LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Betalingsachterstand Bonus Fly?
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 24 mei 2018 11:40
Betalingsachterstand Bonus Fly?
Ik werd vandaag 24-05-'18 benaderd door incassobureau Prevent Interland dat ik een bedrag open zou hebben staan van €179,40 bij Bonus Fly van 31-3-2016. En of ik die binnen 3 dagen wil overmaken.
Ik zou ook eerder 2 mails hebben ontvangen van Bonus Fly waar ze in vermelden dat ik een achterstand op de betaling heb.
Ik herinner mij dat ik In 2016 ben benaderd door Bonus Fly. En heb ik post gekregen welke ik vervolgens direct teruggestuurd heb met de mededeling dat ik hiervan geen gebruik wens te maken. Er werd mij gevraagd naar track trace nummer... dat heb je niet bij een brief terugsturen. Daar werd nogal laconiek op gereageerd met oh ja...
Verder heb ik nooit eerder mails of facturatie gezien van deze instantie bonusfly.
Het incasso bureau meldt ook dat zij alleen de incasso vorderen en verder geen gegevens hebben van mijn dossier.
(ik lees hier bij site dat er blijkbaar ook andere versies zijn ?)
Hiervoor moet ik bij bonusfly zijn. Ik heb een mail adres gekregen; [email protected].
Ik ga deze instantie mail sturen waarin ik stukken opvraag welke zijn aan mij hebben gestuurd.
En verder werd vermeld dat zij andere gerechtelijke instanties in de armen nemen in het nadeel van mij als ik niet direct betaal. Wat tot gevolg heeft dat het uitstaande bedrag hoger wordt dan de openstaande € 179,40.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze ervaring hebben met Bonus Fly en het incassobureau Prevent Interland.
Wat kan ik doen ?
Graag uw advies inzake deze .
Ik zou ook eerder 2 mails hebben ontvangen van Bonus Fly waar ze in vermelden dat ik een achterstand op de betaling heb.
Ik herinner mij dat ik In 2016 ben benaderd door Bonus Fly. En heb ik post gekregen welke ik vervolgens direct teruggestuurd heb met de mededeling dat ik hiervan geen gebruik wens te maken. Er werd mij gevraagd naar track trace nummer... dat heb je niet bij een brief terugsturen. Daar werd nogal laconiek op gereageerd met oh ja...
Verder heb ik nooit eerder mails of facturatie gezien van deze instantie bonusfly.
Het incasso bureau meldt ook dat zij alleen de incasso vorderen en verder geen gegevens hebben van mijn dossier.
(ik lees hier bij site dat er blijkbaar ook andere versies zijn ?)
Hiervoor moet ik bij bonusfly zijn. Ik heb een mail adres gekregen; [email protected].
Ik ga deze instantie mail sturen waarin ik stukken opvraag welke zijn aan mij hebben gestuurd.
En verder werd vermeld dat zij andere gerechtelijke instanties in de armen nemen in het nadeel van mij als ik niet direct betaal. Wat tot gevolg heeft dat het uitstaande bedrag hoger wordt dan de openstaande € 179,40.
Ik ben benieuwd of er nog meer mensen zijn die deze ervaring hebben met Bonus Fly en het incassobureau Prevent Interland.
Wat kan ik doen ?
Graag uw advies inzake deze .
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Zie https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/b ... 8e4204f2e7
Het Internet staat er vol mee. Gewoon laten gaan, in het ergste geval sturen ze u een dagvaarding en dan heeft u een leuke middag bij de rechtbank. Maar het komt zelden zover, vaak willen ze de kosten niet maken want ze weten toch al dat ze de zaak verliezen.
Het als met Hotelbon en al die andere onzin, mensen laten zich zo snel intimideren door een nietszeggend briefje van een incasso buro. Iedereen kan naar de KvK gaan en heeft dezelfde dag nog zijn eigen incasso buro. Papier aanschaffen, printertje kopen en voila, brieven versturen. En u wilt niet weten hoeveel mensen schrikken en toch maar betalen om er vanaf te zijn. Het is eigenlijk een soort moderne scharenslijper die vroeger aan de deur kwam en na het slijpen heel veel geld eistte op een initimiderende toon.
Gewoon compleet negeren is het beste advies dat ik u kan geven. Zonde om er ook maar enige energie aan te verspillen, daar is het vandaag veel te warm voor.
Het Internet staat er vol mee. Gewoon laten gaan, in het ergste geval sturen ze u een dagvaarding en dan heeft u een leuke middag bij de rechtbank. Maar het komt zelden zover, vaak willen ze de kosten niet maken want ze weten toch al dat ze de zaak verliezen.
Het als met Hotelbon en al die andere onzin, mensen laten zich zo snel intimideren door een nietszeggend briefje van een incasso buro. Iedereen kan naar de KvK gaan en heeft dezelfde dag nog zijn eigen incasso buro. Papier aanschaffen, printertje kopen en voila, brieven versturen. En u wilt niet weten hoeveel mensen schrikken en toch maar betalen om er vanaf te zijn. Het is eigenlijk een soort moderne scharenslijper die vroeger aan de deur kwam en na het slijpen heel veel geld eistte op een initimiderende toon.
Gewoon compleet negeren is het beste advies dat ik u kan geven. Zonde om er ook maar enige energie aan te verspillen, daar is het vandaag veel te warm voor.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 30 mei 2018 18:17
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Hallo
Ook ik ben gisteren gebeld door Prevent Interland dat er een rekening van 2016 niet betaald was aan Bonus Fly en dat ik die rekening maar even moest betalen binnen 3 dagen Die rekening was toen die tijd 95,00 Euro.En is nu opgelopen tot over de 200,00 Euro.Ook tegen mij zeiden ze dat ik op de hoogte was gesteld via emails. Nou ik kan je vertellen ik heb nog nooit emails van Bonus Fly gehad en ik kan het hele bedrijf niet eens. Ik ben ook zeker niet van plan om ze te betalen. En ik ben zeker van plan om stappen te ondernemen naar deze 2 bedrijven toe. Hier moet iets aan gedaan worden. Het is toch te gek voor woorden dat ze er nu in ene meekomen. ruim 2 jaar later. Dat klopt gewoon al niet.
Ook ik ben gisteren gebeld door Prevent Interland dat er een rekening van 2016 niet betaald was aan Bonus Fly en dat ik die rekening maar even moest betalen binnen 3 dagen Die rekening was toen die tijd 95,00 Euro.En is nu opgelopen tot over de 200,00 Euro.Ook tegen mij zeiden ze dat ik op de hoogte was gesteld via emails. Nou ik kan je vertellen ik heb nog nooit emails van Bonus Fly gehad en ik kan het hele bedrijf niet eens. Ik ben ook zeker niet van plan om ze te betalen. En ik ben zeker van plan om stappen te ondernemen naar deze 2 bedrijven toe. Hier moet iets aan gedaan worden. Het is toch te gek voor woorden dat ze er nu in ene meekomen. ruim 2 jaar later. Dat klopt gewoon al niet.
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Hallo ik ben Willie
Ik ben vandaag benadert door een incasso bureau
Of ik 279 euro wou betalen
Ik zij waarom. Ik had bonnen toe gestuurd gekregen en niet meer terug gestuurd
Ik heb ze wel degelijk terug gestuurd ik had geen interesse hier voor
En na 2016 nu pas een incasso op je af gestuurd
Ik werd boos op haar
Ik zei je bekijkt het maar hier doe ik niet aanmee
Ik zal ze schrijven. Met die verstande hoe ze aan dit praktijken gaan doen
Ik zal ze aangeven van valsheid in geschrifte malevide bedrijven
Vr gr Willie
Ik ben vandaag benadert door een incasso bureau
Of ik 279 euro wou betalen
Ik zij waarom. Ik had bonnen toe gestuurd gekregen en niet meer terug gestuurd
Ik heb ze wel degelijk terug gestuurd ik had geen interesse hier voor
En na 2016 nu pas een incasso op je af gestuurd
Ik werd boos op haar
Ik zei je bekijkt het maar hier doe ik niet aanmee
Ik zal ze schrijven. Met die verstande hoe ze aan dit praktijken gaan doen
Ik zal ze aangeven van valsheid in geschrifte malevide bedrijven
Vr gr Willie
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Niet gaan schrijven, niet naar hen reageren. Dien een klacht in bij Consuwijzer. Komen daar genoeg klachten, dan worden ze gestopt.
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Totdat ze weer onder een andere naam verder gaan. Dit ongedierte is bijna niet uit te roeien
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
De Kassa nieuwsbrief plaatste een oproep van de Consumentenbond om malafide uitzendbureaus te melden. Zij vermelden een hele lijst en ook van louche bedrijven.juliomariner schreef:Totdat ze weer onder een andere naam verder gaan. Dit ongedierte is bijna niet uit te roeien
https://kassa.bnnvara.nl/nieuws/de-cons ... dium=email
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Ook ik ben gebeld door dit incasso bureau ivm bonus fly. Bij mij gaat het om een gesprek van januari 2017. Daar zou ik ingestemd hebben met een actie en als ik daar niet aan mee wou doen dat ik het binnen 2 weken terug moest sturen. Van zo een gesprek staat mij wel iets bij maar is al ruim 1,5 jaar geleden dus weet het niet meer exact. Ik heb toen per post iets gehad en heb dit ook terug gestuurd binnen 2 weken omdat ik er niet aan mee wou doen. Volgens mw. Jacobsen van het incassobureau heb ik meerdere herinneringen gekregen via de mail en of ik het bedrag maar even over wil maken. Ze zouden de gesprekken hebben opgenomen e.d. Mails heb ik niet ontvangen en ook niets via de post. Lijkt me stug dat een bedrijf in 1,5 jaar tijd mij niet heeft kunnen bereiken, telefonisch niet, via de mail niet en via de post niet. Ik heb vandaag een mail gestuurd met de strekking dat ik dit betwist, het dossier opgevraagd en de factuur dus niet ga betalen. A
-
- Berichten: 5235
- Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55
Re: Betalingsachterstand Bonus Fly?
Zoals hier al vaker gemeld, de opname is niet rechtsgeldig. In principe hoeft u niets te doen. (alleen een klant indienen bij consuwijzer)