LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ervaringen EUROTUNNEL

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
SirhC

Ervaringen EUROTUNNEL

Ongelezen bericht door SirhC »

Hallo allemaal,

Ik wilde deze ervaring met jullie delen.

Een aantal weken geleden ben ik met de auto van Nederland (Friesland) naar Engeland gereden.
Je rijdt dan van Nederland naar Calais (Frankrijk) en parkeert je auto dan in een trein en komt na een half uur in Engeland aan.

Het treinticket is goedkoper wanneer je het van te voren aanschaft. Helaas kan dit alleen per creditcard. Volgens de klantenservice kan het ook via overschrijving, maar daar was geen tijd genoeg voor. Ze gaven mij een reserveringsnummer en ik moest me dan bij de balie melden in Calais.

Aangekomen in Calais bleek dat er 1 nummer miste van het registratienummer. De mensen achter de balie spraken erg gebrekkig Engels en stuurden me tot 2x toe naar de uitgang...
De 3e keer ging het goed. Maar door al het heen-en-weer rijden was ik vijf minuten te laat voor de geplande trein en moest ik bijna 100 euro extra betalen (bijna 300 euro in totaal voor een retour).
Dat in combinatie met de brandstofkosten, kan het natuurlijk nooit uit. Dan kan je beter vliegen of de gehele rit met de trein doen.

Omdat ik geen andere optie had en de Franse dame achter het loket ook niet naar me luisteren wilde en alleen haar schouders op haalde, heb ik het betaald en ben doorgereisd naar Engeland.

Enfin. Thuis aangekomen heb ik een brief geschreven naar het EUROTUNNEL kantoor in Frankrijk. Hierin legde ik m'n situatie uit en verwachtte eigenlijk geen reactie terug.

Mijn verbazing was groot dat ik binnen een week een brief uit Frankrijk terug kreeg. In foutloos Engels meldden ze mij dat het ze speet dat ik een slechte ervaring heb gehad en storten ze de teveel betaalde (bijna) 100 euro terug!

Het personeel bij de loketten mogen wel wat bijles Engels krijgen, maar de klantenservice krijgt van mij een dikke 10!

bprosman

Re: Ervaringen EUROTUNNEL

Ongelezen bericht door bprosman »

Het personeel bij de loketten mogen wel wat bijles Engels krijgen, maar de klantenservice krijgt van mij een dikke 10!
Fransen die Engels (willen) spreken zijn nog steeds wat zeldzamer.

Overigens had een soortgelijke ervaring (taalbarriere) in een fotozaak in Drachten :wink: .

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

bprosman schreef:
Fransen die Engels (willen) spreken zijn nog steeds wat zeldzamer.

Overigens had een soortgelijke ervaring (taalbarriere) in een fotozaak in Drachten :wink: .
verstonden ze daar geen fries? De winkels waar je met fries aangesproken wordt, worden steeds zeldzamer.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

De winkels waar je met fries aangesproken wordt, worden steeds zeldzamer.
Dat gebeurde daar dus wel en het Fries werd stug volgehouden, gelukkig werd het woord "Pasfoto" wel begrepen.
Mijn daaropvolgende reactie of ik wel met Nederlands geld mocht betalen werd vervolgens niet echt op prijs gesteld.

thecure

Ongelezen bericht door thecure »

http://afuk.nl/?page=course&catID=2

:wink:

Nee grapje, dit is natuurlijk niet goed te praten.

Chocomelk

Ongelezen bericht door Chocomelk »

bprosman schreef:
De winkels waar je met fries aangesproken wordt, worden steeds zeldzamer.
Dat gebeurde daar dus wel en het Fries werd stug volgehouden, gelukkig werd het woord "Pasfoto" wel begrepen.
Mijn daaropvolgende reactie of ik wel met Nederlands geld mocht betalen werd vervolgens niet echt op prijs gesteld.
Whahaha zo'n opmerking had ik ook gegeven hoor maar dat werd dus niet op
prijs gesteld, jammer dan.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

SirhC Berichten: 32Geregistreerd: 05 maart 2006 15:03

Misschien dat de Calias bezoekers bij de Eurotunnel een bijles frans nemen, als veel vuldige bezoeker van bretagne en normandie is juist onze ervaring dat heel veel fransen engels praten, sprak geen van de verschillende bemande mensen engels>.

Jammer dat het code getal niet volledig ingevuld was door Ts, het begin van zijn probleem

pima

Ongelezen bericht door pima »

Last minute ticket en foutieve verificatiecode.

Gesloten