LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De helft meer betalen
De helft meer betalen
Als single moet ik bij elke boeking altijd (meer dan) de helft bij betalen. Als ik artikel 1 lees van de Grondwet valt dit niet onder het gelijkheidsbeginsel en dan met de zinsnede waarin o.m. staat dat men niet moet kijken naar de "burgelijke staat" die iemand wel of niet heeft.
Waarom moet ik de helft meer betalen. Ik krijg toch ook niet de helft meer aan eten, of een handdoek extra enzovoort.
Waarom zou ik betalen voor een bed wat niet beslapen is en dus ook niet hoeft te worden verschoond?
Ik verbruik als alleengaande toch ook minder water met douchen dan wanneer ik met een 2de persoon daar verblijf?
Waarom moet ik de helft meer betalen. Ik krijg toch ook niet de helft meer aan eten, of een handdoek extra enzovoort.
Waarom zou ik betalen voor een bed wat niet beslapen is en dus ook niet hoeft te worden verschoond?
Ik verbruik als alleengaande toch ook minder water met douchen dan wanneer ik met een 2de persoon daar verblijf?
Re: De helft meer betalen
Ik denk omdat je in een tweepersoonskamer wilt verblijven?
Nee, ik wil niet perse op een 2-persoonskamer. Ik geef bij het boeken altijd aan dat ik een 1-persoonkamer wil, maar dan betaal je toch nog de helft meer.
Sinds wanneer wordt er gevraagd of je getrouwd bent of niet als je een kamer huurt ?waarin o.m. staat dat men niet moet kijken naar de "burgelijke staat" die iemand wel of niet heeft.
Een getrouwd persoon die alleen komt betaald volgens mij net zoveel als een alleenstaande die alleen een kamer huurt. Daarmee dus volledige gelijkheid en kan je verwijzing naar de grondwet de prullenbak in !
Een persoon die een 2-persoonskamer krijgt betaald of het volle pond of iets minder voor het feit dat het een persoon is. Lijkt me logisch.
Een één persoons kamer is blijkbaar duurder om te verhuren ( of levert meer geld op, wat je wil ) en moet dus meer voor betaald worden...
Twee maal heb ik bij het boeken moeten invullen wat mijn burgerlijke staat was. Dit was bij een vakantievlucht en de andere was bij een groot vakantiepark in Nederland.
Bovendien worden er in het vliegtuig papieren worden waar je moet invullen wat o.m. je burgerlijke staat is, alsmede je beroep enzovoort.
Bovendien worden er in het vliegtuig papieren worden waar je moet invullen wat o.m. je burgerlijke staat is, alsmede je beroep enzovoort.
Ik neem aan dat het hotel gewoon op de grond wasDit was bij een vakantievlucht
Het ging toch over een hotel en niet over een vliegtuig ?Bovendien worden er in het vliegtuig papieren worden waar je moet invullen wat o.m. je burgerlijke staat is, alsmede je beroep enzovoort.
Bij vliegtuigen betaal je per stoel en dus niet meer voor een stoel voor een single t.o.v. een getrouwd iemand ..
De gegevens over de burgelijke staat worden dus niet gebruikt om de prijs te bepalen. Ook niet bij een hotel overigens.
Het interesseert de hoteleigenaar echt geen fluit of een single of een getrouwde man / vrouw een kamer huurt..
Wel of het een één persoonskamer of een 2-persoonskamer is en daar is dan ook de prijs op gebaseerd... Lijkt me ook logisch !
Nadat ik een via internet een vlucht had geboekt, kreeg ik van de aanbieder een email. In die email moest ik dus o.m. mijn burgelijke stand invullen.
ja, dat snap ik, maar wat wil je daar nu mee zeggen ?
Je begint met deze stelling / vraag:
Je begint met deze stelling / vraag:
Maar je kan de relatie tussen het invullen van je burgelijke staat ( wat bij de strenge luchtvaartregels nu best wel het geval kan zijn, maar voor het hotel niet echt interessant ) niet echt leggen !Als single moet ik bij elke boeking altijd (meer dan) de helft bij betalen.