LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Expedia geeft boeking niet door aan hotel

Andere onderwerpen die met vakantie of vrije tijd te maken hebben.
Maria van Meeuwen

Expedia geeft boeking niet door aan hotel

Ongelezen bericht door Maria van Meeuwen »

Hallo,

In september had ik een hotel geboekt via Expedia. Ze hebben het bedrag daarvan netjes afgeschreven van mijn rekening. Wij zouden van 18-25 oktober naar het hotel gaan.
1 van de geldende mogelijkheden is, dat je tot een aantal dagen voor aankomst kosteloos mag annuleren.
Omdat er een verandering in mijn reis kwam, moest ik het hotel omboeken. Ik heb dus mijn boeking geannuleerd en bij hetzelfde hotel, op de zelfde dag een nieuwe boeking gemaakt: van 17-22 oktober.
Alles ging toen goed. Het geld dat ik voor de eerste boeking had betaald is geretourneerd en het bedrag voor de 2e afgeschreven. Nog dezelfde dag als ik boekte.
Toen we echter op 17 oktober bij het hotel aankwamen, vertelde de manager dat er geen boeking was. Wel konden ze de oude boeking nog zien. Echter: deze was NIET geannuleerd en de nieuwe NIET doorgegeven.
Na betaling van $50 extra mochten we toch het hotel in. Alleen in een veel te krappe kamer voor ons. Een kamer die totaal niet onze wens was.
De dag erna werden we wel in de eigenlijke kamer geplaatst, vanaf die datum was namelijk gereserveerd.
Ik heb de 17e nog Expedia gemaild. Echter: vanaf dat moment komen de problemen al: ze reageren HEEL laat, vragen een aantal keer dezelfde gegevens op en nu, op 18 december heb ik nog NIETS van een oplossing gekregen.
Wat kan ik nog doen?
Vorige week heb ik hen nog een laatste waarschuwing via de mail gegeven om te betalen, omdat ik er anders mee naar buiten zou komen.
Om het allemaal nog frustrerender te maken: het hotel heeft mijn man benaderd: er is nog geen betaling van onze vakantie bij hun binnengekomen, of wij binnen 2 dagen bij hun even komen betalen.

Wat kan ik nu doen? Expedia reageert nergens op.

mahadma

Re: Expedia geeft boeking niet door aan hotel

Ongelezen bericht door mahadma »

U zult er toch linksom of rechtsom met Expedia = de boeker uit moeten komen, stuur ze een email en gelijke brief met feiten en een beantwoordingstermijn van 14 dagen.

yan

Ongelezen bericht door yan »

Ze hebben het bedrag daarvan netjes afgeschreven
Heeft u betaald met CreditCard of hebben zij het geld afgeschreven via een incasso machtiging ?
Dan kunt u de betalingen terugdraaien.

Waarschijnlijk dat Expedia dan wél snel gaat reageren. (maar dan kunt u zich hetzelfde opstellen :wink: )

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

Maria van Meeuwen schreef:Wat kan ik nu doen? Expedia reageert nergens op.
Drie dingen:
- Hotel betalen, maar wel om een bewijs/bevestiging vragen, dat de nieuwe boeking niet in hun systeem is aangekomen. Dit ga je nodig hebben, als Expedia vervelend gaat doen.
- Geld terughalen bij Expedia, als dat kan (creditcard) en Expedia direct blokkeren voor nieuwe, ongevraagde betalingen/afboekingen. Bewijs van het hotel meesturen, levert vaak genoeg wel een reactie op.
- In de toekomst nooit meer via Expedia boeken. Er zijn meer dan genoeg goedkopere/betere alternatieven met een goede klantenservice.

Maria van Meeuwen

Ongelezen bericht door Maria van Meeuwen »

Mede dankzij dit bericht van mij hier heeft Expedia eindelijk actie ondernomen. Ik heb het hoofdkantoor nog gebeld na een tip van een kennis. Ik werd weer doorgestuurd naar het klantencontact centre. Ik heb dat geweigerd en gezegt dat juist DIE nergens op reageren. Nog dezelfde dag werd ik gebeld van uit de VS. Daar zit het hoofdkantoor van het klantencontact centre. De dag erna was alles geregeld. Ook het grootste deel van de reissom heb ik inmiddels terug gekregen.

Gesloten