer tickets boeken ga ik eerst me eens beter verdiepen in de voorwaarden!
Hopelijk is de operatie wel goed gegaan.