LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?
-
Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?
Ik heb een vraag over hoe hoog mag een toeslag voor 1 persoon zijn in een vacatiehuis .
Wij gaan een familie weekend houden met 13 pers waar van er 3 singel zijn .
En hebben een groepsaccommodatie gevonden met 8 slaapkamers de singels willen ook graag hun eigen slaapkamer hebben dus is dat mogelijk nu met 8 slaapkamers .
Na info blijkt het dat we een prijs moeten betalen voor de singel PP 170,euro en voor een stel 128,50
Is dit normaal als je een vacantiehuis boekt zoveel meer duurder voor singel
Weet in een hotel dat dat altijd het geval is
Ik pers vind dit een beetje vreemd
met vriendelijk groet Andrea
En hebben een groepsaccommodatie gevonden met 8 slaapkamers de singels willen ook graag hun eigen slaapkamer hebben dus is dat mogelijk nu met 8 slaapkamers .
Na info blijkt het dat we een prijs moeten betalen voor de singel PP 170,euro en voor een stel 128,50
Laatst gewijzigd door Radar op 18 okt 2016 11:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
Reden: Titel aangepast in verband met leesbaarheid / duidelijkheid.
Re: Eenpersoonstoeslag in vakantiehuis, hoe hoog mag die zijn?
Krijgen de singLes een tweepersoonskamer maar dan met slechts 1 persoon er in?
Wat heb je geboekt?
Een vakantiehuis ( dus het hele huis voor een bepaalde prijs ) ?
Of heb je een x-aantal (2 persoons) kamers geboekt?
Een vakantiehuis ( dus het hele huis voor een bepaalde prijs ) ?
Of heb je een x-aantal (2 persoons) kamers geboekt?
de meeste vakantiehuizen/accomodaties die ik door de jaren heen geboekt heb, heb ik eigenijk altijd per object geboekt. Hotels en vakantiereizen boek je meestal per kamer of per persoon. En dan geldt vaak wel dat als je als 1 persoon een 2 persoonskamer boekt, je vaak hetzelfde betaalt als voor 2 personen. De toeslag voor 1 persoon betreft dan vaak een verdubbeling, soms is het iets voordeliger omdat er maar voor 1 persoon ontbijt ingecalculeerd wordt.
Zo hoog als de accommodatie wil. Het staat namelijk een ieder vrij zelf zijn prijzen vast te stellen en het staat u als potentiele klant vrij om daar niet mee akkoord te gaan (en dus korting vragen of ergens anders boeken).
Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.
U krijgt dus 87,- Euro korting als er maar 1 persoon in de kamer verblijft!
Iets klopt er niet in je verhaal, Andrea.andrea1957olthof schreef:Ik heb een vraag over hoe hoog mag een toeslag voor 1 persoon zijn in een vacatiehuis .
De prijs voor een single kan nooit hoger zijn dan voor een stel. Dus of het bedrag voor de single is niet juist, of het bedrag voor het stel is niet juist.
Het echte bedrag voor de single is of gelijk aan het stel of iets minder, bv 2/3 van de prijs van een stel.
Wat betaal je voor de gehele accommodatie, dus alle 13 personen samen ?
Ik denk dat de prijs gewoon, zoals gebruikelijk, en prijs voor het huis is (1795), maar dat ze voor de beeldvorming dit hebben teruggerekend naar een prijs per persoon. En daarbij prijs voor een eenpersoonskamer eenderde hoger hebben gemaakt dan de prijs voor iemand die op een tweepersoonskamer slaapt.
Dat totaal bedrag wil ik dan nog wel even bevestigd zien door TS Andrea Olthofkweenie schreef: en prijs voor het huis is (1795).
Zolang is het even gissen naar dit bedrag.......
-
Ik vind het ook wel een beetje apart dat er voor een groepsaccomodatie kamerprijzen worden gehanteerd. Doorgaans huur je de accomodatie als geheel.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar verdere berichten van de topicstarter.
Dus ik ben ook wel benieuwd naar verdere berichten van de topicstarter.
-
geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.
Dat slaat nergens op daar de 128,50 voor de 2-persoonskamer is. Dus per 2 personen.
logica is voor velen een ongrijpbaar begripjackyhijstee schreef:geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.
Dat slaat nergens op daar de 128,50 voor de 2-persoonskamer is. Dus per 2 personen.
Dan zou ik natuurlijk gewoon met 2 personen een 2 persoonskamer boeken en gewoon mijn denkbeeldige vriend naast me in bed leggen.
De tekst van TS is niet helemaal helder. Er wordt wel degelijk geinsinueerd dat de prijs pp is.jackyhijstee schreef:geengast schreef:Ik vermoed dat u veel minder voor de 1 pk betaalt. De prijs in 2 pk is 128.50 x 2 (immers 2 personen) is 257,- voor de kamer. De kamer met 1 persoon kost slechts 170,-.
Als de kamer hetzelfde is, nl. een tweepersoonskamer door 1 persoon bezet, dan is gebruikelijk dat de prijs p.p. hoger is voor de persoon alleen. Soms betaal je zelfs gewoon een kamerprijs, en is de prijs p.p. simpelweg het dubbele.
Het kan ook zijn dat er een speciale superduperdeluxe 1 persoonskamer is, die dan inderdaad duurder is dan een normale tweepersoonskamer.
Soms heb je gewoon rare aanbiedingen die vreemd lijken, Wat ikzelf wel eens heb gedaan is een fictief 2e persoon boeken en die bij aankomst afmelden wegens ziekte...