LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Autohuur Avis
Autohuur Avis
Hallo,
Ik ben onlangs op vakantie geweest in italie en heb daar een auto gehuurd via avis.
Ik heb van te voren een rondje met de autohuurder om de auto gelopen(ivm schades), ik ben alleen achteraf zo stom geweest dit niet te doen.
Ik kreeg onlangs een brief dat de volledige eigen risico is ingehouden omdat er een deuk in de voorkant zat toen de auto is ingeleverd.
Nu ben ik met mijn vriendin om de auto heen gelopen en er was echt geen schade aan de auto.
Kan ik op een of andere manier hier protest op indienen of kan ik fluiten naar mijn centjes?
Ik ben onlangs op vakantie geweest in italie en heb daar een auto gehuurd via avis.
Ik heb van te voren een rondje met de autohuurder om de auto gelopen(ivm schades), ik ben alleen achteraf zo stom geweest dit niet te doen.
Ik kreeg onlangs een brief dat de volledige eigen risico is ingehouden omdat er een deuk in de voorkant zat toen de auto is ingeleverd.
Nu ben ik met mijn vriendin om de auto heen gelopen en er was echt geen schade aan de auto.
Kan ik op een of andere manier hier protest op indienen of kan ik fluiten naar mijn centjes?
-
- Berichten: 153
- Lid geworden op: 05 apr 2011 17:24
Re: Autohuur Avis
Dat wordt moeilijk ... vrees ik.
TIP Voor iedereen die dit meeleest === MAAK goede foto's zowel bij het ophalen van de auto als bij het inleveren ervan.
Ik neem aan dat je de auto hebt gehuurd op je CREDITCARD?
Bij VISA (of een andere creditcardmaatschappij) kun je het geld laten terugboeken ... en zal er een onderzoek moeten gedaan worden.
Hoe sterk jij in je schoenen staat zou ik echter niet durven zeggen.
TIP Voor iedereen die dit meeleest === MAAK goede foto's zowel bij het ophalen van de auto als bij het inleveren ervan.
Persoonlijk vind ik wel dat AVIS of welke andere autoverhuurder dit wel had moeten doen. ... argggg ... mijn haren gaan toch wel een beetje overeind staan hoor.ik ben alleen achteraf zo stom geweest dit niet te doen.
Ik neem aan dat je de auto hebt gehuurd op je CREDITCARD?
Bij VISA (of een andere creditcardmaatschappij) kun je het geld laten terugboeken ... en zal er een onderzoek moeten gedaan worden.
Hoe sterk jij in je schoenen staat zou ik echter niet durven zeggen.
Re: Autohuur Avis
Van belang is ook nog hoe je de auto hebt ingeleverd. Heb je de auto ingeleverd bij de verhuurder en heeft die de schade ter plekke geconstateerd of heb je de auto op een parkeerterrein achtergelaten en de sleutels in een soort brievenbus gedeponeerd?imanidiot schreef:Hallo,
Ik ben onlangs op vakantie geweest in italie en heb daar een auto gehuurd via avis.
Ik heb van te voren een rondje met de autohuurder om de auto gelopen(ivm schades), ik ben alleen achteraf zo stom geweest dit niet te doen.
Ik kreeg onlangs een brief dat de volledige eigen risico is ingehouden omdat er een deuk in de voorkant zat toen de auto is ingeleverd.
Nu ben ik met mijn vriendin om de auto heen gelopen en er was echt geen schade aan de auto.
Kan ik op een of andere manier hier protest op indienen of kan ik fluiten naar mijn centjes?
Je kunt zeker protest indienen en de ervaring leert dat de aanhouder wint. In de meeste gevallen die ik ken wordt uiteindelijk, na hevig tegenstribbelen, het bedrag gerestitueerd.
Wees stellig in je protest; je hebt de auto schadevrij ingeleverd, je hebt een getuige die dit mede wil verklaren (vriendin) en je wilt een volledige specificatie van de schade (inclusief foto's waarop ook de kentekenplaat zichtbaar is) hebben om eventuele verzekeringsfraude door Avis uit te sluiten.
Re: Autohuur Avis
Dat doen wij inderdaad ook altijd. Neem er wel even de tijd voor want juist goede foto's zijn belangrijk. Een aantal punten waar men op kan letten: niet vergeten alle kanten goed te fotograferen en ook de kentekenplaat op de foto te zetten (discussie andere auto uitsluiten), zodat deze te lezen is. Bij reeds aanwezige lichte schade op bumpers ed even goed inzoomen en allemaal fotograferen. Zeker bij inlevering ook de binnenkant fotograferen (discussie niet schoon inleveren enz.) en de KM stand en stand van brandstof (discussie volle/lege tank). Fotografeer bij inlevering de auto van ongeveer dezelfde hoeken. En zet de datum en tijdstempel optie aan bij het maken van al deze foto's...UrbanSolitude schreef:TIP Voor iedereen die dit meeleest === MAAK goede foto's zowel bij het ophalen van de auto als bij het inleveren ervan.
Re: Autohuur Avis
Niet alleen Avis doet dit, ik heb nu hetzelfde euvel met Hertz. Auto 's morgens om 5:30 ingeleverd op Weeze airport, dan slaapt alles en iedereen van Hertz nog. Niemand dus aanwezig om te controleren. 100% zeker dat de auto schadevrij is ingeleverd, geld wordt zonder meer van je credit card afgeschreven. Je bent vogelvrij bij doordat je zonder credit card geen auto kan huren. Hertz geeft niet thuis. Reageert niet op klachten. Heb via visa de afschrijving kunnen storneren. Nu, 3 maanden later stuurt Hertz weer doodleuk een rekening voor de schade, het gelazer begint weer opnieuw.
Je kan en mag toch niet van een klant verwachten dat die 's morgens om 5:30 uur foto's van een auto gaat nemen om zich zelf in te dekken tegen dergelijke verhuurderspraktijken? Het lijkt mij dat verhuurmaatschappijen daarvoor verzekerd zijn. En als je als maatschappij dit risico niet wil nemen, zorg er dan voor dat er personeel aanwezig is die de auto in ontvangst neemt en controleert.
Wat mij betreft wordt het tijd dat Radar daar eens aandacht aan gaat besteden!
Je kan en mag toch niet van een klant verwachten dat die 's morgens om 5:30 uur foto's van een auto gaat nemen om zich zelf in te dekken tegen dergelijke verhuurderspraktijken? Het lijkt mij dat verhuurmaatschappijen daarvoor verzekerd zijn. En als je als maatschappij dit risico niet wil nemen, zorg er dan voor dat er personeel aanwezig is die de auto in ontvangst neemt en controleert.
Wat mij betreft wordt het tijd dat Radar daar eens aandacht aan gaat besteden!
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Autohuur Avis
Op zich niet.Libanilo schreef: Je kan en mag toch niet van een klant verwachten dat die 's morgens om 5:30 uur foto's van een auto gaat nemen om zich zelf in te dekken tegen dergelijke verhuurderspraktijken?
Alleen is het dus helaas een noodzaak dat de klant dit WEL doet, om zichzelf tegen fraude te beschermen.
Re: Autohuur Avis
Waarom niet ? De klant kan wel op dat tijdstip een auto rijden, parkeren en inleveren en niet een paar fotootjes nemen ?Guardian72 schreef:Op zich niet.Libanilo schreef: Je kan en mag toch niet van een klant verwachten dat die 's morgens om 5:30 uur foto's van een auto gaat nemen om zich zelf in te dekken tegen dergelijke verhuurderspraktijken?
Als het mij een hoop gezeur zou besparen, heb ik dat er graag voor over.Guardian72 schreef: Alleen is het dus helaas een noodzaak dat de klant dit WEL doet, om zichzelf tegen fraude te beschermen.
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
- Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1
Re: Autohuur Avis
Geen afkoop eigen risico? Neem net als ik een auto huur en dan boeit het ( in Nederland, in andere landen zijn andere regels ) niemand ! In het buitenland plan ik het zo in dat de wagen tijdens openingsuren word ingeleverd. Je moet wel een beetje moeite doen maar dat scheelt dit soort gezeur achteraf.Libanilo schreef:Niet alleen Avis doet dit, ik heb nu hetzelfde euvel met Hertz. Auto 's morgens om 5:30 ingeleverd op Weeze airport, dan slaapt alles en iedereen van Hertz nog. Niemand dus aanwezig om te controleren. 100% zeker dat de auto schadevrij is ingeleverd, geld wordt zonder meer van je credit card afgeschreven. Je bent vogelvrij bij doordat je zonder credit card geen auto kan huren. Hertz geeft niet thuis. Reageert niet op klachten. Heb via visa de afschrijving kunnen storneren. Nu, 3 maanden later stuurt Hertz weer doodleuk een rekening voor de schade, het gelazer begint weer opnieuw.
Je kan en mag toch niet van een klant verwachten dat die 's morgens om 5:30 uur foto's van een auto gaat nemen om zich zelf in te dekken tegen dergelijke verhuurderspraktijken? Het lijkt mij dat verhuurmaatschappijen daarvoor verzekerd zijn. En als je als maatschappij dit risico niet wil nemen, zorg er dan voor dat er personeel aanwezig is die de auto in ontvangst neemt en controleert.
Wat mij betreft wordt het tijd dat Radar daar eens aandacht aan gaat besteden!
Edit = foutje.
Laatst gewijzigd door trebelski op 25 feb 2012 10:37, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 6858
- Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
- Contacteer:
Re: Autohuur Avis
[quote="Emmy75"]
Waarom niet ? De klant kan wel op dat tijdstip een auto rijden, parkeren en inleveren en niet een paar fotootjes nemen ?
Laat ik het anders zeggen - het zou niet nodig moeten zijn.
Iedereen zou gewoon eerlijk moeten zijn.
Helaas is dat dus niet het geval - en moet je dus eigenlijk jezelf al bij voorbaat indekken (CYA procedure) en er van uitgaan dat de andere partij niet te goeder trouw zal handelen.
Waarom niet ? De klant kan wel op dat tijdstip een auto rijden, parkeren en inleveren en niet een paar fotootjes nemen ?
Laat ik het anders zeggen - het zou niet nodig moeten zijn.
Iedereen zou gewoon eerlijk moeten zijn.
Helaas is dat dus niet het geval - en moet je dus eigenlijk jezelf al bij voorbaat indekken (CYA procedure) en er van uitgaan dat de andere partij niet te goeder trouw zal handelen.
Re: Autohuur Avis
@Guardian72,
Ah op die fiets. Klopt het zou niet nodig moeten zijn.
Maarja ik denk dat iedereen het ook wel eens heeft meegemaakt of in de omgeving heeft meegemaakt. Auto geparkeerd niets aan de hand en eenmaal teruggekomen bij de auto flinke deuk, kras o.i.d. Nog lang gezocht naar een briefje maar niets te bekennen. De ander blijft zitten met schade die of niet te verhalen is, of het kost no-claim enz. terwijl het gewoon verhaald hoort te worden op de verzekering van de veroorzaker.
Nu zit het bedrijf ineens ook met schade (althans ik neem aan dat er wel degelijk schade is). Deze proberen ze op de makkelijkste manier te verhalen. Eigenlijk kunnen zij ook niet weten of de auto zo achtergelaten is door de laatste huurder of de schade er later aan is gekomen. Dus op zich enigszins begrijpelijk.
Dus ja op zich moet je iets als consument, of (zoals al aangegeven door Trebelski) het eigen risico afkopen of inleveren tijdens openingsuren. Of foto's nemen. Triest ja dat zeker maar wel verstandig.
Ah op die fiets. Klopt het zou niet nodig moeten zijn.
Maarja ik denk dat iedereen het ook wel eens heeft meegemaakt of in de omgeving heeft meegemaakt. Auto geparkeerd niets aan de hand en eenmaal teruggekomen bij de auto flinke deuk, kras o.i.d. Nog lang gezocht naar een briefje maar niets te bekennen. De ander blijft zitten met schade die of niet te verhalen is, of het kost no-claim enz. terwijl het gewoon verhaald hoort te worden op de verzekering van de veroorzaker.
Nu zit het bedrijf ineens ook met schade (althans ik neem aan dat er wel degelijk schade is). Deze proberen ze op de makkelijkste manier te verhalen. Eigenlijk kunnen zij ook niet weten of de auto zo achtergelaten is door de laatste huurder of de schade er later aan is gekomen. Dus op zich enigszins begrijpelijk.
Dus ja op zich moet je iets als consument, of (zoals al aangegeven door Trebelski) het eigen risico afkopen of inleveren tijdens openingsuren. Of foto's nemen. Triest ja dat zeker maar wel verstandig.