LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Backpacken
-
Backpacken
Hallo,
Mijn naam is Ton de Gooijer. Ik heb onlangs mijn diploma Economie en Bedrijfskunde gehaald. Om dit te vieren vertrek ik in september voor vier maanden naar Azië. Ik heb echter geen ervaring met backpacken. Ik ben dus opzoek naar tips. Welke spullen zijn echt onmisbaar?
Mijn dank is groot.
Mijn naam is Ton de Gooijer. Ik heb onlangs mijn diploma Economie en Bedrijfskunde gehaald. Om dit te vieren vertrek ik in september voor vier maanden naar Azië. Ik heb echter geen ervaring met backpacken. Ik ben dus opzoek naar tips. Welke spullen zijn echt onmisbaar?
Mijn dank is groot.
Re: Backpacken
Geld. Geduld.Goede schoenen. Rugzak. Tandpasta. Tandenborstel. Korte broek. Condooms. Telefoon. Nog meer geld. T-shirt. Paspoort. Eten. Veldfles. Sokken van katoen. Telefoonnummer consulaat. etc.
Goed aangemeten rugzak, dus niet blind online kopen, maar bij een speciaalzaak. Denk ook even aan inentingen trouwens. En een creditcard.
anti diarree pillen. Ben er geweest en je wordt snel ziek.
-
Ik zou zeggen: zorg éérst voor ervaring. Dat is het belangrijkste dat je nodig hebt.
Dat is inderdaad heel belangrijk (de rugzak), niet op besparen. Koop er ook een beschermhoes bij voor het ruim van het vliegtuig. Toen gebruikten we rijstzakken want dat bestond nog niet.sjohie schreef:Goed aangemeten rugzak, dus niet blind online kopen, maar bij een speciaalzaak. Denk ook even aan inentingen trouwens. En een creditcard.
Ik heb het in mijn jonge jaren gedaan, toen hadden we nog niet eens gsm's, heerlijk dat reizen.
Verder....lakenzak (zijde of iig 100% katoen) voordat je Scabiës oploopt, muskietennet (kun je ook vaak ter plaatse kopen, ligt er aan waar je in het begin naar toe gaat), waterkokertje, zo' n spiraaltje is dat, let op dat het 110 volt is.